Jag skulle aldrig köpa Vespa/Piaggio i Thailand pga medioker kvalitet samt en skittaskig väghållning

 
A

Anonym

Gäst
Det gäller att tänka kreativt och sikta högt, så kan man få båda delarna, jag är nästan där själv...
Har ett jobb som jag älskar och är beroendeframkallande, en fru som en gudinna, ungar som gör livet roligare, huset i sverige behöver dock bytas ut, och skaffa ett i thailand måste jag, men jag kommer dit snart.

Att pensionera mig vid 40 eller 50 finns inte på kartan, det finns dom som drömmer om det, och att ligga på stranden. Det är inte sånt som intresserar mig...

Näste månad skall jag köpa en diskmaskin hemma i Pattaya så slipper vi det tråkiga momentet att diska för hand. Sedan skall jag ha en klassisk Vespa, nyrestaurerad naturligtvis, och det skall jag köpa om ett par månader...

Krister !
Varför skall du ha en klassisk Vespa , en riktig av fabrikatet Vespa eller en Piaggio , vad är det som gäller .
Gillar du dessa , om så, vet du hur pass bra /dålig kvalitet det är ? Skulle själv aldrig köpa en dito ... Medioker kvalitet samt en skittaskig väghållning tillika skittaskiga bromsar ... Vad betingar en sådan för pris i Thailand ? Jag köpte min 300 Forza för 115.000 thaibath 3 månader gammal med 200 mil på mätaren .. En stark (snygg vilket kanske bara jag tycker ) scooter med dubbla bromssystem (skivbromsar ) samt ABS , jag stannar fn snabbare än det mesta här nere ,UTAN att köra omkull ,, så varför på grund av nostalgi välja en farlig gammal teknik som egentligen inte passar i Thailands hetsiga trafik .. Men du kanske skall köpa den i Sverige ,, iofs samma sak , gammal teknik med medioker kvalitet ... Går denna att köra på vanlig 91 oktan eller skall du ha en gammal tvåtaktare , finns ju även det :)

Skriver detta för att jag gillar Dig Krister , vill bara att du skall få ett så långt liv med Din fina familj som möjligt ;)
 
Krister !
Varför skall du ha en klassisk Vespa , en riktig av fabrikatet Vespa eller en Piaggio , vad är det som gäller .
Gillar du dessa , om så, vet du hur pass bra /dålig kvalitet det är ? Skulle själv aldrig köpa en dito ... Medioker kvalitet samt en skittaskig väghållning tillika skittaskiga bromsar ... Vad betingar en sådan för pris i Thailand ? Jag köpte min 300 Forza för 115.000 thaibath 3 månader gammal med 200 mil på mätaren .. En stark (snygg vilket kanske bara jag tycker ) scooter med dubbla bromssystem (skivbromsar ) samt ABS , jag stannar fn snabbare än det mesta här nere ,UTAN att köra omkull ,, så varför på grund av nostalgi välja en farlig gammal teknik som egentligen inte passar i Thailands hetsiga trafik .. Men du kanske skall köpa den i Sverige ,, iofs samma sak , gammal teknik med medioker kvalitet ... Går denna att köra på vanlig 91 oktan eller skall du ha en gammal tvåtaktare , finns ju även det :)

Skriver detta för att jag gillar Dig Krister , vill bara att du skall få ett så långt liv med Din fina familj som möjligt ;)

Tack! Jag har ju änna inte provkört någon så vet inte hur det är att köra den. Vi har redan PCX, phantom och en liten KSR. Detta kommer vara bara en hobbygrej. Jag vet att i Chawarat (chinatown) i Bangkok har alla dessa maskiner för tungt jobb. Varför dom har det vet jag inte, kanske dom är bra att lasta ett beeg av varor på? Jag kommer nog inte köra den så ofta, men om den är kul att köra så kanske jag tar en tur ibland på landsvägen. Vill helst ha tvåtaktare, så gött ljud. Farsan har två nya Vespa och tjatar jämt om dem men jag har redan för att åka på i stan.
 
Håller me @Phonta där krister sattsa på en forza om du vill ha bra köregenskaper o go prestanda o skit i spagetti tramset
 
Håller me @Phonta där krister sattsa på en forza om du vill ha bra köregenskaper o go prestanda o skit i spagetti tramset

Jag vill inte ha bra köregenskaper, ju sämre desto bättre ;)

Folk köper inte heller Push dakota i sverige för över 20,000 när det finns nya EU mopeder för drygt hälften, bara för att få bra köregenskaper...
 
Köp Thai moppe dom tål stora belastningar

tjejer-pa-moppe-krabi-stad-thailand-740502.jpg


11164808_10152494535834058_5829922844938726778_n.jpg
 
Jag vill inte ha bra köregenskaper, ju sämre desto bättre ;)

Folk köper inte heller Push dakota i sverige för över 20,000 när det finns nya EU mopeder för drygt hälften, bara för att få bra köregenskaper...
:)Ok , tänk på att ha nära hem eller till en bra MC mek ,samt ej heller att gasa på mer än 30 km samt ha 100 m bromssträcka ..

Lev väl i Thailand
 
En Vespa e ju inga pengar så är ju bara att köpa om man tycker det är kul, hur köregenskaper och bromsar funkar kommer Krister nog underfund med.
Skulle själv vilja ha en 2 taktare, en gammal astrimmad Zundapp KS50 vore ju skitkul :D
 
Jag saknar min Puch Montana :(

Jag hade bestämt mig för att spara den och renovera längre fram i livet men någon stal den när jag var ca 17 år. Den användes inte längre, kanske någon trodde den var övergiven. Snyft snyft
 
Jag hade en röd Vespa Primavera Popolino 125 cc när jag var 16 och tog körkort för lätt MC. Den var praktisk i stan men jag kan hålla med om att väghållningen var usel med dom små hjulen. Och ibland var den förbannat svårstartad, man fick kicka massor av gånger ibland. Men kvaliteten är kanske bättre idag? Ett roligt minne är det dock.
 
Jag hade en röd Vespa Primavera Popolino 125 cc när jag var 16 och tog körkort för lätt MC. Den var praktisk i stan men jag kan hålla med om att väghållningen var usel med dom små hjulen. Och ibland var den förbannat svårstartad, man fick kicka massor av gånger ibland. Men kvaliteten är kanske bättre idag? Ett roligt minne är det dock.
Enligt farsan som har två nya så är det den bästa lätta mc du kan köpa i Thailand.
Men det e inte det... Jag vill ha en nyrenoverad, så att den startar och så bromsarna tar, och knattra runt i området där ja bor, jag blir så avis på dom som kommer med såna, dom e så himla coola.
 
Enligt farsan som har två nya så är det den bästa lätta mc du kan köpa i Thailand.:rolleyes:
 
 

Liknande trådar

A
Svar
2
Visningar
868
Anonyma
A
A
Svar
15
Visningar
3 K
anonymous
A
G
Svar
42
Visningar
10 K
A
 
Tillbaka
Topp