Tänk på när du köper Jonas att du kan inte ångra dig sen, så tänk över noga så du verkligen blir nöjd, låter du snålheten bedra visheten så blir du bitter på det sen. Därför jag inte vill köpa hus här, risken att jag känner för att flytta efter några år är skitstor å skulle bli tokig då på att sitta med ett hus som i stort sett är omöjligt att sälja. Men vi är alla olika. Bara säger..
Låter mer som det är omöjligt att sälja hus i Hua Hin, i Pattaya så verkar dom som går för rimliga priser allt gå åt, och då menar jag Pattaya inte Jomtien eller andra gränsområden, samma gäller Condos, är inte i Pattaya det står massa tomma osålda eller outhyrda som i jomtien, 2 olika marknader.
Som mäklaren sa, han skulle aldrig rekomendera någon han kände att köpa i jomtien jäkla skitområde och ryssområde som han tyckte, condos i Ryssområdena sliter dom med nu men hus det har dom svårt att få tag på bra hus till kunderna, han försöker själv köpa huset han hyr men ägaren vägrar sälja.
Var det bara i allmän diskussion för har inte pratat om husköp än, jag har varit runt och kollat själv men kollar nog upp priserna och hittar hus så får han sköta affären kanske, har varit nöjd med hur han hanterat allt innan när jag hyrt, fast hyr inte genom dom nu dom kunde inte hitta ett hus som jag ville ha, allt uthyrt.
Svårt att hitta bra hus här dom är alla uthyrda och tro inte det finns hus bara för ni ser skyltar, dom sitter många gånger bara kvar som reklam, sen finns ju mindre gammla ej välhållna områden men det intresserar mig inte.
Behöver inte sälja det för mer än jag köpte det efter tex. 10 år för att gå i vinst, på 10 år har jag betalat lika mycket i hyra på huset jag hyr nu som jag inte kan göra vad jag vill med och hälften av den standarden.
Så räcker jag säljer för omkostnaderna för att gå +-0 efter 10 år, som sagt köper jag hus är det inte för investering och vilket som i många av dom bra villagen har priserna här gått upp på 10 år, sen är det många village med som förfaller och inte ens är en village efter 10 år, därför jag kollar på just det här bolaget då jag har varit i en av deras village som säkert har 20 år på nacken men fortfarande är i fint skick och fullt av liv, tänkte hyra där men priserna för hyra var för höga inte ett hus under 50k i månaden.
Dom äger grann villagen med, blev färdig byggd nu, bara lekplatsen kvar och lite upp putsning hade bara 3 hus kvar till salu alla andra sålda.
Den villagen jag kollade på där det var hus från 3.1 miljoner blir väl klar i år, höll på och bygga klubbhuset och poolen när jag var där.
husen är lika och områdena är lika, stora skillnaden är storleken, om dessa var på 120-150m2 så var dom andra i den dyrare villagen runt +200m2, men husen ser likadana ut.