Hjälp att översätta min hunds namn till thai. Och en fråga till, -kan man skriva thai lodrätt?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
C

charlie

Gäst
Hej,

Jag skulle vilja ha hjälp att översätta min hunds namn till thai. Och en fråga till kan man skriva thai lodrätt?

Mvh

Charlie

A

Anonym

Gäst
Den är i naturlig storlek som de såg ut för 400 miljoner år sedan.Dvs mellan 60-80 cm långa.De är tur att vi inte levde då ...:) De som återstår är fluoriserande färger runt skalet på den. Då syns den i mörker och med black light lampa...Precis som de gör i verkligheten..! Men de blir först i december som den blir färdig antingen i Bangkok eller USA hos Kat von D. Har sänt ett mail om tid då de ska passa in med hennes show.

Och vad var det nu hunden hette igen ? Charlie eller har trådskaparen försvunnit?

A

Anonym

Gäst
Tillägg för de som ska tatuera sig i Thailand.Använd INTE vaselin då den försämrar färgen och läkningsprocessen i huden pga att den innehåller mycket fett och löser upp färg plus att den täpper igen porerna och huden får inte andas= leder till små små infektioner som gör att färgen släpper.Samt att vaselin INTE är antiseptisk.Dock finns det en variant av den som heter vitt vaselin som är sisådär men varför snåla på några kr för en livslång investering ?

Den ENDA salvan i världen som är klinisk testad och är bäst heter TATTO GOO. Den finns inte att köpa i Thailand men de har ett gott alternativ som heter Bepanthen om ni glömmer köpa med er TATTO GOO.....Bägge kostar bara runt 50 kr i 75 oz storleken och är ovärderlig om ni vill ha en snygg svart tatuering för resten av livet istället för en grå aktig sådan.........bara ett gott tips :wai:

A

Anonym

Gäst
Nej, vaselin är bara tillför tatueraren när han ska fästa skissen från skiss tatueringen så att den fastnar på huden när han ska göra tatueringen och under själva processen.I annat fall är den värdelös och dålig, de finns mycket information om detta på nätet och de som är duktiga runt om i världen är kända med problemet.

De som undvikit vaselin har betydligt mer svartfärg kvar på huden, jag själv,jeab och en kompis till mig har gjort tatuering med och utan vaselin och de är som de säger: stor skillnad i svartfärg men ännu tydligare och det tillkommer andra klara färger som blått,rött och grönt. :wai:

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Trådstartare Liknande trådar Forum Svar Datum
Grannen Olsson Hjälp oss översätta forumet till perfekt svenska Teknikrelaterat 17
R Hjälp med översätta detta? Språkhörnan 5
L Hjälp med att översätta vår hemsida! Språkhörnan 2
A Hjälp att översätta namn Språkhörnan 5
A HJÄLP MED ATT ÖVERSÄTTA TILL THAI Språkhörnan 0
M Khao Lak! Hjälp sökes! Expat i Thailand 0
KalmarSupergirl Hjälp! Uppehållstillstånd för besök längre än 90 dagar Uppehållstillstånd och visum mm 29
Isan Lover Nationalpark i Surat Thani har upptäckt många utrotningshotade djur med hjälp av kameror. Thailändska Nyheter 5
S besöksvisum behöver lite hjälp Uppehållstillstånd och visum mm 27
Krister Hjälp i Pattaya Pattaya forum 9
R Hjälp och reflektion kring tankar och planer på att flytta till thailand Allmänt thailandforum 94
P Behöver er hjälp till en studie Ordet är fritt 14
J Thai > Besöka mig i Sverige 2018? Hjälp? (Ej gifta) Uppehållstillstånd och visum mm 33
Thaifiskaren Behöver lite hjälp med bilder o prisuppgifter på ett mur bygge Bygga hus i Thailand 21
P Hjälp med antal "rökelsepinnar" Allmänt thailandforum 3
R Behöver hjälp angående fruns resedatum till Sverige. Uppehållstillstånd och visum mm 43
Långeman Dataproblem !! Var söker jag hjälp Allmänt thailandforum 40
S Lite hjälp om buddismen värdekonflikter Thailändsk kultur och traditioner 30
A Hjälp Allmänt thailandforum 33
R Uppehållstillstånd, försörjningskrav, hjälp på traven Uppehållstillstånd och visum mm 2
A Hjälp en vilsen själ att förstå hur man ordnar uppehållstillstånd / medborgarskap till sin tjej. Uppehållstillstånd och visum mm 4
P Hjälp mig, era turister! 555 Thailändskt reseforum 33
D Hjälp att hitta bok (หุบเขากินคน) Allmänt thailandforum 3
A Kameror och fotografering. Hjälp och goda råd. Teknikrelaterat 22
T Hjälp med översättning av dok. Allmänt thailandforum 2
R Jag förstår inte detta språk.... hjälp :-) Språkhörnan 3
S Hjälp en vilsen: Hur flytta till Thailand med gott om kontanter? Uppehållstillstånd och visum mm 52
R Vi ska flytta till Thailand om 2 år, Har ingen aning, Hjälp!!!! Allmänt thailandforum 37
Lara Croft Desperata bönder söker hjälp från kungen att få betalning för sitt ris Thailändska Nyheter 0
P hjälp med öersättning Språkhörnan 10
Grannen Olsson Göra vin med hjälp av Saftmaja Ordet är fritt 3
Kycklingen Hjälp Teknikrelaterat 5
A Phod - Blomma? Hjälp! Språkhörnan 3
A Tips, råd, hjälp, semester med familj Allmänt thailandforum 25
R SV: Bara ett endaste ord (WORD) - hjälp please Ordet är fritt 7
L Hjälp till självhjälp Allmänt thailandforum 19
P Hjälp vad ska vi söka visum eller uppehållstillstånd Uppehållstillstånd och visum mm 6
J Hjälp med översättning Allmänt thailandforum 0
T Journaliststuderande söker hjälp med slutarbete Allmänt thailandforum 12
H Hjälp Allmänt thailandforum 2
A hjälp med fyra vokaler Språkhörnan 3
swensen Värdefull hjälp Allmänt thailandforum 7
F Hjälp med att skriva i thai! Språkhörnan 12
F Hjälp med översättning Språkhörnan 1
A Skulle behöva hjälp med en översättning. Språkhörnan 3
A Behöver hjälp! Allmänt thailandforum 12
A Översättnings hjälp önskas! Språkhörnan 1
A Hjälp med översättning till Tattoo Språkhörnan 2
A översättnings hjälp Språkhörnan 3