A
Anonym
Gäst
Känns som du svängt under dagen från att snudd på brist på kk utbildning är kulturgrej till nu att det tar tid att förändra.Nej, jag förstår att du tycker det. Men av erfarenhet lär man sig att de allra flesta människor är emot förändringar. Det är inte enkelt att förändra, oavsett vad.
Men detta är ju bara åsikter, fördelen med människor som inte ser hela bilden är att de driver förändringar som behövs. Så fortsätt du, jag tror bara inte på att det är så enkelt.
Ett exempel är att Thailand behöver för en sådan förändring bygga upp ett nät med professionella bilskolor med utbildade bilskollärare. För 60 miljoner människor. Tror du verkligen att det är gjort enkelt i en handvändning?
Jag personligen tror inte att brist på utbildning är en kulturgrej utan ett sätt att styra människor och brist på budget. Att man inte haft råd för något är ju ingen kultursak eller brist på sjukvård (i Laos ex.vis). Jag tror det är medvetna politiska beslut och brist på resurser.
Kultur är att inte förlora ansiktet. Jag kan erkänna när jag har fel, thai i Thailand kan inte det lite enkelt (känns även som vissa här konverterat till thailkultur )