Dagens bild

En liten del av frugans skörd idag. Det kommer att smaka himmelskt!
20160820_163501.webp

Jaha, har jag missat något, är ni hemma igen? Nja, jag gillar ju svamp men kantareller är inte min absoluta favorit även om det är gott, finns andra Portabello, Ostronskivling och Murklor t ex.

Jaha, har jag missat något, är ni hemma igen? Nja, jag gillar ju svamp men kantareller är inte min absoluta favorit även om det är gott, finns andra Portabello, Ostronskivling och Murklor t ex.
Visst,vi är hemma sedan i onsdags. Nu börjar allvaret med skola och jobb igen. Och färsk svamp är en delikatess, personligen älskar jag kantareller.

Frugan plockade också kantareller idag. Fick en del på bara några minuter. Tidigare i somras har det varit dåligt med kantareller och annan svamp också!

Den delikatessen avnjöt jag ju för några veckor sedan. Aroy maak! Betydligt bättre än surströmming. :p
Den delikatessen avnjöt jag ju för några veckor sedan. Aroy maak! Betydligt bättre än surströmming. :p
:eek: som att välja mellan pest och kolera;)
För egen del, frågar jag aldrig vad som ligger på faten när vi äter i frugans hemby. Bäst så, skulle förmodligen missa massor med god mat då;)
Men hel risråtta uppfläkt på tallriken:eek::D

:eek: som att välja mellan pest och kolera;)
För egen del, frågar jag aldrig vad som ligger på faten när vi äter i frugans hemby. Bäst så, skulle förmodligen missa massor med god mat då;)
Men hel risråtta uppfläkt på tallriken:eek::D
Hehe, den jag käkade var redan styckad men smakade faktiskt mycket bättre än jag trodde. Man måste tänja på gränserna ibland. :cool:

Liknande trådar

M
Svar
309
Visningar
21 K
magnusjansson
M
R
Svar
37
Visningar