Hus för oss dödliga

Men hallå förstår du inte min fråga 8 år sen halva priset jag undrar är kvalitet och pris aktuellt.
varför tar ni de som påhopp kan ju inte ta 8 år gammla priser vad gäller kvalitet eller standard.
Fan ja jobbar mig inte på er så änna men hallå Hulken ser inte ut idag som han gjorde när vi var unga

Som jag skrev innan Jonas, så när jag kom upp i den byn, 13 år sedan, då hade man dom lokala handlarna där och dom hade inget märkvärdigt, man va tvungen att ta sig till Udon och Global eller Homepro eller Homemart för att så riktigt bra kvatitet, men det har ändrat sig radikalt de senaste åren, och jag minns att när vi skulle bygga pool och så då hade byhandlaren skaffat in all kvalitetsutrustning man kan tänka sig, och dessutom har man snabbare leverans och man fick bättre pris.

Tips ja vill ge. Vill ni bygga ett riktigt hus så är nästan kostnaddn som i Sverige.

I Thailand kan du bygga dig ett riktigt flashigt hus för småpengar.

Fan gå in på en homepro och se vilken lyx ni kan få.

Lycka till om 2 år, den rostfria duschen var lite platinerad plåt, tvättar händerna handfatet ramlar ner, thai kakelplattor grönmöglade etc.
vill ni ha ett riktigt hus riktig svensk standars så kostar det här med. Anledning inget av dessa husbyggen hade blivit godkända i Sverige det är ren skit byggnadsmässigt.

Tips ja vill ge. Vill ni bygga ett riktigt hus så är nästan kostnaddn som i Sverige.

I Thailand kan du bygga dig ett riktigt flashigt hus för småpengar.

Fan gå in på en homepro och se vilken lyx ni kan få.

Lycka till om 2 år, den rostfria duschen var lite platinerad plåt, tvättar händerna handfatet ramlar ner, thai kakelplattor grönmöglade etc.
vill ni ha ett riktigt hus riktig svensk standars så kostar det här med. Anledning inget av dessa husbyggen hade blivit godkända i Sverige det är ren skit byggnadsmässigt.

stämmer har jag tyckt hela tiden. Du kan tom bränna mycket mer pengar här eftersom det finns precis allt att tillgå, dom har ju tom, japanska toaletter med massage och inbyggd tvätt ochmusik, tror det inte finns i Sverige. Om ni vill testa så e det bara att gå in på muggen på köpcentret Terminal 21 i Bkk!

Som jag skrev innan Jonas, så när jag kom upp i den byn, 13 år sedan, då hade man dom lokala handlarna där och dom hade inget märkvärdigt, man va tvungen att ta sig till Udon och Global eller Homepro eller Homemart för att så riktigt bra kvatitet, men det har ändrat sig radikalt de senaste åren, och jag minns att när vi skulle bygga pool och så då hade byhandlaren skaffat in all kvalitetsutrustning man kan tänka sig, och dessutom har man snabbare leverans och man fick bättre pris.

Pratade med byggledaren när han byggde i Lomsak. Han hade erfarenhet jomtien plus 2 år från Australien.
ja jonas ja vet vi bygger skit jämfört farang men det vi bygger åt dig nu är top kvalitet thailand.
vi varken kan eller har möjlighet till att bygga bättre till de priset.
Jag visa han ritningar från sverige. Vill du vi skall bygga det 5 millioner. mitt hus var fastkostnad på 2 millioner.

Tycker bara att det är så jävla dålig jämförelse. Ja kan med slå upp en fyrkant med billig betong sen par skiljeväggar utan bärande. Ingen ventilation bär fan ingenting.
idioter betalar millioner för en fyrkantig låda i thailand. I sverige får vi ju lite lyxtillbehör också.
kanske skulle börja sälja 100k hus i sverige men dom hade alldrig blivit godkända.

