Fortsättning på mitt hus bygge i Roiet

Var det "bara" 4 tumsrör från toaletten så kommer du kanske att få problem. Ser ut, som att det var ganska lång sträcka, samt 90gr i minst 1 hörn.Du kanske skulle ha åtminstone 1 renslucka, på utsidan av huset.
Vet inte vart toatanken hamnar, får höra med dom, för jag har föreslagit att tanken ska vara nära toan

I Sv kör vi med 110 avlopp så det borde räcka, men som sagt inte ha 90 böjar på det sättet det är inte bra.

Första huset jag hyrde hade dom 90 böj och det straffade ju sig. Blev totalstopp dom fick knacka upp betongen och lägga om rören.

Glöm inte avluftningen, och gör den inte för klen den heller, har här bara 20 mm rör och det funkar på toan som sitter närmast tanken,den andra finns 12 meter bort, och då får man spola som en dåre för att få ut allt första gången.

Var det "bara" 4 tumsrör från toaletten så kommer du kanske att få problem. Ser ut, som att det var ganska lång sträcka, samt 90gr i minst 1 hörn.Du kanske skulle ha åtminstone 1 renslucka, på utsidan av huset.
Det var inte toalett röret, vart lite miss förstånd med språket där mellan oss, det är avloppsrören från dusch och diskbänk. Men hon har sagt till svärfarsan att köpa 45-rör till toaletten
Sa åt henne att det måste vara lutning och makadam eller liknande för avloppsröret

Ni som lagt kakel och klinkers därnere, har dom samma sortiment som här på weber produkter, om det finns är det ok att köra med det som är för våtrum i hela huset eller ska man dela upp det så att det som är för våtrum använder man bara där?

Ni som lagt kakel och klinkers därnere, har dom samma sortiment som här på weber produkter, om det finns är det ok att köra med det som är för våtrum i hela huset eller ska man dela upp det så att det som är för våtrum använder man bara där?

Det finns, men kostar mer än betong, så då går det fetbort för dom allra flesta.
Inte många Thai som vet hur man blandar det heller,än mindre hur man applicerar det.

Det finns, men kostar mer än betong, så då går det fetbort för dom allra flesta.
Inte många Thai som vet hur man blandar det heller,än mindre hur man applicerar det.
Borde ju inte vara så svårt för dom att läsa instruktionerna på påsen :rolleyes: Sen bör det ju gå fortare att lägga fler kvadrat per dag än med cement, sen att det kostar mer, det är ju en annan sak. Sen så får man ju vänta en dag när man använder primer

Snyggare håller jag med om, men absolut inte bättre. Skarvarna av dessa blåa pvc-rör är väldigt opålitliga.

Ska jag bygga någon gång så blir det tillgängliga rör eller dubbla rör. :)

Då skulle jag hellre ta med mig PEX (rör i rör) grejer ner och dra allt själv ;)

Borde ju inte vara så svårt för dom att läsa instruktionerna på påsen :rolleyes: Sen bör det ju gå fortare att lägga fler kvadrat per dag än med cement, sen att det kostar mer, det är ju en annan sak. Sen så får man ju vänta en dag när man använder primer

Ja weber finns, är det eget hus hade jag nog gjort det riktigt.
Vet inte om de har tätskikt etc. också men kanske ingen ide göra för avancerat ;)

Liknande trådar

A
Svar
88
Visningar
14 K
R
A
Svar
3
Visningar
3 K