Kommer Thai Airways överleva skuld- och coronakrisen ?

Nä, skall ordna med inskrivning först och se om man kan få ordnat fastarbete så man kan boka t&r istället.
Blir nog sista minuten, såg på thais hemsida nu, enkelbiljett imorrn 18.000 baht. Sista minuten för annars över 40k nu.
Är du säker på att priset inte var i SEK? Man brukar få upp priset i sek när man söker från sverige.

Screenshot_2022-12-23-11-38-42-931~2.jpeg

Det som stör mig är att det bara går att boka till och från Stockholm på Thai Airways hemsida.

Tidigare var det inga problem med vidareflyg med SAS.

Däremot går det att boka till/från Umeå med online resebyråer.

Jag tror att direktflyget styr för många.
Fast varken Norwegian eller Finnair blev direkt överhopade av de som ville ha direktflyg. Bägge la ner tyvärr. Gamla mönster styr och thai lever på gamla meriter.

Men nu när det tar ca 13 h hem med direktflyg så är jag ännu mer tveksam till att sitta där i economy när allt tagit slut.

Bättre att ta en bensträckare i sandlådan, kanske en snabb sväng till loungen, och sen vidare med full service. 6h+6h.

Fast varken Norwegian eller Finnair blev direkt överhopade av de som ville ha direktflyg. Bägge la ner tyvärr. Gamla mönster styr och thai lever på gamla meriter.

Men nu när det tar ca 13 h hem med direktflyg så är jag ännu mer tveksam till att sitta där i economy när allt tagit slut.

Bättre att ta en bensträckare i sandlådan, kanske en snabb sväng till loungen, och sen vidare med full service. 6h+6h.

Ja, det är nog ett vanemönster som folk har. Man är rädd att prova något nytt.
Däremot tror jag att folk från Göteborg oftare har använt sig av Finnair än vad folk i Stockholm har gjort, då det är ganska smidigt från GOT.

Ja flygtider och pris gäller väl för de flesta.
Fattar inte varför frugan skulle vara den som väljer flyg, det räcker väl med att hon får betala :)

/ SatanG

Tycks ju vara väldigt vanligt att frugorna styr valet av flygbolag och det ska tvunget vara Thai oavsett om det finns flygbolag för hälften av priset.

Det är som om dom inte litar på andra bolag.

Lite roligt för är det nåt inom trafik man inte ska lita på så är det väl det thailändska.

BTT

Jag har använt ca 20 olika bolag under mina thailandsresor och utan tvekan var Quatar det absolut bästa.

Skönt med en mellanlandning så blir tiden inte så jäkla lång.

BTT

Jag flög 4-5 gngr med Norwegian, alltid fullt, var nog inte antalet passagerare som gjorde att dom la ner, dom höll ju på att gå i konkurs och la ner flera långdistans.

Tycks ju vara väldigt vanligt att frugorna styr valet av flygbolag och det ska tvunget vara Thai oavsett om det finns flygbolag för hälften av priset.

Lite roligt för är det nåt inom trafik man inte ska lita på så är det väl det thailändska.

BTT
Vare sig exet eller nuvarande hade nåt krav på Thai när dom flög till Sverige, tror stenbordsskröna av toppstyrda gubbar.

BTT

Vad vet du om den saken?
Massvis av thailändskor har åkt med Norwegian då det begav sig.
Jag tror mest att det är att folk inte ids irra runt på flygplatser för att spara några kronor.

Själv tar jag gärna ett byte eller två byten extra.

Frun gillar inte Thai och flyger helst med andra bolag.
Enda fördelen med Thai är att det är direktflyg och ibland kan det vara skönt.
Sedan ska man tillägga att många redan har ett byte om man har anslutningsflyg i Stockholm, CPH eller andra flygplatser och de flesta avstår nog helst mer än ett byte.

Jag tog Thai hit ner för ett par veckor sedan. Bokade i augusti och då var helt enkelt Thai det billigaste valet med flygtider under totalt 17 timmar. Emirates, Qatar, Turkish, Luftwaffe, KLM etc var ganska mycket dyrare och då har dom alla dessutom en mellanlandning och ett antal timmars längre restid.
Ja för f***n, en filt extra får man ju ha på sparken mä....soso Thai :xmas_smiley:

Jag blev glad när Finnair skulle börja med direktflyg från Arlanda men hann ju inte ens boka innan dom lade ned.

Det som stör mig är att det bara går att boka till och från Stockholm på Thai Airways hemsida.

Tidigare var det inga problem med vidareflyg med SAS.

Däremot går det att boka till/från Umeå med online resebyråer.
När vi åkte ner sist så bromsa surgurkan Sven oss i incheckningen..."Kan inte släppa ombord dig, tyvärr":eek: då jag saknade returbiljett. Bara plocka av väskan från vågen o dra sig ut i nåt hörn o sura...på skärmen stor det Go to gate. En snabb e-bokning till Siem Riep för 500 sen bara kuta,hahaha P.S. gubben titta inte ens på min bokning andra gången:rolleyes::rolleyes:.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp