Fråga till er som skickar pengar till Thailändsk bankkonto

Jag fick detta från Transferwise. Använd det eller ej. Jag tror inte jag själv får något för det.

Make someone's day – forward this and when they sign up to TransferWise, using the link below, they'll get a fee-free international transfer of up to 5,000 SEK.

https://transferwise.com/u/tobiasn101

Är det någon mer än jag här som har Bangkok Bank? De tar 20 eller 30 baht om jag använder kortet i en annan banks automat. Ej i Bangkok, men i Phuket, Phi Phi, Koh Lanta och Krabi.

995AF2F5-E0E3-47B1-B951-08F0572D42DE.jpeg

Är det någon mer än jag här som har Bangkok Bank? De tar 20 eller 30 baht om jag använder kortet i en annan banks automat. Ej i Bangkok, men i Phuket, Phi Phi, Koh Lanta och Krabi.
Ja bankerna tar betalt för att använda andra bankers kort.
Samma om du använder ditt atm kort i bangkokbank bankomat utanför provinsen där ditt kontor ligger.
Dom tog bort detta ett tag men återinfört igen sen några månader tillbaks.
Tror dom flesta banker har lika, var likadant när jag hade Kasikorn.
Så kostnadsfria uttag får du bara i den provins du har bankkontor och i din banks atm.

Har inte sett det förut så det måste vara ganska nytt.

En annan sak jag stör mig på: Vanligtvis tas en avgift om 220 Baht ut om jag tar ut pengar via mitt svenska visakort i bankomat, oavsett storlek på uttag. Men jag har sett att de på "landsbygden" ibland tar ut så mycket som 550 Baht. Och det utan att informera i bankomatens display.

Har inte sett det förut så det måste vara ganska nytt.

En annan sak jag stör mig på: Vanligtvis tas en avgift om 220 Baht ut om jag tar ut pengar via mitt svenska visakort i bankomat, oavsett storlek på uttag. Men jag har sett att de på "landsbygden" ibland tar ut så mycket som 550 Baht. Och det utan att informera i bankomatens display.
Ja det är återinfört nyligen, dom tog bort det tillfälligt ett tag.

Bara om du tar ut i en annan provins än där du öppnat kontot

Ja bankerna tar betalt för att använda andra bankers kort.
Samma om du använder ditt atm kort i bangkokbank bankomat utanför provinsen där ditt kontor ligger.
Dom tog bort detta ett tag men återinfört igen sen några månader tillbaks.
Tror dom flesta banker har lika, var likadant när jag hade Kasikorn.
Så kostnadsfria uttag får du bara i den provins du har bankkontor och i din banks atm.
Dom tar inte betalt så länge det är inom "rätt" provins.

Liknande trådar

S
Svar
10
Visningar
1 K
Hans Svensson
H
M
Svar
309
Visningar