glimten66: Mina bilder från Thailand (och några bilder från Sverige också)

Jonas va förbi dig i kväll grinden .öppen o ingen hemma prövar i morgon igen

Men du du får säg till tanten att låsa grinden när.dom inte e hemma

Halojs Glimthelvete, är du inte lite för snabb med förlovning. Bara min egna reflektion? Kan man inte vänta ett två år eller något liknande?
Ber om ursäkt att jag är en dyster person efter alla vänliga gratulationer.
Märk väl att du får ett stort grattis från mig också.

"glimten66 " sa:

Ingen hemma hm vilken tid var det, hennes brorsa och dom skulle ta bussen men missade sista kanske hon va med dom upp till moppe taxin då, var du och kolla in i vardagsrummet så dom inte satt där och drack öl kanske och du missade? Eller om den slutat funka nu igen är ju inget hon kan göra åt det då tyvvär mer än vänta på han som fixar gaten men han kan ju ta ett par dagar på sig

Dom har suttit på Jomtien beach och ölat idag, kanske whiskey med hon var lite Mao sa hon.

"glimten66 " sa:
100 bath tur o retur tar 35 minuter

Ok kanske tar speed boaten då tror det är 400 T&R jag betalar på den som går på tidtabell och den släpper dig på stranden, dom brukar se nyktrare ut dom som kör än din kapten med ;)

"b-tung " sa:
Halojs Glimthelvete, är du inte lite för snabb med förlovning. Bara min egna reflektion? Kan man inte vänta ett två år eller något liknande?
Ber om ursäkt att jag är en dyster person efter alla vänliga gratulationer.
Märk väl att du får ett stort grattis från mig också.
Va gör.man inte för.tjejen ;)

"Jonas " sa:
Dom har suttit på Jomtien beach och ölat idag, kanske whiskey med hon var lite Mao sa hon.

Kollade in svart som synden ingen moppe heller bara några tomma durex;)
Vadär efter 9 i kväll o kolla varje gränd vi åkte igenom

"Jonas " sa:
Ok kanske tar speed boaten då tror det är 400 T&R jag betalar på den som går på tidtabell och den släpper dig på stranden, dom brukar se nyktrare ut dom som kör än din kapten med ;)

Ja han va en riktig stjärna han
Nja nyktrare.vet e fan vi hade en speedboat till kho larn för några år sen dit nyckterbhem kunde han fan knappt.stå.då fick ja ett frispel o klappa till den tomten körde som en idiot men vi tog båten i land där vi brukar ligga o sola i pattaya där fick han så mycke spö av dom på stranden så helften hade varit nog.

"glimten66 " sa:

21 kan nog stæmma bra det att dom inte var hemma før hon skickade meddelande efter 22 nær hon kommit hem, att dom åkt till buss station 20:35 men brorsan och dom missade bussen till Chonburi så dom skall ta bussen 06:00 før dom jobbar ju på bygge i Chonburi.

Citat från Glimten

:o
Lämna Thaifolk med huset när man drar , NEJ TACK för min del , dessutom släkten , låter som upplagt för problem ..............

Kanske Min gumma efter ha levt ihop 10 år , men efter några månader ...nej,nej ...livsfarligt .. Dessutom glada i kröka som det låter ::)

"Phonta " sa:
Citat från Glimten

:o
Lämna Thaifolk med huset när man drar , NEJ TACK för min del , dessutom släkten , låter som upplagt för problem ..............

Kanske Min gumma efter ha levt ihop 10 år , men efter några månader ...nej,nej ...livsfarligt .. Dessutom glada i kröka som det låter ::)

Men harregud klockan var 21:00, kanske om han hade bankat på dörren och inta bara kikat in så hade till och med tjejen öppnat, då hon säger hon var i sovrummet och hade lagt ungen, brorsan hade tagit moppen och var uppe på apoteket med sin tjej och handla medicin säger hon.

Är väl ingen barnunge som skall sitta inlåst eller!!?? Du kan låsa in din fru det är upp till dig har inte varit några problem sköt du ditt så sköter jag mitt liv!!

Hon har varit och lämnat ungen på skolan nu iallafall så vill du hämta grejjorna idag så kommer hon hem om 10 minuter och du har ju hennes nummer.

Här är bilder från deras fylle stund på stranden igår dom har kraftiga problem med spriten knappt så dom kan stå upp.

