Ishockey-VM 2017

Hur slutar ishockey-VM för Tre Kronor?

• Dom vinner naturligtvis

Röster: 9 52.9%
  • Ett hedersamt silver

Röster: 3 17.6%
  • Man räddar äran med ett brons

Röster: 2 11.8%
  • Hamnar på en retfull fjärdeplats

Röster: 1 5.9%
  • Åker ut i semifinal

• Åker ut i kvartsfinal

Röster: 0 0.0%
  • Det blir adjöss efter grundspelet

• Totala väljare
    17

Thailand har ju ett hockey lag , för några år sedan var det en svensk tränare
Ja.... Thailand är dj... bra på sport.. Nu är jag nog korkad... Men varför är det ett gäng svenskar som normalt spelar som proffs i USA, och nu representerar Sverige? Har de valt att spela i USA för feta pengar, så borde de då inte spela för USA?? Lite moral... De tjänar 100 tals miljoner i NHL. Men vill spela för Sverige nu.. Inte bättre om de stannat i Sverige och kunnat spelat för sitt land? För jag tror ju inte de skattar i Sverige för sina hockey mynt...
Om inte Sverige hade "tagit hem" miljonärerna från USA hade Sverige spelat i korpen... 555555
Sverige hade aldrig platsat i VM... Aldrig... :):):) Ajaajajajaj... :D:D

Angående VM Hockey 2017.... Inga fler kommentarer... Mai phen rai.... :rolleyes:
Nu kika på Norge och Canada...
สวีเดน แพ้ :D:D:D

@Pepsi och var kom du in i denna tråden, för det första är jag övertygad om att du inte begriper ett smack om hockey, dessutom tror jag du är lite ting tong efter något flytande eller något;). Jag tar inte åt mig av dina kommentarer, för du vet ju inte ens var i Sverige HV-71 kommer från.5555555555555 Gå och lägg dig, läs på,:laugh: sen är du välkommen igen.:laugh::laugh::laugh::laugh::laugh::laugh::laugh::laugh::laugh::laugh::laugh::laugh::laugh::laugh::laugh::laugh::laugh::laugh::laugh::laugh::laugh::laugh:

Jag säger det än en gång. Sommaren är kass, ingen hockey. Tur att man kan titta på fotboll också, skall försöka få tag i biljetter till MFF - Norrköping på söndag. Förlåt mig arma syndare! :( :oops:

Kollar Ryssland-Lettland nu, hur någon skall kunna rubba Ryssarna är en gåta.

Lettland spelar dock bra även om ryssarna är överlägsna. Det spel Sverige har presterat hitills skulle inte räcka mot Lettland, för de spelar inte dåligt mot ryssarna, bara det att ryssarna är såååå mycket bättre.

Skall bli mycket intressant att se svenskarna i finalspelet, det är ju ofta så att det nästan alltud blir ett helt annat lag när det gäller, men Ryssland rubbar ingen.

Såg ju Kanada-Schweiz och Kanada övertygade inte, Usa kan bli farliga med förstärkning. Kan det bli 3 Kronor-Ryssland i final, inte omöjligt.

Kollar Ryssland-Lettland nu, hur någon skall kunna rubba Ryssarna är en gåta.

Lettland spelar dock bra även om ryssarna är överlägsna. Det spel Sverige har presterat hitills skulle inte räcka mot Lettland, för de spelar inte dåligt mot ryssarna, bara det att ryssarna är såååå mycket bättre.

Skall bli mycket intressant att se svenskarna i finalspelet, det är ju ofta så att det nästan alltud blir ett helt annat lag när det gäller, men Ryssland rubbar ingen.

Såg ju Kanada-Schweiz och Kanada övertygade inte, Usa kan bli farliga med förstärkning. Kan det bli 3 Kronor-Ryssland i final, inte omöjligt.
Ryssland imponerade och blir svårslagna. Har inte sett Kanada dock.

Då Ryssland och Sverige borde vinna i morgon, får Sverige möta förloraren av Tjecken mot Schweiz, troligen Schweiz.

Hade Finland inte fått extra pinnen av Schweiz igår har Pekka fått packa väskorna ...

Håller med om att Ryssarna blir svårslagna, det jag såg av matchen igår lekte de hockey. Kollade speciellt in Panarin, vilken spelare, wooow där har de en av flera superstjärnor av högsta klass.
Idag blir det ingen match för mig då den sänds på arbetstid, men får göra som Berralund mfl. gå in här för ev. matchreferat. Det som gjorde mig glad efter matchen mot Danmark var att det fanns en hel del självkritik i 3 kr, nu kan det bara bli bättre, vilket det naturligtvis blir.:)

Håller med om att Ryssarna blir svårslagna, det jag såg av matchen igår lekte de hockey. Kollade speciellt in Panarin, vilken spelare, wooow där har de en av flera superstjärnor av högsta klass.
Idag blir det ingen match för mig då den sänds på arbetstid, men får göra som Berralund mfl. gå in här för ev. matchreferat. Det som gjorde mig glad efter matchen mot Danmark var att det fanns en hel del självkritik i 3 kr, nu kan det bara bli bättre, vilket det naturligtvis blir.:)
Inte mycket match för mig heller pga förseningar, är glad om jag hinner med flyget i morgon eftermiddag. Men jag skall försöka hålla så bra koll jag kan.

