Hua Hin eller Pattaya, var är det bäst att bo permanent?

Gjorde ju det förut, har du ändrat nåt?

Ja jag la till lite. Det vore ju enklare om du kunde tala om för mig vad du saknar i området kring Rayong/Ban Phe osv, istället för att säga att det inte finns något att göra, nej kanske dina intressen inte tillfredsställs där, men det betyder ju inte att det inte finns något att göra.

Alla platser som jag sa är till 99 % likvärdiga, en del platser har mer utav och andra mindre av och alla platser har något som inte andra har, så är det ju.

Ja jag la till lite. Det vore ju enklare om du kunde tala om för mig vad du saknar i området kring Rayong/Ban Phe osv, istället för att säga att det inte finns något att göra, nej kanske dina intressen inte tillfredsställs där, men det betyder ju inte att det inte finns något att göra.

Alla platser som jag sa är till 99 % likvärdiga, en del platser har mer utav och andra mindre av och alla platser har något som inte andra har, så är det ju.
Har ni en biograf som visar nya filmer med engelsk text? Har ni en bargata mef fina trevliga tjejer där man kan spel biljard på fina typ Brunswick bord gratis?
Har ni en stor matmarknad där man kan köpa riktigt bra falang mat inkl svensk husmanskost? Har ni ett stort shopping
Center? Har ni några riktigt bra gym med bra maskiner och stort urval på hantlar mm? Har ni nån strand som är platt, hård och bred nog att spela fotboll?
Golfbanor vet jag finns men har ni nån bra golfrange centralt i stan?
Finns det nån skyttebana?
Har ni nån kul bana där man kan raca med 4 hjulingar? Har nåt stort vattenland med fräcka attraktioner?
Listan kan göras lång men börja med detta [emoji3]

Har ni en biograf som visar nya filmer med engelsk text? Har ni en bargata mef fina trevliga tjejer där man kan spel biljard på fina typ Brunswick bord gratis?
Har ni en stor matmarknad där man kan köpa riktigt bra falang mat inkl svensk husmanskost? Har ni ett stort shopping
Center? Har ni några riktigt bra gym med bra maskiner och stort urval på hantlar mm? Har ni nån strand som är platt, hård och bred nog att spela fotboll?
Golfbanor vet jag finns men har ni nån bra golfrange centralt i stan?
Har ni nån kul bana där man kan raca med 4 hjulingar? Har nåt stort vattenland med fräcka attraktioner?
Listan kan göras lång men börja med detta [emoji3]

Har ni en biograf som visar nya filmer med engelsk text?
Leam Thong är en stor shopping mall i Rayong som har biograf och har både Thai och Engelsk text. SF Cinema.
Har ni en bargata mef fina trevliga tjejer där man kan spel biljard på fina typ Brunswick bord gratis?
Kan inte svara på det för hela området då jag inte går på sådana ställen och spelar på Brunswick bord gratis
Har ni en stor matmarknad där man kan köpa riktigt bra falang mat inkl svensk husmanskost? Har ni ett stort shopping.
Ett antal stora varuhus och shoppingmalls, som jag sa Laemtong Shopping Plaza i Rayong och det finns BiG C, Makro The Ozone Lifestyle Mal, Central Plaza Rayong, Star Computer Center osv.
På Central Plaza kan du köpa utländsk mat och i Ban Phe har vi Petra som säljer skandinaviska produkter bland annat. Sen har vi bakery och andra som säljer europeisk mat.

Star Plaza fitness center Rayong, har det mesta, Ploenjai Sport Club som har det mesta inklusive tennisbana, sauna osv,
Rayong Muay Thai Suan Son Gym, finns allt i princip, Universe Gym med engelskspråkiga instruktörer osv. Fotboll kan man nog spela men om de är breda nog, kan ju diskuteras.

