Bangkok rasade på listan över bästa stad för Expats 2019.

Sist jag var i Bangkok betala jag 5 baht för en påse sticky rice, klädpriserna på MBK håller samma som marknad i Pattaya, hotellpriserna när det kommer till 4-5 stjärnor är mycket billigare än Pattaya.
I Bangkok kan du få Isaan priser på mat som där och du kan få betala +10k för en middag också finns allt från högt till lågt.
Men hänger man bara på barer och bara söker allt det negativa så är det inte så konstig.
Fast väntade på det för det är ju som vanligt tar några veckor för @Joker här nere så är allt skit.
Sen till Sverige så är allt skit där och det var bättre i Thailand.
Som en ond cirkel, kommer ju aldrig vara nöjd någonstans i världen, fokuserar ju bara på det negativa.
Ajdå då får ju @Joker rätt. Jag gav 10 bath för klibbris på servering på gatan, du 5 så 100% upp. Iofs köpte jag mitt en station från Siam och fick väl farangpris :D

Löjligt att försöka ändra på realiteter .Har ju inte varit överallt på något sätt .Men vad gäller mat .taxi hotell mm så är jag så pass insatt att jag konstaterat dubbel prissättning mot till ex Pattaya eller Hua Hin .Khonkaen
Udon mfl .Skulle säga att Phuket är det enda jämförbara. Ett halvtaskigt hotellrum kostar här minimum 850 thbt och det är förhållandevis dyrt anser jag .Priser i barerna är ju tramsigt höga .1000 i barfine samt Mellan 20 till 4 k till bruden .tur man kan stå över .även detta är precis 100 procent upp .Dessutom inte speciellt vackra damer här heller anser jag .men de är ju min smak.150 bath för en Säng Som Coke .Mellan 80 och 120 bath i övriga landet

Sist jag var i Bangkok betala jag 5 baht för en påse sticky rice, klädpriserna på MBK håller samma som marknad i Pattaya, hotellpriserna när det kommer till 4-5 stjärnor är mycket billigare än Pattaya.
I Bangkok kan du få Isaan priser på mat som där och du kan få betala +10k för en middag också finns allt från högt till lågt.
Men hänger man bara på barer och bara söker allt det negativa så är det inte så konstig.
Fast väntade på det för det är ju som vanligt tar några veckor för @Joker här nere så är allt skit.
Som en ond cirkel, kommer ju aldrig vara nöjd någonstans i världen, fokuserar ju bara på det negativa.
Och när det gäller Pan Pan så finns det bara bra saker i detta land .i alla fall när någon annan har åsikter .Tror att du som månadsturist inte har så bra koll som då vill låta ge sken av .Har bara klagat på BKK .för övrigt bara positivt under min resa .men du är som vanligt snabb på att dra egna växlar och hittepå historier ..HH underbart . Khan chana buri riktigt intressant ..En mycket givande resa .folket och gubbsen i HH en positiv överraskning .Träffat mycket trevliga människor från olika delar i världen

Rent skitsnack från din sida Pan Pan .som vanligt .Börjar förstå vissa uttalanden ;)

Rent skitsnack från din sida Pan Pan .som vanligt .Börjar förstå vissa uttalanden ;)
Vad är det som är skitsnack?
5 stjärniga hotell är billigare i Bangkok än Pattaya.
Gjorde precis än sökning på Agoda.
På MBK betalade jag samma för kläder.
Och gällande dig så stämmer det ju.
Och hade du vart par månader till i HH så hade det nog inte vart så positivt.
Är ju bara kolla hur du låter här, allt finns ju på forumet, hur du alltid gnäller över hur allt är skit här efter par månader och Sverige är bättre.
Efter några månader i Sverige allt är skit och du skall till Thailand igen.
Som sagt allt står skrivet av dig på forumet så inte så svårt om man skulle orka och gå tillbaks i historiken.
Så skitsnack kommer nog mer från dig, det är ju du bra på ;)

Och att du kan priserna i barerna säger ju sitt, finns ju ingen annan på forumet som fokuserar så på barer som du och det en gift karl.

Senast ändrad:
Är ju bara kolla hur du låter här, allt finns ju på forumet, hur du alltid gnäller över hur allt är skit här efter par månader och Sverige är bättre.
Som sagt allt står skrivet av dig på forumet så inte så svårt om man skulle orka och gå tillbaks i historiken.

Och att du kan priserna i barerna säger ju sitt, finns ju ingen annan på forumet som fokuserar så på barer som du och det en gift karl.

Just hotel, av alla klasser, har jag alltid sett Pattaya som billigare än de flesta/alla andra städer där turisterna rör sig inklusive Bangkok.

Generellt har priserna i Bkk gått upp ganska bra de sista 10-15 åren. Visst går det komma undan hyffsat bra om man vet vart man ska gå och många varor är självklart billigare än i Isaan, konstigt vore ju annars. Kanske de som tycker allt är billigare i Isaan enbart jämför med det som är lokalproducerat, allt annat är ju dyrare eller går inte att hitta där.

/ SatanG

Du är ett skämt Pan Pan. ;) Drar alltför ofta egna slutsatser av vad folk tänker och tycker .vad FN ett du om vad jag anser efter denna resa .då förutom BKK .Om dig .självklart .och är inte ensam .du förnekar dig aldrig .skall tänkas som du vill annars är det fel . Undrar hur det funkar för dig med ledarskapet .555 .

Just hotel, av alla klasser, har jag alltid sett Pattaya som billigare än de flesta/alla andra städer där turisterna rör sig inklusive Bangkok.

