ISHOCKEY-VM 2019

Hej

Det rättade ju till sig på slutet som tur var, nu var det ju ett dåligt lag tre kronor mötte men man börjar ju se tendenser till böttre spel och att man börjar hitta varandra i några femmor.

Mvh isan lover

Skall "fira" födelsedagen med att se Norge - Sverige senare i dag. Samma sak.. Fira eller skita i.. ;) 55555 Skit samma..
Kanske Norge vinner?? :cool: Hmmm.. ?? Då landar svenskarna platt.. ( Hoppas inte ).. Meeen..?? :rolleyes:
Grattis! Hoppas innerligt att du får fira rejält. Närmar mig Honningsvåg, kan se första perioden sedan upp och ta lots. Sen får överstyrman ta över tills matchen är slut. Hockeyintresset är inte lika stort här men får hoppas att man kan få anledning till att utdela giftiga pikar.

3-0 till Tre Kronor efter första perioden, och som jag ser så är "vi" totalt överlägsna Norge.
Kul att du väljer att "fira" din födelsedag med den häftigaste sporten. Grattis @Pepsi :wai:

Nästan tråkigt att tilla på hockey idag, Kronorna är överlägsna. 7-0 efter två perioder talar sitt tydliga språk. Det blir mera spänning mot Schweiz på lördag, repris på fjolårets final.
Instämmer. Det är för dåliga lag med som tex. Italien, Storbrittanien, Österike, men det är ju bra för plånboken hos IHF.
Spännande värre när kvartsfinalerna drar igång, och jag tror (hoppas) att Tre Kronor kommer möta Ryssarna i finalen, wooow vilken match det skulle bli.:D

Instämmer. Det är för dåliga lag med som tex. Italien, Storbrittanien, Österike, men det är ju bra för plånboken hos IHF.
Spännande värre när kvartsfinalerna drar igång, och jag tror (hoppas) att Tre Kronor kommer möta Ryssarna i finalen, wooow vilken match det skulle bli.:D
Tveklöst men först skall dom ta sig dit. Vi har ett kanonlag som tveklöst kan gå hela vägen, om det blir så får framtiden utvisa. Först gäller seger imorgon mot alpjoddlarna. :)

Tveklöst men först skall dom ta sig dit. Vi har ett kanonlag som tveklöst kan gå hela vägen, om det blir så får framtiden utvisa. Först gäller seger imorgon mot alpjoddlarna. :)
Så är det och så kommer det att bli:). Vi har väl "råd" med att förlora både mot Ryssarna och Schweiz, (vilket inte kommer hända) bara vi slår Lettland.
Sen återstår det att se resultatet i den andra gruppen vilka vi får i kvarten, och den gruppen har inte gett mig hicka hitintills.:)

Så är det och så kommer det att bli:). Vi har väl "råd" med att förlora både mot Ryssarna och Schweiz, (vilket inte kommer hända) bara vi slår Lettland.
Sen återstår det att se resultatet i den andra gruppen vilka vi får i kvarten, och den gruppen har inte gett mig hicka hitintills.:)
Nä inte alls. Hoppas bara att vi slipper Finnpekka, deras enda mål är att spöa Tre Kronor. Och dom har fått fram en kanonkille i de där Kakko eller vad han nu heter. Han kommer att gå väldigt långt om han inte slutar som salig Matti Nykänen (även om han sysslade med backhoppning). Jag är väldigt imponerad av honom.

Får passa på att tacka alla som grattat mig på min födelsedag i måndags.. :wai::wai::wai: Jättetack!!
Nu hasip hock.. :D Liden påg bara...

Förberedde mig att se Sverige - Österrike igår. Fixa middag och kolla matchen.
Men under inledningen av matchen var jag tvungen att fixa lite med middagen. Under tror 5-8 minuter stod det 5-0 till Sverige!!
In och ut mellan köket och Tv'n.. :) Sverige har varit jättebra än i turneringen.. Men efter de kommit i ledning tappade de gnistan.. Men Joddlarna från Österrike var helt kassa.. Åkte runt och var sura och började med massa fula grejer, som att dänga till Svenskarna med klubban i fejset.. :thumbsdown::thumbsdown::thumbsdown:
Men 9 - 1 säger nog mer... Inte samma nivå på lagen...
Hoppas att Svenskarna även klarar av att möta Ryssarna, Kanada och Finland mfl som spelar bättre. Än så länge har de mött Änga gängen..
Blir kanske inte lika lätt.. Men hoppas på att de är så starka att de även klår dem.. Då blir det kul hockey!! :):)

Får passa på att tacka alla som grattat mig på min födelsedag i måndags.. :wai::wai::wai: Jättetack!!
Nu hasip hock.. :D Liden påg bara...

Förberedde mig att se Sverige - Österrike igår. Fixa middag och kolla matchen.
Men under inledningen av matchen var jag tvungen att fixa lite med middagen. Under tror 5-8 minuter stod det 5-0 till Sverige!!
In och ut mellan köket och Tv'n.. :) Sverige har varit jättebra än i turneringen.. Men efter de kommit i ledning tappade de gnistan.. Men Joddlarna från Österrike var helt kassa.. Åkte runt och var sura och började med massa fula grejer, som att dänga till Svenskarna med klubban i fejset.. :thumbsdown::thumbsdown::thumbsdown:
Men 9 - 1 säger nog mer... Inte samma nivå på lagen...
Hoppas att Svenskarna även klarar av att möta Ryssarna, Kanada och Finland mfl som spelar bättre. Än så länge har de mött Änga gängen..
Blir kanske inte lika lätt.. Men hoppas på att de är så starka att de även klår dem.. Då blir det kul hockey!! :):)
Hasip hok, du är ju bara en snörtocke!! :D :D Tänk på mig stackare som snart fyller hoksip sam... Men det hindrar inte att jag älskar hockey, minns så väl Honken, Tumba, Stoltz, Sura-Pelle, Sterner, Lill-strimma och grabbarna när man var liten och kollade på svartvit TV. Sentimentalitet!! :'(

Liknande trådar

Tillbaka
Topp