Golfbanor vet jag finns men har ni nån bra golfrange centralt i stan.
Ja 2 stycken till och med Sri Muang Golf och Rayong golfrange, kanske inte mitt på stortorget så att säga men inte utanför stadsmurarna, utan i stan.
Jodå, finns faktiskt där jag håller till Ban Phe Shooting Range
Nja, finns Klaeng Kart Circuit Rayong, som ligger öster om Ban Phe. Vattenland finns med massa aktiviteter Tamnanpar som jag hade som exempel på i dagens bild här på forumet, om du menar åkattraktioner finns inte det där, sen finns en hel del andra Adventures Park, Suan Supatra Land osv.

Sen arrangerar Ban Phe många stora tävlingar bland annat triathlon, har ett eget marathon, cyckellopp, ja kan säkert nämna många fler men jag orkar inte. Du tror nog att området Rayong/Ban Phe osv är någon outvecklad bakgata eller liknande.

Var det något mer du undrar över?:);)

Eeeh. @nmax ser du filmer som e dubbade till Thai och sedan engelsk text?

Ja vet iaf att ja stannade till i HH en natt... egentligen... när det inte dök upp något "centrum" utan det började bli odlingsmark igen så kom vi på att vi hade kört förbi HH så vi fick vända och åka tillbaka.
Det var lågsäsong och knappt en enda människa där förutom ett par persionärer som någon tydligen glömt kvar...
Sedan fråga frugaen ett par infödingar om det fanns något disco att gå på men det närmaste dom hade verkade ha vart ett litet thaiställe.. eller om drt va karaoke.. vi gick inte in utan åkte till hotellet o la oss eftersom solen hade gått ner och det va inte en jävel utomhus längre.

Ok. Det va min HH upplevelse.. kan bara säga att hade bomberna smällt i Pattis eller Bkk hade nog hundratals dött... tur att dom valde HH finns ju knappt någon där som kan stryka med liksom..

Ja vet iaf att ja stannade till i HH en natt... egentligen... när det inte dök upp något "centrum" utan det började bli odlingsmark igen så kom vi på att vi hade kört förbi HH så vi fick vända och åka tillbaka.
Det var lågsäsong och knappt en enda människa där förutom ett par persionärer som någon tydligen glömt kvar...
Sedan fråga frugaen ett par infödingar om det fanns något disco att gå på men det närmaste dom hade verkade ha vart ett litet thaiställe.. eller om drt va karaoke.. vi gick inte in utan åkte till hotellet o la oss eftersom solen hade gått ner och det va inte en jävel utomhus längre.

Ok. Det va min HH upplevelse.. kan bara säga att hade bomberna smällt i Pattis eller Bkk hade nog hundratals dött... tur att dom valde HH finns ju knappt någon där som kan stryka med liksom..

Ja vet iaf att ja stannade till i HH en natt... egentligen... när det inte dök upp något "centrum" utan det började bli odlingsmark igen så kom vi på att vi hade kört förbi HH...

55555, :thumbsup::thumbsup:

[emoji3] [emoji3] [emoji3]
Ja så kan det gå, spec när man frågar Thai om nåt [emoji6]
Hilton har ett grymt bra disco som är öppet sent dit alla barbrudar som inte fått nåt ragg går när barerna stänger så kan va gott tryck där. Annars stänger allt lite tidigare än i Pattis och finns inga gogo/pingpong ställen så vi slipper värsta sex turisterna.
Har faktiskt aldrig varit på bio i Thailand överhuvudtaget, har ju bio hemma och där kör vi inga dubbade filmer [emoji6]

[emoji3] [emoji3] [emoji3]
Ja så kan det gå, spec när man frågar Thai om nåt [emoji6]
Hilton har ett grymt bra disco som är öppet sent dit alla barbrudar som inte fått nåt ragg går när barerna stänger så kan va gott tryck där. Annars stänger allt lite tidigare än i Pattis och finns inga gogo/pingpong ställen så vi slipper värsta sex turisterna.
Har faktiskt aldrig varit på bio i Thailand överhuvudtaget, har ju bio hemma och där kör vi inga dubbade filmer [emoji6]

Men det var ju väldigt viktigt i ditt förra inlägg och tvivel över att det inte finns bio i Rayong;)

Som en objektiv betraktare kan jag se att det finns för- och nackdelar med alla orter där nere. Och jag måste säga att jag är mycket nöjd med vår plan att bo i Khon Kaen och sedan ha möjligheten att åka ner till någon turistort då och då bl a för att träffa goda vänner. Tydligen finns det väldigt mycket att hitta på för den som vill det lite varstans men nog verkar det finnas bra mycket mer på den östra sidan av Siambukten.

