glimten66: Mina bilder från Thailand (och några bilder från Sverige också)

"glimten66 " sa:
Vart har du hittat den då i thai shoppen eller i vanliga butikerna

Vanliga butikerna, här nere finns det ofta billiga på Netto. Men om det är så i hela landet har jag naturligtvis ingen aning om. I thaishoppen kan jag inte minnas att jag har sett dom.

Frukten heter Som-o på thai, den söta varianten heter Thong-dee. Dom som säljs i Sverige och dom flesta i Thailand med tror jag är importerade från Kina. Här i Götet finns de i Thaishoppar också, men flera gånger dyrare än i matbutiken. Har sett dom på Ica och Lidl i värmland.

Några blandade

5uhe4era.jpg
yjy7e9yq.jpg
6yberere.jpg
qy3ebysa.jpg
7a2a2evy.jpg
jazy4ane.jpg

går in på glimtens tetorium lite

Sitter o tittar på Glimtens goa mat samt tittar på mästerkocken, skulle göra lite mer avanserat.
men det blev detta till kvällsmat 555

20140226_202230.jpg

Övermorrn är man där, skall se om jag kan fått tagit några matbilder från någon Svensk restaurang och lägga upp åt dig ;)

Jo, skall ner till tuk com och köpa kamera på Fredag så då skall det tas bilder.

"Jonas " sa:
Övermorrn är man där, skall se om jag kan fått tagit några matbilder från någon Svensk restaurang och lägga upp åt dig ;)

Det vore kul med bilder på någon "svensk" hål i väggen sylta med rätter för 25bath...555...

Ledsen hans äter inte mycke svensk mat när jag e nere men jonas kan nog snsrt lägga in lite sådana bilder
Håller mig för det mästa till thai maten

Liknande trådar

Svar
24
Visningar
2 K
glimten66
G

Tillbaka
Topp