andrejsdenruskige
Forumveteran
55555 det vattnet i den kundvagnen var på en totalkostnad av 132 bahtvattnet jag brukar köpa var slut, annars hade det blivit 105thb.
Bor jag som singel i stan köper jag vatten från vattenapparaterna 1thb Litern.
Bara för vattnet kommer ur kranen får du det inte gratis, på nåt sätt betalas det.
Första månaderna och åren som är dyra, nu efter alla år här man skulle kunna leva så billigt, man har allt redan och upplevt det mesta som man velat göra här.
Fast jag hade inte heller satt mig och levt på 20k och lagat mat hemma varje dag.
Vilketsom så var ju köttpriserna 3-4 gngr högre i Sverige.
Förutom köttfärsen då men den undra jag var du får tag på?
20kr betalade man för ett halvt kg köttfärs när jag bodde i Sverige, måste vart rejält prisras![]()
Jag har ingen aning om vad köttfärs kostar. Det går säkert att få det billigare än det jag angav.
Oavsett vilket så är inte skillnaden i matkostnader så stor och vattnet är försumbar kostnad.
Saken är den att det inte är någon större skillnad på överlevnadskostnader i Thailand eller överlevnadskostnader i Sverige.
Visst får man mer för pengarna i Thailand i de flesta fall.
Hade jag flyttat till Thailand så inte hade det varit för det ekonomiska läget. Jag hade i så fall flyttat för att det är roligare där.
Att köpa köttfärs och fiskpinnar räknar jag inte till nöje.