Hus för oss dödliga

Hej o tack för allat trevliga ord :wai:

Berra lund bara för de ska du få lite fler bilder på trä
de som gjort att trät inte blivit så dyrt e ju för att vi har inget handlat från brägården allt har kommit på stock o till kapat i byn men ajjj va ja gillar trä

DSC02991.jpg

DSC02990.jpg

DSC02988.jpg

DSC03049.jpg

DSC03048.jpg

glimten66 :wai:

Hej, ja det ser ju väldigt tjusigt ut. Det är inte utan att man blir lite avundsjuk, vi har så gott som inget trä alls i våran kåk. Jag gillar också trä, det blir mycket mer ombonat. :nod:

Vi får se vad som händer i framtiden, det blir kanske ett nytt hus vad det lider. Och i så fall med mycket trä!!

Trevlig helg!

Berralund :wai:

Ser lite vågat ut.... Kan den verkligen hålla för riktiga tungviktare?

Men det skall sägas - det är en fräck design! :nod:

Tackar tackar Mats.....
jo tanten garanterar att trappan e stadig vi har en tungviktare i släckten som gått i den flera ggr men ja håller me di Berralund ser lite tam ut men den ska vara stum o inte röra sig :thumbsup:

Hej får väl lägga in ett par bilder på sponsorerna till huset me :nod:

DSC03009.jpg

DSC03004.jpg

DSC03003.jpg

DSC03001.jpg

Fina bilder, ser lite svinaktigt ut bara. Nu förstår jag varför det inte har blivit svindyrt.... ;D

"Berralund " sa:
Fina bilder, ser lite svinaktigt ut bara. Nu förstår jag varför det inte har blivit svindyrt....
:)

---------------------------------
>Glimten
Hur nära är svinfarmen till boningshuset?

I vilket väderstreck är balkongen? Öster?

"Lunkan " sa:
:)

---------------------------------
>Glimten
Hur nära är svinfarmen till boningshuset?

I vilket väderstreck är balkongen? Öster?
Hej farmen ligger en 150 meter i från huset
frågade gumman hon tror de e öster men hon va inte säker skulle kolla upp de me påta

O påta säger att balkongen ligger på Norrsida ......

Tack Glimten66, visade bilderna för hustrun och nu vill hon naturligtvis ha moo hemma hos oss också. Men det får allt vänta ett tag, vi har trots allt bara en inkomst än så länge.

Lycka till med svineriet!! ;D

Hyffsat avstånd från svinfarmen då, men då vinden ligger på, så får du kanske be dem använda thailänska duschvanor :)
(Fast egentligen är ju svin renliga djur, men de kan ju inte hjälpa att de inte har WC :)

"glimten66 " sa:
frågade gumman hon tror de e öster men hon va inte säker skulle kolla upp de me påta

O påta säger att balkongen ligger på Norrsida ......

Då tror jag att de har halvt rätt båda två d v s att det är nordost :)
För om det vore norr, så tror jag inte att skuggan från taket kan bli som på sista fotot du postade 2010-03-20, 19:41. Men om det är taget kl 8 - 10 på förmiddagen så blir det ungefär nordost - om jag tänker rätt :)

Ja, thailändare vill ju ha balkongerna i norr eller öst, för att undvika solen.

(((För egen del har jag inte bestämt mig för vilket väderstreck, som blir bäst för mig, annat att det blir åt ett håll där det finns bra/hyffsad utsikt. Nu lutar det åt norr, med heltäckande tak, och myggnät runt hela. Då kan regn och mygg hållas utanför medan solen hittar in ett tag innan den går ner. För jag vill NOG kunna få lite sol på mig, och på förmiddagen vill jag mest sova :)

"Berralund " sa:
Tack Glimten66, visade bilderna för hustrun och nu vill hon naturligtvis ha moo hemma hos oss också. Men det får allt vänta ett tag, vi har trots allt bara en inkomst än så länge.

Lycka till med svineriet!! ;D

[/quote
Bra gumma du har om de blir så en dag e ni välkomna o titta eller bara fråga så kan ja hjälpa er me sånt som ja gjorde lite fel iböjan me

"Lunkan " sa:
Hyffsat avstånd från svinfarmen då, men då vinden ligger på, så får du kanske be dem använda thailänska duschvanor :)
(Fast egentligen är ju svin renliga djur, men de kan ju inte hjälpa att de inte har WC :)

Då tror jag att de har halvt rätt båda två d v s att det är nordost :)
För om det vore norr, så tror jag inte att skuggan från taket kan bli som på sista fotot du postade 2010-03-20, 19:41. Men om det är taget kl 8 - 10 på förmiddagen så blir det ungefär nordost - om jag tänker rätt :)

Ja, thailändare vill ju ha balkongerna i norr eller öst, för att undvika solen.

(((För egen del har jag inte bestämt mig för vilket väderstreck, som blir bäst för mig, annat att det blir åt ett håll där det finns bra/hyffsad utsikt. Nu lutar det åt norr, med heltäckande tak, och myggnät runt hela. Då kan regn och mygg hållas utanför medan solen hittar in ett tag innan den går ner. För jag vill NOG kunna få lite sol på mig, och på förmiddagen vill jag mest sova :)

HE HE en sjusovare alltså..

enda gången ja känner doften e första timman när ja kommer ner sen känns den inte alls :nod:

o hos grisarna städas de minst en gång om dagen då duschas dom o golv rena o e de som de har varit just nu riktigt varmt så får dom dusha 3-4 ggr per da.. måste ju ta hand om familjen ;D

o de som luktar som en del säger de e pengar vet du :nod:

"Mats 49 " sa:
Hej glimten66

Tycker att dina *sponsorer* av husbygget ser väldigt välmående
och rena och fina ut på bilderna.
Skönt för dom att få duscha 3-4 ggr per dag i hettan som råder
i thailand nu. :thumbsup:

Mats 49 :wai:

Tack ja man måste ju ta go hand om dom o genom att hålla rent ordentligt så försvinner ju även lukt o sånt me

Hej Glimten66,

Tackar, jag tar gärna kontakt den dag det eventuellt blir aktuellt. Vet inte riktigt hur långt det är mellan Wapi Pathum och Nong Bua Lamphu, men det visar sig.

Ja, hon får allt många idéer tack vare allt jag visar henne här på forumet, men vi skall ju leva också. Men som sagt - får se vad som händer den dag jag pensionerar mig, kanske lämnar man Svedala för gott då. :-\

"Berralund " sa:
Hej Glimten66,

Tackar, jag tar gärna kontakt den dag det eventuellt blir aktuellt. Vet inte riktigt hur långt det är mellan Wapi Pathum och Nong Bua Lamphu, men det visar sig.

Ja, hon får allt många idéer tack vare allt jag visar henne här på forumet, men vi skall ju leva också. Men som sagt - får se vad som händer den dag jag pensionerar mig, kanske lämnar man Svedala för gott då. :-\

De hoppas ja att du gör vi får väl ta o ta några öl i hop när vi e nere .. vet heller inte riktigt hur långt de e i mellan vet du hur långt de e till Roiet eller Mahasarakam från er

O nu tar vi några bilder

DSC03058.jpg

DSC03059.jpg

DSC03061.jpg

DSC03062.jpg

DSC03063.jpg

Det skulle vara roligt om vi kunde träffas, frugan vill gärna ta med familjen på en utflykt. Kan bo på hotell i Roiet. Vad jag kan se är det ca 30 mil från vårat hem till dig. :nod:

Vi hörs när det närmar sig!

Hälsningar

Okey inte så långt om man räknar thai..

finns ett par hotel i Wapi Pathum me

ja tar gärna me mig tanten upp till di o tittar får ju åka mer motorcyckel då :)

Liknande trådar

A
Svar
88
Visningar
14 K
R
A
Svar
3
Visningar