Brother and girlfriend.jpg

beach.jpg

"glimten66 " sa:

Tjejen undrade när ni kommer förbi idag, hon är hemma iallafall och väntar.

"Jonas " sa:
Men harregud klockan var 21:00, kanske om han hade bankat på dörren och inta bara kikat in så hade till och med tjejen öppnat, då hon säger hon var i sovrummet och hade lagt ungen, brorsan hade tagit moppen och var uppe på apoteket med sin tjej och handla medicin säger hon.

Är väl ingen barnunge som skall sitta inlåst eller!!?? Du kan låsa in din fru det är upp till dig har inte varit några problem sköt du ditt så sköter jag mitt liv!!

Men herregud !!!

Om man skriver detaljerat om sitt liv och familj i ett forum så kanske man får räkna med att andra forummedlemmar har åsikter, i annat fall så kanske ett PM eller E mail fungerar bättre ... Men tycker man att ett öppet forum är ett bra sätt att hålla kontakt så.............................Bla,blablabla.... ::Du e en djäkligt snarstucken kille Jonas, tål absolut ingen kritik , mycket märkligt !!!!!

"Phonta " sa:
Men herregud !!!

Om man skriver detaljerat om sitt liv och familj i ett forum så kanske man får räkna med att andra forummedlemmar har åsikter, i annat fall så kanske ett PM eller E mail fungerar bättre ... Men tycker man att ett öppet forum är ett bra sätt att hålla kontakt så..............................

Du får gärna ha åsikter det har jag med ja utryckte dom där, du kan sitta och vara surgubbe och kommentera negativt och leva ditt stenåldersliv rör mig inte i ryggen, och ditt kontraktsliknande förhållande som det verkar som efter dina beskrivningar har jag inte kommenterat innan vad jag tycker om det för det rör mig inte.
Försök vara positiv en gång om du känner till begreppet!

Sen kan jag inte PM för jag är inte heller vän med Glimten på forumet och har ingen annan möjlighet att skriva till han.

::) ;D

Vad beträffar kontraktsliknande förhållande så vet de flesta att man måste "sätta ner foten ""annars blir du fetblåst . I Thailand ser man om sitt hus och kan inte vara blåögd , hoppas det går bra denna gång Jonas.................................
Min ideologi är att fetblåst blir man om man inte sätter gränser och vissa ramar ,det gäller i allt ,både för sig själv och för andra inte minst för Thaifolk som har en benägenhet att glida iväg okontrollerat i sin tro att Farangen "skiter stålar" , men iofs så verkar ju du göra det .......................... ;)

Kör så det ryker bara , inte fa.. drabbar det mig ............ ;D ;D

Man måste ju inte vara blåögd för att man ger sin tjej lite förtroende.
Men det är klart att om man upplever själv att ens partner är jäkligt hungrig på ens plånbok så blir man nog lite nojig..
Jag är själv skeptisk till alla Thai från början och ger ingen chansen att blåsa mig, känner jag att en tjej visar för stort intresse i att min ekonomi ska bli hennes så gör jag slut på rotmos. Har tyvärr träffat på ett gäng såna tjejer och då har relationen inte blivit långvarig.
Nuvarande tjej visar inga sådana tendenser alls och nu har vi levt ihop över ett år, jag kommer inte att ge henne koden till mitt visa kort men förtroende har hon förtjänat och förtroende får hon.
Det är nog samma med Jonas tjej, i den relationen finns det nog en stor portion äkta kärlek vilket många falanger inte kommer i närheten av.
Jonas är ju superlycklig nu och det är väl toppen att komma tillbaka efter kraschen med förra frun så tycker att vi ska önska honom all lycka och ett stort grattis till att ha funnit en fin tjej :D :thumbsup: :thumbsup:
Och efter att Glimten varit och promotat så åker väl Jonas på att köpa ringar nästa gång han kommer hem så nu väntar vi bara på inbjudningen till det stora dubbelbrölloppet ;D ;D
Kanske själv gör slag i saken så kan det bli ett trippel :laugh: :laugh:

Nej inget bröllop än för min del, inte detta år, och inte innan Songkran nästa år heller efter det får vi se.

Liknande trådar

Svar
24
Visningar
2 K
glimten66
G

Tillbaka
Topp