Kommer Thai Airways överleva skuld- och coronakrisen ?

Glömde posta denna.
3pers 8 väskor (hade kunnat trolla till en 9:e men det får vara nog med 8)

Gissar på 230kg incheckat.

8ED8D619-BF06-455C-9C18-AA6B077CF8C4.jpeg
Ja med 1a klass är det väl inga problem det flög jag också förut

10 kg kostade 6134 kr i avgift därför jag är

Ja, stämmer bra med deras regler $70/kg från Thailand till Sverige.

Hade du istället packat det i en extra väska, hade den "bara" kostat $119

Men lätt att vara efterklok. Bäst är ju såklart att ha koll på biljettvillkoren på den biljett man köpt och anpassar sig därefter alternativ skaffar/köper mer tillåtet bagage.

Själv resta jag/vi denna gång till Thailand på en biljett som endast medgav handbagage, trots det hade vi 78kg incheckat bagage, samt fyra olika "väskor" med oss som handbagage. Detta helt utan extra kostnad.

Ja, stämmer bra med deras regler $70/kg från Thailand till Sverige.

Hade du istället packat det i en extra väska, hade den "bara" kostat $119

Men lätt att vara efterklok. Bäst är ju såklart att ha koll på biljettvillkoren på den biljett man köpt och anpassar sig därefter alternativ skaffar/köper mer tillåtet bagage.

Själv resta jag/vi denna gång till Thailand på en biljett som endast medgav handbagage, trots det hade vi 78kg incheckat bagage, samt fyra olika "väskor" med oss som handbagage. Detta helt utan extra kostnad.

Det gäller att ha sina ess i rockärmen

Hej

Thai Airways har kommit på ett nytt sätt att tjäna pengar eftersom planen numera ofta har gott om lediga stolar ombord, man erbjuder nu något dom kallar ”frakt-i-kabin-flyg”.

Thai Airways offers cargo service on passenger seats as alternative revenue source

February 3, 2022

1643958840036.jpeg

Mvh isan lover

Hej

Thai Airways har kommit på ett nytt sätt att tjäna pengar eftersom planen numera ofta har gott om lediga stolar ombord, man erbjuder nu något dom kallar ”frakt-i-kabin-flyg”.

Thai Airways offers cargo service on passenger seats as alternative revenue source

February 3, 2022

1643958840036.jpeg

Mvh isan lover
Smidig av/på lastning. Är inte 1a april ännu.

Hej

February 3, 2022

1643958840036.jpeg

Mvh isan lover
Och inge Alkohol behöver dom servera heller :)

Liknande trådar

Tillbaka
Topp