Bangkok - Vientiane?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
C

chanrakter

Gäst
Jo nu är det så här när jag åker i höst är jag och mitt resesällskap lite sugna på att ta en tur till Vientiane i Laos.
Vi kommer bo i Bangkok och tänkte kombinera en visarun med en weekend i Laos som vi aldrig besökt.

Hur tar man sig billigast från Bangkok - Vientiane?
har hört att folk snackar om buss elr tåg, någon som åkt och vet hur lång tid det tar? Och vad prisen ligger på?'
:wai:

Hej!

Ja, eller så är nog Flyget det bästa alternativet som både är snabbast och kanske även billigare. MEN om ni vill se mer på vägen så är ju de övriga marktransporterna som gäller.

Men om du vill åka dit snabbt så är det flyg.

Du bokar med fördel redan nu, så har ni fått lägsta priset.

Boka direkt på flygbolagens hemsidor.
Biljetterna är omboknings-bara

Bokning Thaiairways:
http://www.thaiairways.co.th/index_en.html

Lao airlines:
http://www.laoairlines.com/

Tur & retur med thaiairways. Cirka pris; 1900 Kronor (9500 Baht)

11:45 Bangkok (BKK)
12:55 Vientiane (VTE)
Thai Airways Intl (TG)
1:10 Hours

Att gøra en Visarun med buss ær som næmnt billigt och effektivare då de ær flera som gør detta samtidigt och i priset så ingår de oftast måltider de med!!! Men tænkvært ær att dessa 15 dagar som man får ræknas ifrån den dagen ni passerar grænsen.

Den dagen ni gør visarun ræknas också som en dag vilket senare kan innebæra en straffavgift på 500 baht i tullen om ni kør exakt på datumet med flygen. Ex Ni har visa till den 10:e och vill førlænga till den 25:e....då får ni bara visa till och med den 24:e enligt tullen i Ex kambodja om ni åker buss den 10:e eftersom den dagen ræknas som en dag æven om ni kommer tillbaka øver grænsen kl 23.50.....:)
Dock så har jag klarat mig undan utan att betala något men sett flera som fått betala allt ifrån 1-14 dagar och dom vill ha betalt direkt.

Men buss ær att føredra før den oerfarne och æven det billigaste alternativet.Sval,skøn,billig och garanterat utan problem=Perfekt

Flög till Udon från trat, mellanlandning i bkk, tog taxi till gränsen 600b, shuttlebuss över mekong 20 bath Visa ansökan 1240bath Minibuss till Hotellet i Vientianne 200b.
Bra tips på tillbakavägen. När du kommer till tullen på Laossidan, kolla upp om det finns nån som kör er enda till Udon. Vi hittade en snubbe som tog oss hela vägen tillbaks till Udon för 800b Sen hade han sköna kontakter vid thaicustom som underlättade det mesta.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp