Hua Hin eller Pattaya, var är det bäst att bo permanent?

Du gör dig inte speciellt populär hos folk här på Forumet , men det kanske du är van vid .. att kalla folk för sexturist är nog inte så smart ..... Dumskalle skulle jag vilja kalla dig i stället
[emoji1] [emoji1] [emoji1] [emoji1] [emoji1] [emoji1] [emoji1] [emoji1] [emoji1] [emoji1]
Svalde betet med krok å allt

55555, att HH har stabilast väder vet alla, ser ju hur ni gnäller på fukt å värme när det är göttigt i HH [emoji1]
Dom enda som gillar Pattis är ju sexturister och såna som inte vet bättre
Nu har jag varit i Pattaya utan att vara det du så nedlåtande kallar sexturist. Ingen förnekar att den delen finns i Pattaya men det finns andra delar av staden också. Man skall inte generalisera och kalla folk för sådant bara för att man bor på en viss ort, det skapar bara misstämning och ovänskap.

Varje ort har sina fördelar, bara att inse att vi tack och lov inte är lika. Själv skulle jag som bekant aldrig vilja bosätta mig på någon turistort, tacka vet jag Isaan.

Nu har jag varit i Pattaya utan att vara det du så nedlåtande kallar sexturist. Ingen förnekar att den delen finns i Pattaya men det finns andra delar av staden också. Man skall inte generalisera och kalla folk för sådant bara för att man bor på en viss ort, det skapar bara misstämning och ovänskap.

Varje ort har sina fördelar, bara att inse att vi tack och lov inte är lika. Själv skulle jag som bekant aldrig vilja bosätta mig på någon turistort, tacka vet jag Isaan.
Gillade du Pattaya?

Mitt inlägg var bara för att reta Phonta lite, han behöver lite mothugg ibland [emoji6]

Vet ju någon som tyckte Hua Hin var så tråkigt för ett år sen och funderade på att flytta till Pattaya och frågade mig om jag visste någon bra sida att kolla på hus ;)
Men det verkar ha utvecklats på ett år och jag säger inget om att bo i Hua Hin jag har fortsatt bara kört förbi och då regna det ;)

Gillade du Pattaya?

Mitt inlägg var bara för att reta Phonta lite, han behöver lite mothugg ibland [emoji6]
Jag har inget emot Pattaya, när vi var där besökte vi överhuvudtaget inte dom illa beryktade gatorna. Jag skulle aldrig kunna tänka mig att flytta till någon av turistorterna på var sin sida av Siambukten men kan tveklöst åka dit för att hälsa på vänner och bekanta.

Vi bodde tre nätter där år 2009 och det är för kort tid för att bilda sig en rättvisande uppfattning. Och ännu kortare i HH så samma sak där.

Vet ju någon som tyckte Hua Hin var så tråkigt för ett år sen och funderade på att flytta till Pattaya och frågade mig om jag visste någon bra sida att kolla på hus ;)
Men det verkar ha utvecklats på ett år och jag säger inget om att bo i Hua Hin jag har fortsatt bara kört förbi och då regna det ;)
Jo HH har utvecklats rätt mycket men är väl i sig inte så mycket roligare än för ett år sen. Bara det att vi har upptäckt mer och skaffat fler goa vänner mm så en flytt till Pattis finns inte på kartan.

I Pattaya är ju både vanlig lokalbefolkning och bartjejer mest vana att träffa utlänningar. Jag vet inte om man vågar säga att de därmed uppvisar tolerans (eller ev. resignation). Men thailändarna i Pattaya kanske ser så många korttids-tokskalle-fylle-turister att en farlang som stannat lite längre, och t.ex bara vet hur man äter nudelsoppa på marknaden på morgonen och kan ett fåtal ord av språket, kanske i enstaka fall, av vissa thai kan betraktas som ett riktigt geni, i Pattaya? I jämförelse, alltså. ;) ;)

