Hus för oss dödliga

"legolas " sa:
jag vet inte vad en 4x4 är, Toyota vet jag men inte 4x4... kunde ju vara en bräda. Nä ekka jag äger ingen bil. Har gett mig faan på att vänta med att köpa bil tills huset är färdigbetalt.... alla brunnar har sin begränsning (ordspråk av legolas) ;D ;D ;D
4X4= AWD :D

"Rolf " sa:

Nej nej!! Roffe

4x4=Får vill drive ;D :D ;D"på gotländska", 4x4 är en inkopplings bar växellåda, med hög och låg växel och med bakhjuls drift som standard, för att sen kunna koppla in framhjuls drift och diffspärrar manuellt o.s.v.

AWD=all wheel drive, är redan alla hjulen från början drivbara och där behöver man inte tänka så hårt, bara"rykka på nappen"som en finne hade sagt, om man vill växla mellan hög eller låg växel.

"legolas " sa:
jajamensann, allting som är lätt passar mig bra. När det gäller fyrhjulsdrift och olika växlar till förbannelse, så blev det mycket för mig under 14 månader i lumpen. Där jag utbildades till lastbilschaufför. Där jag alltid körde en 20mm kanon och gubbar på flaket in i skogen mellan träna och ut ur skogen. EDET var en konst vill jag lova.....

Att köra en Toyota pick up med 4x4 i stadstrafik är rena rama barnleken som inte passar en typisk Uffe Fundin som mig!!! ;) ;)
Det stora frågan blir ju, hur många var kvar på flaket när du kom ut ur skogen :D

"legolas " sa:
jajamensann, allting som är lätt passar mig bra. När det gäller fyrhjulsdrift och olika växlar till förbannelse, så blev det mycket för mig under 14 månader i lumpen. Där jag utbildades till lastbilschaufför. Där jag alltid körde en 20mm kanon och gubbar på flaket in i skogen mellan träna och ut ur skogen. EDET var en konst vill jag lova.....

Att köra en Toyota pick up med 4x4 i stadstrafik är rena rama barnleken som inte passar en typisk Uffe Fundin som mig!!! ;) ;)

fan lego va du malaj i 14 månader ;)

Otroligt fint hus och utemiljö Glimten, sådant vill man själv ha sedan när det är dags.

"mrputte " sa:
Otroligt fint hus och utemiljö Glimten, sådant vill man själv ha sedan när det är dags.

:wai: kul att du gillar det :)
ja nu har det ju börjat att ta den form som ja vill men inte riktigt klara än ;)

glimten66

Vårt sommarhus i Lamphun. inte klart.

huset 1.jpg

huset 2.jpg

huse 3.jpg

huset 5.jpg

huset 6.jpg

huset 7.jpg

huset 9.jpg

huset 10.jpg

Tack danne för att du vill dela med dig av dina husbilder. :thumbsup:
Det uppskattas.
Huset är jätte fint. Jag hoppas jag kan få äran att besöka er nån gång framöver när vi är där samtidigt.
En sån där sak som du har på taket vid framsidan av huset (gjort av teak) har jag också på mitt hus. Jag köpte min i Chiang Mai för många år sedan. :)

Fasen va grant hus danne blir nästana undsjuk ;) så in me fler bilder ser att vi båda gillar en massA trä i huset

Micke glimt

"Kycklingen " sa:
Tack danne för att du vill dela med dig av dina husbilder. :thumbsup:
Det uppskattas.
Huset är jätte fint. Jag hoppas jag kan få äran att besöka er nån gång framöver när vi är där samtidigt.
En sån där sak som du har på taket vid framsidan av huset (gjort av teak) har jag också på mitt hus. Jag köpte min i Chiang Mai för många år sedan. :)
Hej Kycklingen Tack :)
Ni är välkomna vi kommer vara där från 5 mars till april , :D

Liknande trådar

A
Svar
88
Visningar
14 K
R
A
Svar
3