Jag har jobbat som ventilationsplåtslagare. Bara ha os krypande runt och få ett riktigt luftat hus kostar som ett fuskbygge.

Sen säger man behöver inte det i Thailand. Är väl ett land om något det behövs isolera ut värmen ventilation driva ut fukt riktigt avloppsystem. Är ju fan dyrare med hus här vid havet än fiskebäck om du jämför vad du får.

Du kan köpa kakel för typ 50B per m2 eller 5000B per platta, det vore intressant att veta vilket pris @Pjodd betalade,
det billigaste kaklet i Thailand är inhemsk andrasortering och det säljs ofta av små privata firmor ute i byarna.

Det var inte det allra billigaste men troligtvis i den prisklassen, så jag fick väl vad jag betalade för:), och ja, det var nere i byn. Men hey, skulle jag handla allt på Home Pro e.d så hade prislappen inte stannat på 500.000THB;)

Bifogar en bild på min stuga. Hittade en bild tagen 1-2 månader sedan

IMG_3771.JPG

Och min homepro lyx variant hoppas jag folk förstod att det var ett skämt.
såhär ser de ut efter några år.
Det är dyrare att riva ut för att sen bygga om och renovera ett badrum än bygga rätt från början.
Jag kan bygga mig 3 rum och kök i Thailand för 500 000 bath men får kvalitet där efter.
huset jag hyr nu skulle jag max värdera till 800.000 bath men dom vill ha 12 millioner.
När det gäller badrum och kök ni är osäkra kanske på vad det är ni får. Kan säga det finns IKEA i Thailand kanske köpa köket där.
Folk som har fru med nök och en elspis och en lucka in till ett ihåligt utrymme och sen kallar det farangkök förstår jag mig inte på.
Ett farangkök 2015 är smart planerat varje litet utrymme utnytjat, här är IKEA världskända för nytänkande.
Men får betala för det ett riktigt bra IKEA kök med allt runt 800.000 bath. Ett Thaikök med som dom kallar farangstandard 10-20.000 bath men du får den skit du betalar för.

20150203_110001.jpg

20150203_105948.jpg

20150203_105933.jpg

Ser folk som gnäller över mitt planerade bygge ooo 2 millioner bath i Thailand sen kommer samma idioter och hyllar nån som köpt en fyrkantigt cementlåda för 600.000 bath fan för 600.000 bath hade jag kunnat byggt mig ett stort hus i isaan om jag använt mig av den skiten jag ser folk bygger med och skriver billigt.
Allt är inte guld som glimmar gott om skit här nere och inte sett ett prisvärt hus än.
Sen kalla det farangstandard är en jävla skam, gå in i en 30 år gammal lgnht i sverige kolla på badrumet där har ni farangstandard blänker än.

Snyggt hus Krister men hur avgör man kvalitet på kakel å klinker?
Ingen som vet?

Första man kan göra är att höra med försäljaren.
Finns riktigt grym bra kvalitet att hitta i Thailand.
betalar du 16 bath 1m2 får du där efter eller väljer du det jämter som står och dammar för 92 bath m2.

Första man kan göra är att höra med försäljaren.
Finns riktigt grym bra kvalitet att hitta i Thailand.
betalar du 16 bath 1m2 får du där efter eller väljer du det jämter som står och dammar för 92 bath m2.
Säljare vet oftast inte mer än det som står på lappen framför prylen och dyrast är inte alltid bäst.

Och min homepro lyx variant hoppas jag folk förstod att det var ett skämt.
såhär ser de ut efter några år.
Det är dyrare att riva ut för att sen bygga om och renovera ett badrum än bygga rätt från början.
Jag kan bygga mig 3 rum och kök i Thailand för 500 000 bath men får kvalitet där efter.
huset jag hyr nu skulle jag max värdera till 800.000 bath men dom vill ha 12 millioner.
När det gäller badrum och kök ni är osäkra kanske på vad det är ni får. Kan säga det finns IKEA i Thailand kanske köpa köket där.
Folk som har fru med nök och en elspis och en lucka in till ett ihåligt utrymme och sen kallar det farangkök förstår jag mig inte på.
Ett farangkök 2015 är smart planerat varje litet utrymme utnytjat, här är IKEA världskända för nytänkande.
Men får betala för det ett riktigt bra IKEA kök med allt runt 800.000 bath. Ett Thaikök med som dom kallar farangstandard 10-20.000 bath men du får den skit du betalar för.

