glimten66: Mina bilder från Thailand (och några bilder från Sverige också)

Ok då har du bara 4 mil igen till Lomsak, men skall du till Phitsanulok och køra Green road øver så blir det bæsta vægen att svænga av precis innan Lomsak.
Har før mig du sagt du skall dit, helt klart en av Thailands finaste vægstræcka den mellan Lomsak och Phitsanulok, helst vid den hær tiden nær det ær grønt.
Mycket vattenfall i området, ligger en stor nationalpark imellan dær dom sæger att sen senaste upprækningen så fanns det ett 20 tal vilda elefanter dær.
Templet i Kao Ko ær ett av dom finaste jag sett i Thailand ligger precis mitt imellan Phitsanulok och Lomsak, svænger av på en liten avfart till høger direkt du kommer in i Kao ko by templet ligger uppe i bergen.

Ja jonas vi ska upp den vägen i morgon så får.vi se vart vi hamnar har fått.gratis hotell biljetter av släktne här.uppe som gäller.i dom trakterna så.får.se vat det bär.av

Men i dag när.vi kom till phetchbun så hade vi ju farsan me oss han har lite ärenden på jobbet att sköta så blev att skriva in sig hos millitären sen va det fritt fram
Först på agendan va att be för.armens skapare här.i stan
teja6e4y.jpg
3adyry8a.jpg
utudy8y7.jpg
yhe5a2u3.jpg
baby7umu.jpg
a2u4a5u4.jpg
9y7asemu.jpg
4yma8ame.jpg
2a8yne8y.jpg
qu6a3ezu.jpg
du2a7era.jpg
5agezegu.jpg

Sen har jag en arbetskamrat hemma som önskade sig en riktig uniform från thailand så denna va beställd så va att hämta den hos millitär skräddaren

a5y9yvyb.jpg
nere4e7u.jpg
aqe3a4y7.jpg
y9ebebyd.jpg

Kör strax vidare men behöver en öl ;)
e6azy7eq.jpg

Skall ni vidare och hälsa på Berralund efter det?
Då kan ni ta Bergskedjan över Nam Nao som skiljer Phetcahbun från Isaan, påminner om Norska fjällen i tropiskt klimat, där ser man tydligt Elefantstigarna sitter varningsskyltar längs hela vägen för elefanterna, men dom kommer ut på vägen nattetid efter solen gått ner, på dagarna gömmer dom sig inne i träden.
Fin väg det med kör Österut från Lomsak och rakt upp i fjällen där.

Ja jonas som det ser ut nu blir det nog den svängen me tanten o svärfar

Nu går.vi vidare me bilder från förläggningen fan hade ju varit en lyx o vara här istället för.KA 1 ;)
y8unahez.jpg
u4epamed.jpg
u5yqupat.jpg
yryqyju9.jpg
etu4ebyd.jpg

Otroligt vacert där inne fanns tillome en golfbana här gubbens kontor när.han måste hit
y6a5y6e2.jpg
pu9arary.jpg

O nu kommer.lite på omgivningen dom har där.innan för.staketet
pe2a2a3u.jpg
tumaby6u.jpg
vyqeresa.jpg
y3u3ega2.jpg
4umuzuhe.jpg
ju2u8uzu.jpg
uzedugah.jpg
7atudega.jpg
ha7u9unu.jpg
e6aga9as.jpg
tyvemupu.jpg
u5ebe7ag.jpg
vy9aqa5y.jpg
a6u5y2a4.jpg
y2y5ysu3.jpg

Men om man sen e farang som springer runt o fotar ja då slutar det så här me men det va det värt :)

ujypy4us.jpg
etepu7yq.jpg

Så nu e vi på hotellet o ska duscha sen blir det ut me lite släkto millitärer inom familjen

Har fått en en hel del användbara grejor bara av att till höra en milmitärfamilj
Jag kan gå in i vilken bilshopp som helst me gubben o ta vilken bil ja vill tex betalar ingen hanpenning o räntefritt det e bara ett exempel finns många fler :)