Generellt har priserna i Bkk gått upp ganska bra de sista 10-15 åren. Visst går det komma undan hyffsat bra om man vet vart man ska gå och många varor är självklart billigare än i Isaan, konstigt vore ju annars. Kanske de som tycker allt är billigare i Isaan enbart jämför med det som är lokalproducerat, allt annat är ju dyrare eller går inte att hitta där.

/ SatanG
På den hotellklassen har jag alltid sett Bangkok som billigare.
Som sagt var inne och kollade på Agoda precis.
200-300 baht billigare i Bangkok för 5 stjärniga hotell tyckte jag.

Jo dina kunskaper inhämtad nog mest på Google .förstått det en längre tid .:clap_tranparent:nu bor jag inte femstjärnigt .har inga behov av att leka gottställtare .ett skämt Pan Pan

Du är ett skämt Pan Pan. ;) Drar alltför ofta egna slutsatser av vad folk tänker och tycker .vad FN ett du om vad jag anser efter denna resa .då förutom BKK .Om dig .självklart .och är inte ensam .du förnekar dig aldrig .skall tänkas som du vill annars är det fel . Undrar hur det funkar för dig med ledarskapet .555 .
55555 där kom det med självinsikt.
Vem är det som börjar gapa i trådar när folk inte tänker som han, inte minst gällande politik.
Alla som inte tänker och är av samma åsikt som dig är ju nötter.

Brukar ta några nätter i Lat Krabang på BS Residence när jag ska till Sverige eller från Sverige.p
Food courts i området är lika billiga som i Isaans städer.
Mycket bra urval och vettiga priser trots alla turister som övernattar nära Suvarnabhumi.
En taxi in till centrala Bangkok kostar bara 300b.
Fast det finns hålligång i området så det räcker.

Sen som sagt undersökningen från internation som tråden handlar om, handlar inte om Bangkok i jämförelse med andra ställen i Thailand.

Ok, vi har helt olika uppfattning om hotellen. Bra att vi ser det så för då "vinner" ju vi båda när vi turistar på varandras domäner :)

/ SatanG
Ja win win ;)
Sen tycker jag att 5 stjärniga hotell som tex Dusit Thani i Pattaya håller bara 4 stjärnig Bangkok klass som Asia hotell och jämför man priserna då så blir Bangkok vesäntligt billigare.
Utbudet på riktiga 5 stjärniga i Bangkok är ju mycket större och i mitt tycke bättre.

Ja win win ;)
Sen tycker jag att 5 stjärniga hotell som tex Dusit Thani i Pattaya håller bara 4 stjärnig Bangkok klass som Asia hotell och jämför man priserna då så blir Bangkok vesäntligt billigare.
Utbudet på riktiga 5 stjärniga i Bangkok är ju mycket större och i mitt tycke bättre.

Där slog du huvudet på spiken. Bangkok har betydligt högre konkurrens och gästerna ställer högre krav.

Det finns bra 5* i Pattaya, dock betydligt färre.

Prisvariationer kommer och går. Beläggning, säsong, kampanjer osv... min egna högst ovetenskapliga erfarenhet säger mig att Pattaya var billigare fram till för något år sedan. Medans numera är Bangkok billigare.

Där slog du huvudet på spiken. Bangkok har betydligt högre konkurrens och gästerna ställer högre krav.

Prisvariationer kommer och går. Beläggning, säsong, kampanjer osv... min egna högst ovetenskapliga erfarenhet säger mig att Pattaya var billigare fram till för något år sedan. Medans numera är Bangkok billigare.
Jag väljer aldrig fem * när jag ska betala själv. De är bra om man är på tjänsteresa och ska jobba, men händer aldrig i Thailand. Jag bor på de som kostar kanske 1500 per natt.

Dock upplevde jag sist att MBK blivit dyrare på kläder. Prarunam var billigare. Men kanske var jag som hade dålig dag med prutandet.

Löjligt att försöka ändra på realiteter .Har ju inte varit överallt på något sätt .Men vad gäller mat .taxi hotell mm så är jag så pass insatt att jag konstaterat dubbel prissättning mot till ex Pattaya eller Hua Hin .Khonkaen
Udon mfl .Skulle säga att Phuket är det enda jämförbara. Ett halvtaskigt hotellrum kostar här minimum 850 thbt och det är förhållandevis dyrt anser jag .Priser i barerna är ju tramsigt höga .1000 i barfine samt Mellan 20 till 4 k till bruden .tur man kan stå över .även detta är precis 100 procent upp .Dessutom inte speciellt vackra damer här heller anser jag .men de är ju min smak.150 bath för en Säng Som Coke .Mellan 80 och 120 bath i övriga landet
Bar delen har jag lite erfarenhet om angående priser. Finns ju många andra barer utan ladydrinkar där man kan prata med trevliga människor eller bara observera om man vill.

Skulle säga att det är en brist på riktigt bra 5* i Pattaya. Överprisade lopphotell kryllar det av istället.

Dom första åren jag bodde här så brukade jag passa på att köpa kläder på MBK när vi var i BKK men för några år sen märkte jag att utbudet minskat och priserna ökat så det va bättre att handla i HH. Jag upplever BKK som svindyrt jämfört med HH dom få ggr jag tvingas åka dit men eg kan jag ju inget om BKK så min upplevelse kanske inte är så relevant. Varje gång jag kommer till Bkk så vill jag bara åka därifrån. Servicecharge mm på notan gör mig irriterad och fuktig äcklig värme på det så drar jag därifrån fortast möjligt så jag har ju inte utforskat nåt speciellt. Men känslan är alltid att det är dyrt men den kan man ju få i HH också om man hamnar på fel ställen. Dock så verkar typ alla jag träffar här dela min känsla om att Bkk är dyrt.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp