Så är väl frågan man skall ställa till HR. Är ni nöjd med mig ? Sjukfrånvaro låg, många år på jobbet? Lojalitet ställer upp på övertid Osv. Svara dom vi väldigt nöjda , men ändå inte kan ge ledighet.
Så är väl svaret är det ju mest ta från deras sida, ok då kanske man skall överväga att hitta nått annat.
Själv har väl sagt upp mig från ett 30 tal jobb. Men då har jag ju ekonomi för det, man kan ha lite far åt helvete attityd. Lojalitet nej. Jag ger mitt kunnande och erfarenhet då jag är på jobbet och mer där till. Men blir jag less ,ibland jävla dumheter från arbetsgivaren sida eller jag tycker inte galoscherna passar. Så är det f*** off.
Då har istället snickrat renoverat hemma, jobbat i skogen åt mig själv. Dom senaste åren så har lagt tiden på mitt företag. Enkel filosofi klar i tid inte gapa över för mycket. Plannering, personal kontinuitet inget jävla hämta/vänta på delar det ingår i planeringen. Tar på mig det jag hinner med även om det kan bli långa dagar nätter och bland över dygnet. Ser en jävla massa företag/ hantverkare som tar på sig mer dom hinner med ett jävla sätt, och det är bara att dra åt helvete från min sida om man inte kan leverera i tid. En hel del tid verkar dessa sitta vid Ahlsells kaffe maskin ev i sin nya RAM pick up