Hus för oss dödliga

O vi tar väl ett par bilder till då...

DSC03064.jpg

DSC03067.jpg

DSC03071.jpg

DSC03071.jpg

DSC03076.jpg

gli8mten66 :wai:

Det ser ut att bli svala sköna golv att gå på för eran del. snyggt :thumbsup:

Tack glimten : de blir nog en enplans villa med 12 rum som det ser ut. tjejen gillade planlösningen men de blir ytterligare 2 rum till,dvs ett sovrom och städrum ....kvinnor................mmm men men så de startas i september av någon lukriativ företagare. vi ska få den som byggde ett hotell sist att fortsätta med vårat bygge till hösten.Djävligt kul att designa via laptopen:. sketch up....men vi får se.jag är sugen på 15 rum då vi har mark för det,men men. vad tycker ni?innan vi tar beslutet så vill jag gärna att fler har åsikte om planlösningen än glimten

"ulle " sa:
Det ser ut att bli svala sköna golv att gå på för eran del. snyggt :thumbsup:

Hej Ulle ja dom e svala o sköna hunden våran älskar att svalka sig på dom golven sen gör de mycke till att just där dom bilderna e tagna e de ungefär 7,5 mete i takhöjd

glimten66 :wai:

Kostnaden har jag aldrig funderat över utan de får bli som de blir.
Jag är ju relativt ung (37) så jag har 28 år på mig innan pension innan allt ska vara komplett men själva stommen vill jag ha upp innan året är slut.
Däremot kvadratmässigt ska vi diskutera på nu på söndag då jag anländer till Bangkok.De som kommer att vara avgörandet på husets storlek är vilken yta vi vill ha på sovrummen om du sett skissen. Nu så har jag gjort lite mer modifieringar men de är bara skönhetsmässigt ala octagon i kök/tvättstugan så de inte blir så rakt och stelt.
De är ruggigt kul att använda ritningsprogrammet och se hur de ser ut innan bygget startar.
:wai:

Lycka till me bygget helgonet hoppas på lite bilder när ni kör igång

"helgonet " sa:
Jag är ju relativt ung (37) så jag har 28 år på mig innan pension innan allt ska vara komplett men själva stommen vill jag ha upp innan året är slut.
Kan du inte flytta dit tidigare, och starta någon verksamhet? Thailand behöver det :)

(((Själv siktar jag på att flytta dit nästa år, efter att jag fått ett knä opererat. Elitidrott är inte nyttigt :)
Nu gör jag en teststart med en ny (för mig) slags Internetverksamet. Får se vad kunderna tycker. Vill inte ha en massa anställda igen, för jag vill jobba när jag själv vill, men siktar på att det blir 7-10 jobb med olika specialiteter. Får se om "bossen" tycker att det räcker :) (Jag kör nog med lösningen att frun får bli (huvud-)ägare, så slipper jag lösningen med att blanda in advokat, revisor och utomstående ägare.)))

tyvärr så ser jag ingen lösning på en verksamhet som kan slå min nuvarande situation där jag kan jobba precis hur mycket el lite som jag vill och under vilka perioder som helst där jag har allt betalt som boende/resor/mat plus 3ggr så hög inkomst mot för i sverige.
De går väldigt fort att spara då:) Och att få de i thailand ser jag som svårt.

Om jag startar en verksamhet så krävs det ansvar dygnet runt vilket jag nu slipper. Så fort jag slutar jobbet efter varje period så är det 100% semester vilket i sig är värt mycket.Som nu ex tar jag 7 veckors semester och är åter på jobbet i slutet på juni.jobbar sen 8 veckor och tar sen 9 veckor semester igen....och vice versa.så i nuläget känns det rätt okej:)

hej helgonet jobbar du på sjön eller...

berätta när du kommer ner hur de såg ut på planet trevlig resa

glimten66

glimten: jag jobbar med de mest omanliga numera:) Tidigare var jag jordbrukare/snickare/svetsare/bilmekaniker och slutgiltigen vaktmästare. Men idag jobbar jag som sjuksköterska och frilansar över hela Norge beroende på vad jag vill se och göra på fritiden. Efterfrågan är mycket extrem så de är arbetstagarens marknad vad gäller arbetsperioder och löner.även vilka tider på dygnet man vill jobba och hur många dagar.

Just nu är jag på arlanda men de verkar vara glest med folk.Lite skottlossningar och askmoln så sviker folk,
Märkligt vad folk är fega (ironi) ?? :)
De kan nog bli billiga biljetter till hösten :wai:

>helgonet
Förstår att du gillar det.
Fast du kan göra som Glimten, d v s satsa pengarna, men låta andra sköta (det mesta av) jobbet :)
Och egentligen behöver du väl ingen bostad i Sverige, då du jobbar som du gör, för du kan ju "pendla" till Thailand :)

glimten: 270 platser var ledigt:) så de flesta låg på 3 platser var och sov hela resan. de var den tystaste resan jag nånsin gjort och vi kom dessutom fram 40 min tidigare!!!
Bostad har jag inte, mer en adress. bostaden är härnere i värmen så de stämmer som du säger. Jag pendlar faktiskt och ironiskt nog så får jag ju resan betald till semestern också eftersom den blir ifrån norge-bangkok:)

HE HE på minner om när dom lamslog flygplatsen sist när vi åkte från sverige så blev vi det sista planet att landa på den gammla flygplatsen efter en månad åkte ja hem men stannade bara ett par dar hemma sen åkte ja dagen före nyår då va de lika dant de va helt tomt på planet då

>Glimten Har du byggt klart nu?
Summera gärna:
vad det kostade,
hur mycket ni gjorde själva,
och vad ni som ingått.

Det är intressant att se alla olika lösningar när man bygger nytt och underhåller ett äldre hus. Förr eller senare kommer vi att bygga ett nytt, men det lär dröja ett tag. Jag är ändå glad för att vi har ett hus även om det kostar en del i underhåll. :)

Man får väl spela mer på V75 så att pengarna kan ramla in, hmmm??? :-\

Berralund :wai:

Ja du Berra,
jag gick igenom hela tråden nu på morgonen. många bra tips att hämta.

Men du berra, jag såg även ett par inlägg där du lovade lite bilder på erat hus :D

Är jättenyfiken på dom bilderna... men de kommer väl in om en stund eller ??? ;D

Jag har blivit erbjuden lite mark nära Sakeo, utav en thaivän här i sverige.
Planerna börjar smidas. men först behöver jag en tant.. ;D ;D ;D

Ulle,

Jag är mycket medveten om detta, problemet är att vi glömde kameran i Thailand när vi åkte hem senast. Så jag hoppas att det kommer lite bilder om några månader, beklagar! :'(

Lycka till med tant- och husjakten! ;D

Berralund :wai:

Liknande trådar

A
Svar
88
Visningar
14 K
R
A
Svar
3