glimten66: Mina bilder från Thailand (och några bilder från Sverige också)

Härligt att läsa om era bravader gubbar. Är ju inte så att man längtar ner till Thailandet nu, här i svedala regnar det mest och blåser som bara den. Men i slutet på jan drar man till varma thailand och njuter som ni gör. :wai:

Så här ser det ut nu när gubbarna e färdiga ja har lite silicon jobb o skruva upp i köket kvar så mer kommer sen

Anubaan väntar me späning på uppdatering i din tråd :)

Glimten66

ImageUploadedByTapatalk1323913212.805111.webp

ImageUploadedByTapatalk1323913395.669044.webp

Håller me dig Legolas gillar dom me skarpt nu har ci varit o införskaffat silicon mm mm

Fasen vad tjusigt det blir, 66:an!! Man blir ju jäkligt avundsjuk. Mycket pillerijobb med dom stenarna men resultatet är suveränt!! All heder till er goda smak!! :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:

"glimten66 " sa:
Håller me dig Legolas gillar dom me skarpt nu har ci varit o införskaffat silicon mm mm
Var ska du lägga silicon? Vägg / golv eller?
Kanske en helt onödig kommentar men, när du lagt på siliconet och ska släta till det, ta ett glas med vatten blandat med diskmedel och doppa fingret i så får du en kanon fog. :)

"legolas " sa:
ja just det, kan meddela att för första gången i mitt liv, så tyckte jag att Som Tam såg schysst ut där på tallriken när Fru Glimt hade trängt sig in i köket och tillrätt den.

Hon la upp det på bordet och bara fan flög in i mig, och jag vet att jag tänkte alldeles innan det svartnade att jäklar nu måste jag bara ta en liten bit av eländet och verkligen smaka....

Tog min gaffel, det såg ju ut som en vanlig kallsalad men utan tomaterna och gurkan bara typ pizzasallad, och där var ingen äcklig naambaa heller på tallriken där det låg. Alltnog jag tog med gaffeln en bit Som tam, skyfflade in det i min mun, tog en tugga och det fräste till, och jag fullständigt tappade andan.... jag öppnade käften och fick ut eländet snabbt som en Skarpsill svänger runt hörnet.

Såg Glimtmannen sitta där och flina och lugnt tugga på en rejäl bit av samma sak. den killens smaklökar är fullständigt lika nerkörda som lamellerna på min gamla Volkswagen var.....

Så nu kan jag med övertygelse säga att jag aldrig i helsicke nån mer gång kommer att smaka på det eländet. och till Er som säger att det är gott, ni är för sjutton inte rikigt ordentligt skapade av vår herre tror jag!!!
;D ;D ;D
"Som tam med plaa raa" är väl ingen favorit, men "som tam thai" kan vara hur gott som helst. Variationerna på hur "som tam" är tillagat är ju betydligt större än hur "pat thai" kan tillagas. "Pat thai" är ju i princip väldigt förbestämt vilka råvaror som ska ingå. Trots det så är det en otrolig skillnad på smaken, beroende på var man köper det. En del ställen lyckas ju få till en himmelsk god "pat thai", medans en del ställen får till någon menlös nuddeltallrik av samma rätt. Hoppas jag en dag får tillfälle att bjuda på en riktigt god "som tam thai".

Själv älskar jag thaimat men har svårt för Isaanmat. Visst finns det fantastiskt goda rätter från Isaan, men stora flertalet är nog svårt för falanger att förlika sig med. Med åren har jag lyckats lära mig att äta rätter med lite plaa raa smak, men för mig har det tagit tid.

Blev så till mig av som tam att jag glömde kommentera de fina bilderna. Trevlig tråd.

Har från mina thaikompisar fått en frukt somtam, utan krabbskiten, smakade grymt gott........... Faktiskt!

Hej o tack för alla snälla ord:)

I går eftermidda ringde en av snickarna bra på lyset på eftermiddan o sa att vi skulle skynda oss o komma en av snickarnas dotter skulle förlova sig men vi va tydligen inte snabba nog o komma dit för bara en halv timme senare va han här me en flaska whiskey i högsta hugg o sa leo leo o fyllde snabbt två glas de hann bli en massa innan vi kom iväg så då fick tanten köra stannade o köpte ett gäng öl o whiskey men de hade ja inte behövt insåg ja när vi kom dit det va helstekt gris mm mm o en djäkla massa sprit hade riktigt kul så länge ja minns av kvällen :)

Lego detta e kött från. Våran lokala marknad o lite hem odlade rädisor ska bli riktigt gott :)
Så så nu har ja monterat klart i köket o så en bild på våra vakter vi grinden

Dessa tegel stenar vi använt dwnna gång e ett skiffer liknande material man måste knacka på alla för att det låsnar gärna lite från dom

---
I am here: http://maps.google.com/maps?ll=15.906695,103.391831

ImageUploadedByTapatalk1324028194.092886.webp

ImageUploadedByTapatalk1324028259.990899.webp

ImageUploadedByTapatalk1324028311.600157.webp

ImageUploadedByTapatalk1324028365.158857.webp

ImageUploadedByTapatalk1324028470.723081.webp

ImageUploadedByTapatalk1324029238.119969.webp

S*tan vilket jysst kök de blidde, glimtson! :thumbsup: :thumbsup:
När man själv ska bygga så blir man lite mörkrädd, det kommer bli svårt som f*an att leva upp till det som du och Ket har skapat.
Sk*t snyggt! jag bugar av vörnad.. :wai: :wai:

glimten, kan jag låna Ket för mitt kommande bygge?? Så hon kan lära upp min om hur man snackar priser ang. bygget.. ;) ;)

Tackar Jo-Be Berra o matte :)
Klart du får låna henne kaklet i köket kommer från Homepro bänk skivan från Kamprad lika så dom två väggskåpen

Sitter nu med en kopp svenskt kaffe o tittar på soluppgången

Idag ska vi in till Roiet o titta ska till en firma som gör gamla redskap sådana dom använde förr på risfälten me bufflarna o så vill ja hitta en liten båt för våran damm

---
I am here: http://maps.google.com/maps?ll=15.906508,103.391776

ImageUploadedByTapatalk1324079040.294610.webp

Ja man skulle kunna tro de vet inte vilken sort detta e men alla blir stora på den busken

Liknande trådar

Svar
24
Visningar
2 K
glimten66
G

Tillbaka
Topp