@Pepsi och var kom du in i denna tråden, för det första är jag övertygad om att du inte begriper ett smack om hockey, dessutom tror jag du är lite ting tong efter något flytande eller något;). Jag tar inte åt mig av dina kommentarer, för du vet ju inte ens var i Sverige HV-71 kommer från.5555555555555 Gå och lägg dig, läs på,:laugh: sen är du välkommen igen.:laugh::laugh::laugh::laugh::laugh::laugh::laugh::laugh::laugh::laugh::laugh::laugh::laugh::laugh::laugh::laugh::laugh::laugh::laugh::laugh::laugh::laugh:
5555555 Trimmade bara dig lite Krille!!! ;);)
Har jobbat många år med killar som ständigt krigar om bästa hockey laget..
Kanske ett skånsk lag...?? :):):) Och du har rätt..!!! Totalt ointresserad av sport... :D:D
Med undantag av thai boxning.. :) Ingen fegis sport med en massa plast skydd på kroppen.. ;)
Rediga pågar!!! Men du är en guru inom hockey... Det upp skattar jag.. :wai::wai::wai: :thumbsup::thumbsup::thumbsup::thumbsup:

5555555 Trimmade bara dig lite Krille!!! ;);)
Har jobbat många år med killar som ständigt krigar om bästa hockey laget..
Kanske ett skånsk lag...?? :):):) Och du har rätt..!!! Totalt ointresserad av sport... :D:D
Med undantag av thai boxning.. :) Ingen fegis sport med en massa plast skydd på kroppen.. ;)
Rediga pågar!!! Men du är en guru inom hockey... Det upp skattar jag.. :wai::wai::wai: :thumbsup::thumbsup::thumbsup::thumbsup:
Det finns alltid någon som är bättre.;) Jag kanske är "lite" mer intresserad än dig i geografi, då HV-71( inte det fula smeknamnet du skrev;)) kommer från Jönköping, och jag från Växjö, där det finns ett annat hockeylag som jag inte håller på. Ha en bra dag:)

Ja Sverige lyckades ju att slå Slovakerna med 4-2 efter sista målet i öppen kasse. Nu återstår det att se vem dom får möta i kvarten, det blir intressant.

Ja Sverige lyckades ju att slå Slovakerna med 4-2 efter sista målet i öppen kasse. Nu återstår det att se vem dom får möta i kvarten, det blir intressant.

Kunde ju inte själv se den men hade Aftonbladet online uppe och det var ett jäkla gnällande på chatten där om svenskarnas usla och svaga spel, vet inte om det stämmer, får väl kolla på sportnytt sen och se vad de säger där:)

Ja Ryssarna är inte lika väloljade idag men samtidigt har de alltid svårt mot USA konstigt nog, är nog den där förlusten i OS Lake Placid 1980 Miracle on Ice som fortfarande spökar. Då hette de ju Sovjetunionen.:D

5-3, sista i öppen kasse:)

Har sett målen i 3 kr,s match, samt hört en del eftersnack. Nu såg jag Usa slå Ryssarna på ett fantastiskt sätt, vm,s bästa match så länge, hörde att det blir Schweiz i kvarten, samt flytt till Paris, vilket kan va bra för att väcka vårat lag för "vi" har f,n så mycket mer hockey i oss.

Har sett målen i 3 kr,s match, samt hört en del eftersnack. Nu såg jag Usa slå Ryssarna på ett fantastiskt sätt, vm,s bästa match så länge, hörde att det blir Schweiz i kvarten, samt flytt till Paris, vilket kan va bra för att väcka vårat lag för "vi" har f,n så mycket mer hockey i oss.
Ja, det där var klasskillnad mot vad jag sett förut. Såg bara sista perioden men hoppas nästan på ett returmöte i finalen :wai:

Trump sa nå´t om att kroppen är som ett batteri, man föds med en viss mängd energi, motion är onödigt, det gäller att ransonera o_O Har dom lyssnat på honom:-\:p:D

Ja, det där var klasskillnad mot vad jag sett förut. Såg bara sista perioden men hoppas nästan på ett returmöte i finalen :wai:

Trump sa nå´t om att kroppen är som ett batteri, man föds med en viss mängd energi, motion är onödigt, det gäller att ransonera o_O Har dom lyssnat på honom:-\:p:D
5555555555 Ja du har rätt i vad gäller energin i Sverige, den har ransonerats till finalspelet.
Hoppas nu att våra superstjärnor tar detta på allvar annars ryker nog Grönborg, han har ju gjort under med juniorerna, så varför skulle det bli fel nu:). Nej jag är optimist, men nu gäller det. Vinna eller dö.;)

Liknande trådar

A
Svar
1 K
Visningar
46 K
Anonymius
A

Tillbaka
Topp