"glimten66 " sa:
Ja jonas som det ser ut nu blir det nog den svängen me tanten o svärfar

Nu går.vi vidare me bilder från förläggningen fan hade ju varit en lyx o vara här istället för.KA 1 ;)
y8unahez.jpg
u4epamed.jpg
u5yqupat.jpg
yryqyju9.jpg
etu4ebyd.jpg

Otroligt vacert där inne fanns tillome en golfbana här gubbens kontor när.han måste hit
y6a5y6e2.jpg
pu9arary.jpg

O nu kommer.lite på omgivningen dom har där.innan för.staketet
pe2a2a3u.jpg
tumaby6u.jpg
vyqeresa.jpg
y3u3ega2.jpg
4umuzuhe.jpg
ju2u8uzu.jpg
uzedugah.jpg
7atudega.jpg
ha7u9unu.jpg
e6aga9as.jpg
tyvemupu.jpg
u5ebe7ag.jpg
vy9aqa5y.jpg
a6u5y2a4.jpg
y2y5ysu3.jpg

Men om man sen e farang som springer runt o fotar ja då slutar det så här me men det va det värt :)

ujypy4us.jpg
etepu7yq.jpg

Så nu e vi på hotellet o ska duscha sen blir det ut me lite släkto millitärer inom familjen

Har fått en en hel del användbara grejor bara av att till höra en militärfamilj
Jag kan gå in i vilken bilshopp som helst me gubben o ta vilken bil ja vill tex betalar ingen hanpenning o räntefritt det e bara ett exempel finns många fler :)

Dær kan du sitta, kanske kommer førbi med en bågfil någon gång om jag ens får køra in i den provinsen før kærringen, tvivlar på det.

Det ser ju ut som du å farsan e osams å nån tvingat er att ställa upp på foto ihop ;D ;D

Kanske är tjejen som bestämmer där med som på annan person här som det verkar.

"hillmer " sa:
Kanske är tjejen som bestämmer där med som på annan person här som det verkar.

Om det var mig du tænkte på och kommentaren om att om jag får køra in i den provinsen så finns det ju en grund till det då det ær dær jag har min ex-fru och min gamla hemort ;)

Om det nu är dig jag menar så varför skulle du inte få göra det i så fall. Om det är så så är det nog inte många som kan åka till olika ställen då??

Några bilder.från igår kväll en riktigt mysig stad detta måste jag säga
edy6ede5.jpg
e2ebudyq.jpg
u4uvajaj.jpg
bevajeqy.jpg
esupaquh.jpg
ny8aga7y.jpg

Började morgonen me att lämna av gubben på jobbet
azyruhe3.jpg
geme4ysu.jpg
a4upypag.jpg
esyne6e7.jpg
suna4uhy.jpg

Sen va det dax för lite äventyr vi började me detta
hyny8ume.jpg
8ysyne8e.jpg
7e6a9ahy.jpg
umyre9en.jpg
e3a5a6e6.jpg
ejy5e8yz.jpg
7ygahede.jpg
3u3ejaru.jpg
ebuvygum.jpg
ydapu5ez.jpg
guzyga4y.jpg
ejamu9uq.jpg
ehyryqen.jpg
hybybuge.jpg
u3eze7um.jpg
aqubuqa2.jpg
ve7ebynu.jpg
ubereten.jpg
2ypyte6u.jpg
e7a3upy9.jpg
u9avu7yh.jpg
aba3yme4.jpg
yvugu7a3.jpg
y7utazem.jpg
eresyva9.jpg
apatyha6.jpg
aru5a4a5.jpg

Så.då va första delen klar för idag nu va det o sätta sig i bilen igen
Kommer mer sen om ni orkar

Tog ni route 12 nu mellan Lomsak-Phitsanulok.
Är det Thung Salaeng Luang nationalpark ni är vid? det är den stora.
Sen finns det ju lite småställen med vattenfall och inträden och prommenadstråk, som sagt missa inte templet i Kao Ko det är värt ett besök till och med ett återbesök.

Liknande trådar

Svar
24
Visningar
2 K
glimten66
G

Tillbaka
Topp