Budget för att leva i Thailand

Många av gubbarna som bor permanent i Thailand vill gärna vara mer thailändare än thailändarna själva. Konungen ska dyrkas med foto av honom på väggen. Det ska ätas thaimat och gärna orm och myror hemma i byn. Man stoltserar gärna med att på thai köpa mat och annat på market. Man hälsar och ler på thaivis och inte minst man pissar och bajsar gärna i hål i golvet och torkar sig med vatten slangen.
Mycket är väl för att blidka frugan och thaisläkten.

BTT
Bor inte permanent men de skaffade 2st sitt toaletter efter mitt besök hos svärföräldarna och verkar trivas med dem.

Nu blev jag nyfiken, vilken thairestaurang har bra thaimat i Umeå?
Är inte i Umeå så ofta numera men ska dit om några veckor.
Lottas, Bishops och Rex går man väl inte på för att de har bra mat utan för att man är sugen på bra öl och vill träffa folk. Bishops tycker jag dock har tappat mycket. Bra fiskrestauranger är jag alltid intresserad av, men Sjöbris tycker jag inte lever upp till det. Hoppas hinna med Rovögern.
Har inte ätit på några thai eller indiska i Umeå och inte heller pizza som det är gott om på massor av år.
Numera är det bara en dagens lunchbuffet på enklare ställen ungefär en gång i veckan.

Bra restauranger är mer än bara maträtter utan miljön och sällskap är lika viktigt.
Vet inte hur det är idag med anrika Sävargården, Baggböle Herrgård eller Skeppsviks Herrgård som har anor från tidigare epoker.
Med den omsättning på nya restauranger och personal varierar kvaliteten år från år.

Hunger och törst är bra och köksbaren. Trendigt och lite dyrt och rätt tråkigt om du frågar mig och långt ifrån någon kulinarisk upplevelse egentligen.
Sjöbris är ganska mediokert även om pizzorna är rätt bra, men just att pizzorna är det som är bra säger en del om restaurangen. Basta även det mediokert.
Sjöbris är mest en kul grej för att man sitter på en avdankad pråm och äter.

Att sitta och trycka i sig någon försvenskad indisk mat är inte heller något som får mig att få igång. Gjort några försök, men vette fan om jag går dit igen.

Som sagt, ok mat på en del ställen, dvs snäppet över det man får på o’learys eller Hooter i Thailand, dvs att det inte säger så mycket.
Hunger och törst är väl kanske den bästa restaurangen, men då har vi fortfarande bredden som saknas.

Ramen café har bra nudlar, men det hjälper inte så mycket för bredden och kvaliteten på bredden. Man kan säkert få en mexikanskt kryddad korv på Circle K och lägga till Sydamerika i repertoaren om man verkligen vill låtsas att det är ett bra utbud i Umeå.

Valfritt shoppingcenter i BKK har fortfarande bättre restauranger och större bredd och högre kvalitet.

Tänk att nästan hela Sveriges samlade utbud av restauranger och andra matställen inte passar dig.

Du måste vara en sjukligt kräsen herre.

Eller att du anser att du är så upphöjd och speciell så att det mesta i Sverige suger.

BTT

Hej

Mig veterligen har man sålt fisk och skaldjur på västkusten i tusentals år och så lär det nog förbli oavsett vad vår politiker och lagstiftare tycker om det i Stockholm. :)

Mvh isan lover
Ja det vet jag, har jobbat 15 år på trålare och känner gott till svartförsäljning, dock har jag inte dubbelmoral................................

Liknande trådar

G
Svar
19
Visningar
2 K
piloten
P
A
Svar
3
Visningar