glimten66: Mina bilder från Thailand (och några bilder från Sverige också)

Hål i väggen Svensk restaurang får ju bli Siambylla är hål i väggen ställe.

Tar väl några till
udu9y8a3.jpg
7eserahu.jpg
9e4yqu5a.jpg
eqanedaj.jpg
2uga5ybu.jpg

Välj attachment istället för image när du lägger upp bild via tapatalk så blir dom anpassade storleksmässigt till sidan.

"Jonas " sa:
Välj attachment istället för image när du lägger upp bild via tapatalk så blir dom anpassade storleksmässigt till sidan.

Okey får pröva det själv kollar jag bara forumet genom luren o då ser det bra ut

För tusan Micke, det är mycket där som gör att det vattnas i munnen. Det är sådant man skall käka.

Till lunchen idag käkade vi gai, laab mooah och Som Tam jättephet. Jag har till och med börjat käka den senare med Plaraa nu, det var dock den kokta varianten som inte stinker. Supergott är det hursomhelst. Frugan håller på med middagen nu, får se vad det blir. Spänningen är olidlig.

"Berralund " sa:
Ingen orsak! ;)

Jag kan för övrigt omtala att det blev kyckling i röd curry som smakade ypperligt. Man är välsignad med en fru som är väldigt duktig på matlagning. :)

Fan va jag e avundsjuk ska jag säga

Håll hårt i na gubben ;)

Nyvaknad ligger och är sugen på pizza kanske skulle dra till ett hål i väggen.

"glimten66 " sa:
Fan va jag e avundsjuk ska jag säga

Håll hårt i na gubben ;)

Henne släpper jag aldrig, hon är guld värd. Bättre mamma till barnen får man leta efter. Det var den bästa dagen i mitt liv när vi träffades för fem år sedan. :)

Berra, och andra som är i Udon Thani ibland. Prova restaurangen som heter "Mae-já" som ligger nära klädgrossistområdet "hi-jäk"....
Dom har den bästa pat-paio-waan som jag ätit. Godaste Lat-na (thalay) som jag ätit. Ingenting du beställer utöver detta blir man besviken på heller.
Bilden är därifrån. Rätterna kostar från 60B

975959_573673919351912_1897615504_n.jpg

"krister " sa:
Berra, och andra som är i Udon Thani ibland. Prova restaurangen som heter "Mae-já" som ligger nära klädgrossistområdet "hi-jäk"....
Dom har den bästa pat-paio-waan som jag ätit. Godaste Lat-na (thalay) som jag ätit. Ingenting du beställer utöver detta blir man besviken på heller.
Bilden är därifrån. Rätterna kostar från 60B

Tack för tipset Krister. Frugan har inte hört talas om restaurangen eller omgivningen heller. Men om jag känner djungeltelegrafen rätt så lär vi snart veta precis var det ligger. För en sådan rekommendation måste naturligtvis följas.

Toppen!
Jag har cyklat och åkt moppe runt i den stan i många år. Om du tar en samlor (tuk tuk på turistspråk) så säger du bara Mae-já. Ligger mitt i centrala Udon. 50B max från busstationen. Jag har ett sånt Mae-já-abstinens som gör att jag måste dit varje gång så fort jag kommer till Udon. Farsans grillspätt och biffstek får vänta...
Tyvärr har samlor i Udon blivit riktigt förstört av ockrare. Det va dåligt för 15 år sedan men nu tar dom oftast hutlöst betalt (regel än undantag)
Jag har efter 13 månaderi Bkk inte lyckats hitta något favoritställe. Om någon vet något ställe man kan få en rätt mat under en hundring med extremt bra smak så hör av er. Jag tycker att vissa (långt ifrån alla) på Khaosarn road kan fixa till riktigt bra phad thai. Finns också bra mat på en del restauranger där, men kostar runt tusenlappen för två pers för ett riktigt skrovmål. Ätit mycket på Sukishi eller Oishi buffé samt på Black canyon, men det går en del pengar när man e där...

Krister vet ju inte om om den marknaden e kvar men fanns förut en stor kvällsmarknad i bkk som även körde lite live musik där kunde man få sig bra mat billigt i dom olika mat stånden

Liknande trådar

Svar
24
Visningar
2 K
glimten66
G

Tillbaka
Topp