Fortsättning på mitt hus bygge i Roiet

Trevlig tråd! Får gå igenom hela en dag för strax ska vi ner till era trakter då det tydligen är ngn blomfestival på gång i Roi Et idag

Kan väl säga att det var trevlig att gå dit med barnen, ungefär som att gå till parken eller annan familjeutflykt. Men jag skulle inte boka av ett möte för att åka dit nästa år.

Pratade lite med gumman min nyss och hon berättade att byhövdingen hade varit förbi svärföräldrarna och sagt att snart ska dom börja fixa så att hela byn kommer att få diken och gräva ner rör så att vattnet till slut hamnar någonstans utanför byn och allt ska vara klart till nästa regn period börjar

Har risodlarna planterat nya plantor hos er?
Det jag lagt märke till är att skördarna går från norr till söder, likaså nyplateringen. Undrar var gränsen för vattnet går. Halvvägs ner till er så verkade att det tog stopp

Har risodlarna planterat nya plantor hos er?
Det jag lagt märke till är att skördarna går från norr till söder, likaså nyplateringen. Undrar var gränsen för vattnet går. Halvvägs ner till er så verkade att det tog stopp
Det vet jag faktiskt inte, men det finns områden där staten har gått in och sett till att man kan odla ris 3 gånger per år, men dom slutade med det efter sista ris sesongen hos en i släkten uppe i Roi et.

Vi ska köpa ett ris av den släktingen inför nästa ris sesong för att se om vi kan odla iaf 2 gånger på en sesong. Det kommer att bli en test på 1 rai för att se om det går, resten av risfälten kommer vi att odla som vanligt

Det vet jag faktiskt inte, men det finns områden där staten har gått in och sett till att man kan odla ris 3 gånger per år, men dom slutade med det efter sista ris sesongen hos en i släkten uppe i Roi et.

Vi ska köpa ett ris av den släktingen inför nästa ris sesong för att se om vi kan odla iaf 2 gånger på en sesong. Det kommer att bli en test på 1 rai för att se om det går, resten av risfälten kommer vi att odla som vanligt
Beror ju på området och vattentillförsel.
Skall du flytta från Stockholm och bli storbonde kanske du skall börja med vad behövs. Haft gott om goa snubbar som kommit till Bohuslän är väl bara att köpa trålare fiska kan inte va svårt.
3 odlingar per år dagens rispris, grattis, har du inte kollat upp ett skit eller?
Skall man satsa och investera i något, kalkylera, beräkna, kolla marknadspris.
Du satsar på det som Thailand fattigaste folk driver.
Fan billigare att köpa en säck ris än att odla den.
Fan som gammal fiskare förstår jag till och med att 1-2 är lika med -1

Beror ju på området och vattentillförsel.
Skall du flytta från Stockholm och bli storbonde kanske du skall börja med vad behövs. Haft gott om goa snubbar som kommit till Bohuslän är väl bara att köpa trålare fiska kan inte va svårt.
3 odlingar per år dagens rispris, grattis, har du inte kollat upp ett skit eller?
Skall man satsa och investera i något, kalkylera, beräkna, kolla marknadspris.
Du satsar på det som Thailand fattigaste folk driver.
Fan billigare att köpa en säck ris än att odla den.
Fan som gammal fiskare förstår jag till och med att 1-2 är lika med -1
Vem har sagt att jag ska odla, det gör svärfar

Vem har sagt att jag ska odla, det gör svärfar
Som what då borde du kanske visa +-
Mina svärföräldrar hade fiskodling.
Dom såg bara va dom fick in inte va dom la ut.
Jag gjorde en full kakyl med utgifter och inkomst.
När dom såg den så blev det inga mer fiskar i den dammen.

Som what då borde du kanske visa +-
Mina svärföräldrar hade fiskodling.
Dom såg bara va dom fick in inte va dom la ut.
Jag gjorde en full kakyl med utgifter och inkomst.
När dom såg den så blev det inga mer fiskar i den dammen.
Dom odlar för att kunna äta, sen att gumman och jag säljer varan andel är en annan sak.

Senast ändrad:
Det här körde vi med när vi målade huset

image.jpeg

Idag fick vi 2 bilklass med jord, frugan beställde det för över 1 månad sen. Vi kommer ha det på den sidan huset vi byggde muren mot grannen. Dom hade ju inte direkt bråttom att leverera det.

Det här körde vi med när vi målade huset

image.jpeg

Hoppas bara att den inte är dålig produkt, de har ju "photoshoppat" in Malmös siluett bild av "Turning Torso" på burken. (Vita byggnaden längst fram)

Info från Wikipedia.
Turning.png

Turning Torso (engelska för "vändande bålen") är Sveriges och Nordens högsta skyskrapa belägen vid Lilla Varvsgatan i Västra Hamnen, Malmö och invigt 27 augusti 2005. Byggnaden är ritad och konstruerad av arkitekten Santiago Calatrava och ägs av HSB Malmö. Byggnaden är 190,4 m hög och är i huvudsak ett bostadshus. Huset kallas ibland, lokalt, för "det snurriga tornet".

Senast ändrad:
Hoppas bara att den inte är dålig produkt, de har ju "photoshoppat" in Malmös siluett bild av "Turning Torso" på burken. (Vita byggnaden längst fram)
Det hoppas jag inte att det är, men man vet aldrig hur klimatet där uppe påverkar färgen i längden

Jag såg det när vi köpte färgen att kåken från Malmö var med

Och bara för att den var med så blev du påverkad av intrycket och köpte produkten.. :D:D:D
Nä, vi frågade i alla dom 3 stora varuhusen vilken färg dom rekommenderade för klimatet uppe hos, och alla rekommenderade denna, vi började med den dyraste butiken. Men duger den att måla det huset i Malmö så lär den duga för att måla vårat hus :D:D:D

Liknande trådar

A
Svar
88
Visningar
14 K
R
A
Svar
3
Visningar
3 K