A
anonymous
Gäst
Vad jag förstått det som så har du 12 månader på dig att avyttra marken om din fru skulle dö, sedan går markrätten till närmaste Thailändsk arvinge och arrende avtalet upphör att gälla och ett nytt måste tecknas.Det är oftast inte släktens mark utan har en ägare. Det är sant att denna är en del av släkten, precis dom vi är i Sverige.
Om du köper tomt på ditt namn så är det inte släkten som äger den. Det kan vara lite så i Sverige med tanke på arvsrätten men här kan du skriva över tomten till vem du vill fast inte till tomten för han finns inte. Eller kanske finns med lite eftertanke.
I vårat fall var det en av Nois systrar som hade köpt tomten tidigare och vi köpte den från henne, står klart och tydligt i alla papper. Sedan skrev hon kan vi säga arrenden till mig för trettio år.
Dessutom har vi tänkt på vårt revir och bygger mur i mellan husen där hennes mamma bor och rätt mycket luft också.
Övrig släkt bor inte i närheten.
Vi kan sälja huset om vi vill, släkten har inget med det att göra, kan säga att vi har även kommit överens vem ärver när vi dör.
Om hon dör före mig kan jag bo kvar om jag då vill det. Fast då skall jag åtminstone testa Mackes rekommenderade soapy massage
Arrende finns i Sverige och ofta dyrt men ser att det har redan utretts.
Men det är vad jag hört och eftersom jag inte är i en position där det spelar någon roll för mig så orkar jag inte efterforska, men kan ju vara en anledning för dig att kolla upp det.