Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Är väl så många gånger, folk jämför med sina små semesterbåtar.
Kom ihåg när @nmax skrev att han mår illan när det blåser 10m/s 555 jag höll på och pissa i byxan av skratt, går ju inte jämföra så.
10m/s är ju vindstilla för oss.
20m/s går vi in och lastar på sålänge medelvåghöjden är under 4.5m och max våghöjden under 9m.
Det är så svårt att förstå när man inte vart där ute själv.
Har du nog läst fel Jonas, jag blir aldrig sjösjuk. E väl som du själv säger inget att va ombord på en skuta som den du jobbar på när det vindar lite så vad är det du skrattar åt?
Har du nog läst fel Jonas, jag blir aldrig sjösjuk. E väl som du själv säger inget att va ombord på en skuta som den du jobbar på när det vindar lite så vad är det du skrattar åt?
Kanske inte vad sjösjuk du skrev, jag mins att du skrev när det blir runt 10m/s så blev det otrevligt tyckte du och räckte, jag tog det för sjösjuka, förlåt.
När jag skriver att det inte är kul ombord så blåser det många gngr orkan, bilderna du länkade från mig på fb blåste det 98 knop, motsvarar ungefär 45m/s och då är det inte trevligt ens på en sådan stor båt.
Men det är sällan, men när det händer skriver jag om det, ja skriver sällan om när vi har fin väder och då kan det låta som vi har det jävligt jämt
Jovisst är det skillnad, det kan vara helt olika typer av sjö och dyning beroende på var man befinner sig. På Nordatlanten kan t ex dyningen vara betydande och lång, i Östersjön blir den helt annorlunda pga närheten till land. Sen beror det på hur det specifika fartyget är konstruerat och vad det har för stabilitet. Vissa rullar väldigt mycket, andra mindre och det är skillnad på om man är lastad eller i ballast.
Vi upplever för närvarande problem med att det inte verkar fungera att logga in på forumet via Facebook, Google eller Twitter. Vi undersöker vad det kan bero på.
Denna webbplats använder cookies för att hjälpa till att anpassa innehållet, skräddarsy din erfarenhet och hålla dig inloggad om du registrerar dig som medlem.
Genom att fortsätta använda den här webbplatsen samtycker du till vår användning av cookies.