Sopor på Thailands stränder

Jag torskade också i Bangkok när jag skickade i väg en fimp på den tiden det kostade 500 bath, det stod MIB på en övergångsbro och när jag kom upp på bron så vart jag stoppad och han skrev upp mig i någon bok och det var bara att betala och se glad ut. Efter det så har jag aldrig singlat i väg en fimp i Bangkok

Jag torskade också i Bangkok när jag skickade i väg en fimp på den tiden det kostade 500 bath, det stod MIB på en övergångsbro och när jag kom upp på bron så vart jag stoppad och han skrev upp mig i någon bok och det var bara att betala och se glad ut. Efter det så har jag aldrig singlat i väg en fimp i Bangkok

Nä inte jag heller:) Men samtidigt är det ju en parodi för det är ju bara i nya kvarter där det är affärscentra eller områden där det är turister och businessfolk för att visa upp en fin sida och jag är ju övertygad om att det är ju affärsinnehavarna själva som ställer dess krav antagligen för att hålla upp en fin fasad, sen behöver du bara komma 50 meter utanför så är det som det alltid varit.

Rökruta och askopp mitt på trottoaren här i Bangkok med ni ser skylten, så börja undra om man inte fick röka varsomhelst längre, såg inga som gick med cigg?
20160708_194018.jpg

Rökruta och askopp mitt på trottoaren här i Bangkok med ni ser skylten, så börja undra om man inte fick röka varsomhelst längre, såg inga som gick med cigg?
20160708_194018.jpg

Ja, ser man på!! Ser ju inte, är det utanför någon byggnad kan jag förstå men att veta vilka trottoarer man kan röka och inte röka blir ju svårt. Kan det inte bara vara så att visa på att här finns askkopp och här kan ni röka och slänga era fimpar.

Ja, ser man på!! Ser ju inte, är det utanför någon byggnad kan jag förstå men att veta vilka trottoarer man kan röka och inte röka blir ju svårt. Kan det inte bara vara så att visa på att här finns askkopp och här kan ni röka och slänga era fimpar.
Det som var så otydligt, jag visste ju inte, nu har jag gått till 7/11 och passerat 3 askoppar på vägen men inga skyltar.

Det är ju helt ok att dom sätter upp skyltar och askkoppar, har dock inte sett folk som röker medans dom går (bara jag som gör det)

Var är du i Bangkok?
Trottoaren jag såg soptunnorna på mellan var 50m var vid BTS station Phrom Phong.
Har bara åkt båt och skytrain så inte gått mer än på den gatan, men första gngn jag ser så tätt mellan soptunnorna i Bangkok hur det ser ut i resten av staden vet jag inte.

Trottoaren jag såg soptunnorna på mellan var 50m var vid BTS station Phrom Phong.
Har bara åkt båt och skytrain så inte gått mer än på den gatan, men första gngn jag ser så tätt mellan soptunnorna i Bangkok hur det ser ut i resten av staden vet jag inte.

Jo, men det kan ju ha hänt ganska snabbt. Vet nu i december när jag var i Bangkok tänkte jag på detta med papperskorgar, tunnor och askkoppar.

Då jag och frun var på svenska ambassaden på Sukhumwit, sa jag när vi var klara med vårt ärende att vi tar en promenad till Baiyoke. Jag vet inte men jag tyckte mig inte se några papperskorgar eller tunnor, står de så tätt borde jag sett några men kanske det ändrats den senaste 6 månaderna, kan ju ha missat det.

Men det är glädjande att det går framåt som sagt var!

Står ju soptunnor även längs beachroad nu och har väl nästan 50m mellan varje papperskorg i Pattaya är väl ca. Avståndet mellan varje familymart / 7/11 ;)
Faktist bara sett en strand där det hänger rökförbudskyltar på parasollerna och det finns rökrutor med askoppar det är på Wongamath beach i Pattaya.

Jo, men det kan ju ha hänt ganska snabbt. Vet nu i december när jag var i Bangkok tänkte jag på detta med papperskorgar, tunnor och askkoppar.

Då jag och frun var på svenska ambassaden på Sukhumwit, sa jag när vi var klara med vårt ärende att vi tar en promenad till Baiyoke. Jag vet inte men jag tyckte mig inte se några papperskorgar eller tunnor, står de så tätt borde jag sett några men kanske det ändrats den senaste 6 månaderna, kan ju ha missat det.

Men det är glädjande att det går framåt som sagt var!
Då gjorde det inte det, var nere då också i Bangkok, dom har kommit dom senaste månaderna eller så

Eller så är det bara på den gatan som jag skriver, jag har åkt båt och sky train och var bara där jag gick.

Jo men du är ju på Sukhumwit, men den övergår ju i Ploenchit sen vid Phitak Road, kanske det inte finns på Ploenchit:)

Liknande trådar

A
Svar
2
Visningar
1 K
A

Tillbaka
Topp