Ja, min mening är att dom är duktiga på att bygga fina fasader.
Men det är verkligen "Just look, don't touch".

Man hade kunnat bygga mycket bättre i Thailand än vad som görs. Men då hade det blivit svenska priser.
Skulle jag bo permanent i Thailand hade jag nog satsat på kvalitet i stället för boarea.

Ja, min mening är att dom är duktiga på att bygga fina fasader.
Men det är verkligen "Just look, don't touch".

Man hade kunnat bygga mycket bättre i Thailand än vad som görs. Men då hade det blivit svenska priser.
Skulle jag bo permanent i Thailand hade jag nog satsat på kvalitet i stället för boarea.
Satsa på kvalitet på rätt saker.
Först å främst gäller ju att få jobbarna att utföra jobbet på rätt sätt vilket dom sällan har kunskap om hur man gör.
Ett ex är ju armering och betongkvalitet.
Hur ofta ser man nån som vibbar betongen så den kompakterar riktigt?
Har jag aldrig sett här, dom öser i alldeles för mycket vatten istället så betongen blir svag och porös. Armerings järn ala hönsnät och allt för ytlig armering är också vardag här. Där hade jag börjat om jag skulle bygga hus här, flådigt kök kan man alltid sätta in i efterhand men en dåligt utförd grund och stomme får man leva med.

Nice @krister ingen ide o gråta över spilld mjölk
Vet hur det e saknar min gamla kåk ibland men bara att blicka frammåt kärleken segrar.....
Bäst är ju å ge fn i å spilla mjölken..
Skulle jag köpa hus här så inte fn skriver jag det på tjejen. Ni får ursäkta grabbar men det är så korkat så det finns inte. Vill man ge huset till tjejen vid skilsmässa så kan man ju göra det ändå.

Satsa på kvalitet på rätt saker.
Först å främst gäller ju att få jobbarna att utföra jobbet på rätt sätt vilket dom sällan har kunskap om hur man gör.
Ett ex är ju armering och betongkvalitet.
Hur ofta ser man nån som vibbar betongen så den kompakterar riktigt?
Har jag aldrig sett här, dom öser i alldeles för mycket vatten istället så betongen blir svag och porös. Armerings järn ala hönsnät och allt för ytlig armering är också vardag här. Där hade jag börjat om jag skulle bygga hus här, flådigt kök kan man alltid sätta in i efterhand men en dåligt utförd grund och stomme får man leva med.

Som sagt var man får vad man betalar för, själv fick jag få armeringsjärn fraktat med 2 lastbilar från Bangkok för som sagt var hönsnät dom kom med först.
Nope den skiten bygger du inte mitt hus med skall ha 22 och 18mm, but not have here, ingen bygger föränns jag ser riktigt armeringsjärn. Fick vänta 5 dagar extra sen kom 2 lastbilar med armeringsjärn efter mitt önskemål från Bangkok.

Bäst är ju å ge fn i å spilla mjölken..
Skulle jag köpa hus här så inte fn skriver jag det på tjejen. Ni får ursäkta grabbar men det är så korkat så det finns inte. Vill man ge huset till tjejen vid skilsmässa så kan man ju göra det ändå.

För dig som har företag så är det lätt att säga.
själv skulle jag inte skriva leasing avtal bättre att huset går till tjejen och kommande arvingar än nån okänd.

Liknande trådar

A
Svar
88
Visningar
14 K
R
A
Svar
3
Visningar
3 K