Var man sen väljer att bo är var och ens ensak, inget är rätt eller fel. Man gör det man känner är rätt för den egna situationen. Lev väl där nere i era paradis, vi har hittat vårt.

Nu är jag inte den som brukar vara i Pattaya eller Hua Hin.
Men skulle jag slå ner bopålarna, så hade det fått bli någonstans utanför Pattaya mot Bankok.
Nära till allt, men ändå lite lugn och ro.

Ja, det där är också min melodi, här hemma har jag planer på att kanske se mig om efter ett hus lite utanför staden, känner för lite lugn och ro men ändå någorlunda närhet till stadens brus och faciliteter!

Det är därför som jag gillar Ban Phe och det området, dels vid havet och inte så hektiskt men ändå närhet till Bangkok, Pattaya, Rayong, Chantaburi osv.

Aha så ni bor alltså inte i Thailand nu?

Är det mig du svarar? Nä jag har aldrig varit bofast, men tanken på att göra det finns ju och så blir det ju där antagligen. Först skall min fru komma hit nu om migrationen kan få vissa fingrar ur och sen får vi se.

Gillar inte folk från mellanöstern, inte heller ryssar och indier så Pattaya faller bort, det är bättre med pensionerade svenskar i HH :D

Sa till Noo - Jag har svårt för araber :( Det låter som om dom är på väg att börja slåss när dom har en vanlig dialog, hon kontrade med Kineser. -Italienare, (ända land jag fått stryk och blivit bestulen). Hon sa Vietnameser, och fortsatte med en mycket längre lista än vad jag har på folkslag vi kunde vara utan :oops:. Thai kan vara de mest rasistiska människor jag stött på ;).

On topic så har jag tidigare sagt att solnedgång eller soluppgång är ett bra argument oavsett altan, balkong eller strand. Var är solnedgången vackrast? Solnedgången är så snabb i Asien så den tröttnar nog aldrig jag på, att sitta med en kall öl och bara njuta är helt underbart. Trots att jag är en inbiten Stockholmare så Västkusten är att föredra iaf i Thailand. Hua Hin borde gå bort med det resonemanget.:wai:

Sa till Noo - Jag har svårt för araber :( Det låter som om dom är på väg att börja slåss när dom har en vanlig dialog, hon kontrade med Kineser. -Italienare, (ända land jag fått stryk och blivit bestulen). Hon sa Vietnameser, och fortsatte med en mycket längre lista än vad jag har på folkslag vi kunde vara utan :oops:. Thai kan vara de mest rasistiska människor jag stött på ;).

On topic så har jag tidigare sagt att solnedgång eller soluppgång är ett bra argument oavsett altan, balkong eller strand. Var är solnedgången vackrast? Solnedgången är så snabb i Asien så den tröttnar nog aldrig jag på, att sitta med en kall öl och bara njuta är helt underbart. Trots att jag är en inbiten Stockholmare så Västkusten är att föredra iaf i Thailand. Hua Hin borde gå bort med det resonemanget.:wai:
Finns fina solnedgångar i HH mot bergen, vackert då himmel spelar i rött, soluppgång över havet är vackert. Gäller nog att bo med bra utsikt och läge för att ta del av detta.

Trangs kust har de vackraste solnedgångarna men då är man ensam med sin bira. :)

Liknande trådar

A
Svar
14
Visningar
4 K
Anonyma
A
A
Svar
33
Visningar