Tyvärr så blir det lätt andra toner när man väl sitter däruppe , vad skall man göra när damen säger att jag vill inte åka ner till Hua Hin eller Pattaya , Nmax tycker ju att Hua Hin är bäst ,jag tycker inte om Hua Hin utan föredrar Pattaya , Phuket gåt fetbort att leva i ,dels för att det är vansinnigt dyrt och för att det är så utsptitt .. Hua Hin händer det intet , har en polare där nu , han bor hos sin far , han är där för att pappan bor där samt att han ahr sin son med , annars åker han hellre till till Pattaya med sin fru ... ja, vad säger du om damen helt enkelt säger "Nej , jag åker inte ner till något tursitområde" Min fru sade det ,jag svarade ok , då bor jag väl där då och du får väl på har uppe .. men så säger man ju inte om man har barn ihop ...... utan då är det kört , speciellt om det är en Thaidam som är van att få sin egen vilja igenom .. Inte lätt ,inte lätt ...... Men jag gillar mitt Pattaya ,, min fru väljer själv ,bo med mig eller ensam i Isaanhuset ..............

Vi bor i Rayong , nära beachen ca 10 min med bil . Bara ca två tim bilresa till Bangkok . Nära populära Koh chang ca 10 mil. Sedan har beg. hus bra priser i Rayong . Vi köpte vårt hus för ca 5 år sedan till ett pris av 1 160 000 Bath 2 sovr stort vardags rum europakök m.m. Vi tycker vi valt rätt plats då vi tycker det är lagom avstånd till det mesta / Owe

Vi bor i Rayong , nära beachen ca 10 min med bil . Bara ca två tim bilresa till Bangkok . Nära populära Koh chang ca 10 mil. Sedan har beg. hus bra priser i Rayong . Vi köpte vårt hus för ca 5 år sedan till ett pris av 1 160 000 Bath 2 sovr stort vardags rum europakök m.m. Vi tycker vi valt rätt plats då vi tycker det är lagom avstånd till det mesta / Owe
Nära Koh Chang? Är väl 4 timmar iallafall till Koh Chang om du har 2 till Bangkok?
Är ju inte ens i samma provins som Rayong.

Nära Koh Chang? Är väl 4 timmar iallafall till Koh Chang om du har 2 till Bangkok?

Vi har åkt otaliga ggr mot Bangkok så det vet jag är två tim bilresa. Vi har aldrig besökt koh chang men vi har vänner som besökt ön och berättat för oss så tiden får var och än avgöra själv ./ Owe

Vi har åkt otaliga ggr mot Bangkok så det vet jag är två tim bilresa. Vi har aldrig besökt koh chang men vi har vänner som besökt ön och berättat för oss så tiden får var och än avgöra själv ./ Owe
Tog ca. 5 timmar till Koh Chang från Pattaya när vi åkte dit, från Rayong 4 timmar.

Rayong är fint , bättre badvatten än P attaya Vad anbelangar priser så köper du idag ett hus i mooban med security ,kommunal pool för ca 1300000 thbt då 90 m2 2 sovrum samt ute och innekök ,naturligtvis vardagsrum , kanske 50 m2 uteplats .. så priset verkar inte skilja så mycket , detta är ca 3km nord sukhumwit..

Rayong är fint , bättre badvatten än P attaya Vad anbelangar priser så köper du idag ett hus i mooban med security ,kommunal pool för ca 1300000 thbt då 90 m2 2 sovrum samt ute och innekök ,naturligtvis vardagsrum , kanske 50 m2 uteplats .. så priset verkar inte skilja så mycket , detta är ca 3km nord sukhumwit..
Menar du att Rayong stad är rent och fint, eller hela provinsen?
Rayong stad är väl en industristad med sina oljeraff?
Mycket faranger som jobbar inom oljeindustrin där, men hört att det är allt annat än rent i Rayong stad så tvärtom mot rent och fräscht? Men bara vad jag hört aldrig varit inne i den staden.

Menar du att Rayong stad är rent och fint, eller hela provinsen?
Rayong stad är väl en industristad med sina oljeraff?
Mycket faranger som jobbar inom oljeindustrin där, men hört att det är allt annat än rent i Rayong stad så tvärtom mot rent och fräscht? Men bara vad jag hört aldrig varit inne i den staden.

Nej, Rayong är en fin och förhållandevis ren stad, även den har ju sina delar som kan förbättras, men avser du raffinaderier och luft samt markmiljö så är den ju hårt ansatt då det titt som tätt sker utsläpp både i luft och mark men den är välordnad och rena fina gator osv.

Liknande trådar

A
Svar
14
Visningar
4 K
Anonyma
A
A
Svar
33
Visningar