ISHOCKEY-VM 2019

1-1 efter första. Nu lämnar jag detta rummet för mer godis.

F1736455-A746-4DD6-85CA-3537938DB471.jpeg

Tror det var längesen jag kolla på hockeyvm, sist jag kollade stod det Forsberg, Sundin, några tvillingar Sedin eller nåt minns jag med.

Sicken jäkla match, Grönborg ser bekymrad ut efter 2-2 målet. Men han lär le igen efter den snabba repliken, 3-2.

20190518_212157.jpg
Finns tavlor bakom mig och även en vid sidan som inte syns. Hade blommor i en fast låda tidigare men dom blev tyvärr ohjälpligt skadade under skitväder med rullning på drygt 40 grader i vintras. Orkar inte skaffa nya nu, inte min avlösare heller.

Su får släppa lös frugan i hytten;)då blir det snart ett växthus:):);)
Det gör sitt lilla extra, dom flesta har det lite stelt i sina hytter.
Men löste av en styrman som hade dekorerat sin hytt fint.
Där hängde det tavlor, 1 gitarr på skotten, fina gardiner, blommor på bord och förnsterskivor, fylld godisskål, bordsduk etc etc, kändes väldigt välkommet och mönstra på och komma in i en sådan hytt och hemtrevliga 2 veckor.
Lever ju trots allt 6 månader på året där.

Helt rätt:thumbsup:, vi kan bättre. Mycket bättre,:) men ändå kul match, där en Smålänning avgjorde:thumbsup::D:D. 55 Faan va bra vi ä:afro::thumbsup::thumbsup:.
Visst kan vi bättre och det kommer att visa sig, om inte mot Lettland så mot Ryssland. Om det räcker till mot sistnämnda vet ingen men vi kan alltid hoppas och tro. Skönt att kunna spela matchen mot Lettland utan press tack vare gårdagens seger. :)

Andra perioden slut, och vi leder med 2-1.Rätt hafsigt spel, och det känns som att Sverige går på halvfart.
Men Letterna är farliga när de får pp, och det får de börja med i tredje. 1 poäng räcker för att säkra en kvartsfinalplats, vore ju bra, så kan vi ta matchen mot Ryssarna som en träning i morgon.;):)

Andra perioden slut, och vi leder med 2-1.Rätt hafsigt spel, och det känns som att Sverige går på halvfart.
Men Letterna är farliga när de får pp, och det får de börja med i tredje. 1 poäng räcker för att säkra en kvartsfinalplats, vore ju bra, så kan vi ta matchen mot Ryssarna som en träning i morgon.;):)
Det blev den Svenska nationalsången till slut.:) Seger med 5-4 efter en mycket dramatisk match. Men oj vad det hackade, ett sådant spel håller aldrig i kvarten, oavsett vilket lag vi får där.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp