Thailands ekonomi går stark och ingen sänkt ränta trots regeringpåtryckningar.

Antingen så går räntorna upp typ inom 2 år och kursen bättrar sig eller så kommer det en ny ekonomisk kris som får börsen att rasa. Va länge sen vi hade en kris nu så snart kommer en.

Norges riksbank har nu sagt att det blir tidigast en räntehöjning sommaren 2019, kanske blir samma för Sverige.
Men även Thailand har ju sänkt sin ränta och har en framtida räntehöjning att vänta.

Det går ingen nöd på oss pensionärer här i Thailand som har jobbat hela livet och inte svzrtjobbat.
Nöd går det inte , men om dina pensioner uteblir , då kanske du inte tycker det är kul ,, tror ni följer med taskigt i politiken ... Nu dags att se över pensionssytemet säger finansministern , för höga kostnader under 2015 samt för få av de "Nya " i arbete gör att pensionssystemet bör göras om samt att pensionsåldern skall höjas ....
Hmmmm Ingen politiktråd nu , detta var ett referat till vad Magdalena nu har deklarerat ...Så vi har nog ingen garanti för samma pensionbelopp i framtiden

Senast redigerad av en moderator:
Rapporterna kommer in starkt och rallyt börjar om, härligt, hoppas vi kan få en rejält fet topp att falla från när kraschen kommer.

Jäkla tur jag växlade igår, hade ju tänkt vänta till nästa vecka men både SEK och NOK har ju tokrasat idag mot bahten.

Skälv väntar jag , har skickat en sudd , men väntar till i januari en vecka innan jag åker , kanske vinner jag på det eller så förlorar jag , vem vet ... Undrar varför det går så djäkla bra för Thaialnd eller så dåligt för Sverige

Skälv väntar jag , har skickat en sudd , men väntar till i januari en vecka innan jag åker , kanske vinner jag på det eller så förlorar jag , vem vet ... Undrar varför det går så djäkla bra för Thaialnd eller så dåligt för Sverige
Jag kunde inte vänta stora utgifter denna månaden.
Frugan skall föda på Bangkokhospital det kostar en slant.
Sen skall termin 2 för skolan betalas nu och det kostar en större slant.
Sen dom vanliga månadsutgifterna.

Tur att man klarar en oförutsedd utgift på mer än 1000 kronor ;)

Har du någon aning om vad som händer , kronan ner ? Eller Thbt upp , eller båda åt var sitt håll :eek:

har du någon aning om vad som händer m , kronan ner ? Eller Thbt upp , eller båda åt var sitt håll :eek:
Idag var det kronorna som föll Norska och Svenska riksbanken sa idag att räntan kommer hållas på den nivån den är för tillfället.

NOK och SEK har fallit mot Euro och dollar med idag.

Undrar när Dollarn skall falla ,med en sån djäkla skitpresident så måste den ju falla , eller har jag fel ??:)
Skulle vilja säga att USA "går som Sverige" Undrar om de lånar lika mycket till snabbtåget ....:)

Men inte mig , gammal bil , gamla pengar sparade på rätt ställe ....Inga skulder överhuvudtaget

Svenska kronan rasar mer och mer , undrar när den stannar .Djäkla skitregering , nu är de rädda att höja räntan för då rasar hela bostadsmarknaden och ekonomin totalhavererar , vi ser nu början till en finanskris av sällan skådat slag .. Priserna faller hela tiden i storstäderna ,, Detta säger även duktiga ekonomer från bla annat England

Om man är en skitregering för att kronkursen faller, så måste USA ha den ultimata regeringen med ”glappkäften” till president som får dollarn att gå starkt. Brexit har inte heller sänkt GBP som spåddes.
Thailands valuta går också starkt. För ett år sen dog kungen och valutan stärktes rejält, vid gårdagens begravning av kungen tog den ett nytt skutt, samma vid militärkuppen.
Vilka krafter som styr värdens valutakurser mer än den svenska regeringen och dess riksbank är mycket gåtfullt.

Tur man har redan mycket i utländsk valuta så man överlever närmsta tiden.

Undrar när Dollarn skall falla ,med en sån djäkla skitpresident så måste den ju falla , eller har jag fel ??:)
Skulle vilja säga att USA "går som Sverige" Undrar om de lånar lika mycket till snabbtåget ....:)
USA trycker bara fler dollar, fyra tryckerier går dygnet runt. Ingen ifrågasätter detta, för då kraschar världsekonomin.

Liknande trådar

A
Svar
2
Visningar
1 K
A

Tillbaka
Topp