Fortsättning på mitt hus bygge i Roiet

Vi diskuterade mark förut. Ägaren till denna rot thai är riktigt fattig men absolut ingen latmask. Han och hans fru äger lite mark som dom ärvt. Dom belånade marken för att kunna få råd med att åka till Sverige för att plocka blåbär. Frun stannade hemma med deras son och jobbar på fälten medans han åkte och plocka blåbär.

Han har varit både i Sverige och Finland och plockat. Dom har jobbat sig uppåt och nu i år fick dom råd att köpa denna bil. Detta var möjligt tack vare den lilla markplätten dom hade att belåna.
Vet du vad dom betalade för den?
Alla är inte latmaskar, det är bra att han kom hem med en del pengar efter blåbärssesongen, så dom inte blev av med marken sin

Så här såg det ut när svärfarsan torkade lite ris, bild tagen från google earth

image.webp

Och här är samma bild som jag la upp för några dagar sen, på framsidan av våran kåk så torkas det också en del ris, det blir många vändor med den lilla vagnen för svärfar att knalla fram och till tillbaka till landet med allt ris

image.webp

Vet du vad dom betalade för den?
Alla är inte latmaskar, det är bra att han kom hem med en del pengar efter blåbärssesongen, så dom inte blev av med marken sin

Jag vet inte vad den kostade. Han hade en sådan där Kubota traktor innan som är så vanlig. En sådan som dom kopplar allt möjligt till. Kommer inte ihåg om han köpte ett chassi och flyttade över motorn eller om han sålde traktorn komplett och köpte rot thai. Jag ska fråga frugan.

Där jag bodde innan kalla dom dem lastbilarna med Tuk Tuk, men dom pratade inte Isaan, dom var väldigt valiga där jag bodde.

Jag vet inte vad den kostade. Han hade en sådan där Kubota traktor innan som är så vanlig. En sådan som dom kopplar allt möjligt till. Kommer inte ihåg om han köpte ett chassi och flyttade över motorn eller om han sålde traktorn komplett och köpte rot thai. Jag ska fråga frugan.
Får se vad gumman säger när hon åker upp och kollar, nu fick hon för sig att det kanske vore bättre med en liten traktor med ett blad framtill som man kan koppla en liten vagn baktill, men det lär det inte bli

Får se vad gumman säger när hon åker upp och kollar, nu fick hon för sig att det kanske vore bättre med en liten traktor med ett blad framtill som man kan koppla en liten vagn baktill, men det lär det inte bli

En ATV kan du ju koppla plog blad fram och vagn på ;)
Såg en häftig ATV i Ban Phe, trodde det var en jetski som kom åkandes tills den kom till strandkanten och körde upp på land Amfibie ATV ;) Men skall man bo på landet ska man ha sig en sån tuk tuk lastbil hör väl till och hö-hatt, lite moonshine och en gungstol ;)

Vi kommer att kolla om vi kommer att höja en 100-150 kvadratmeter av våra rismarker efter regnperioden för att senare smälla upp en bambu hydda på en 25-35 m2 där

Där jag bodde innan kalla dom dem lastbilarna med Tuk Tuk, men dom pratade inte Isaan, dom var väldigt valiga där jag bodde.

Tuk Tuk på thailändska är de där 2-taktsdrivna trehjuliga taxifordonen som det kryllar av lite var stans, men Tuk Tuk på Isaan är de här lastbilarna vi såg tidigare i tråden. På thailändska heter dessa lastbilar [thai]รถอีแต๋น[/thai], [trans]rådd[ton]H[/ton] ii[ton]M[/ton] dtään[ton]S[/ton][/trans]. Med RTGS transkriberingsstandarden skriver man det som rot itaen. :)

Själv har kollat in denna, med dom små arealer som finns idag tror jag nog att denna klarar sitt jobb på fältet,

grundutförandet börjar på drygt 80,000b, priset ökar med önskemålen, byggs efter kundens önskemäl,

några klipp på Youtube, här ett,

ดั๊มเปอร์ ดั๊ม ท้าย

Själv har kollat in denna, med dom små arealer som finns idag tror jag nog att denna klarar sitt jobb på fältet,

grundutförandet börjar på drygt 80,000b, priset ökar med önskemålen, byggs efter kundens önskemäl,

några klipp på Youtube, här ett,

ดั๊มเปอร์ ดั๊ม ท้าย
Det fanns ju en del att välja på beroende på vad man är ute efter att ha den till ;)

Liknande trådar

A
Svar
88
Visningar
14 K
R
A
Svar
3
Visningar
3 K