Mina foton, gamla och nya.

 
Tog en tur till Nakhon Phanom och där var det ett jäkla drag.

8.jpg
9.jpg
1.jpg
2.jpg
3.jpg
4.jpg
5.jpg
6.jpg
7.jpg
10.jpg
 
Sorry Stefan.
Det blir inget midsommar i år heller.
Verkar bli kvar i HenSverige ett tag till tyvärr.
Försenad flytt pga anledning.
Sista flyttlasset bör gå 2023.
Sedan kan vi ju umgås som grannar (400 km).
Hälsa hustrun, Bosse och Sten.

F1D6203C-9848-4C98-A5E4-2E7B0F3B3677.jpeg


1E18400D-01CC-4320-BE52-1E301A113DAE.jpeg
 
Sorry Stefan.
Det blir inget midsommar i år heller.
Verkar bli kvar i HenSverige ett tag till tyvärr.
Försenad flytt pga anledning.
Sista flyttlasset bör gå 2023.
Sedan kan vi ju umgås som grannar (400 km).
Hälsa hustrun, Bosse och Sten.

F1D6203C-9848-4C98-A5E4-2E7B0F3B3677.jpeg


1E18400D-01CC-4320-BE52-1E301A113DAE.jpeg
Den som väntar på något trevligt väntar inte för länge men visst vore det kul med ett riktigt party, 40 mil är ju bara ett stenkast. Hälsa de dina också.
 
Ordnade med nytt körkort för ett par månader sedan och det var inte problemfritt då det gått ut och att jag inte kunde göra nytt på grund av corona och att jag hade bytt pass så det blev några resor mellan trafikverket och imigrationen.

Men till slut fick jag det och 205 Baht fattigare, fan vad hårfästet blivit högt.

1.jpg


Vänta vänta vänta.

3.jpg


4.jpg


Bromsreaktion och färgtest

2.jpg


Teorilektion i 1 timma och jag fattade knappt någon ting, ungefär som jag kollade tidningen Kalle Anka i mycket låg ålder och började bakifrån.
5.jpg


Den här göken fattar nog ingen ting hur man ska bete sig i trafiken.
6.jpg


5.jpg


6.jpg
 
Ordnade med nytt körkort för ett par månader sedan och det var inte problemfritt då det gått ut och att jag inte kunde göra nytt på grund av corona och att jag hade bytt pass så det blev några resor mellan trafikverket och imigrationen.

Men till slut fick jag det och 205 Baht fattigare, fan vad hårfästet blivit högt.

1.jpg


Vänta vänta vänta.

3.jpg


4.jpg


Bromsreaktion och färgtest

2.jpg


Teorilektion i 1 timma och jag fattade knappt någon ting, ungefär som jag kollade tidningen Kalle Anka i mycket låg ålder och började bakifrån.
5.jpg


Den här göken fattar nog ingen ting hur man ska bete sig i trafiken.
6.jpg


5.jpg


6.jpg
Får se hur jag gör med mina körkort som också har gått ut och kommer hinna gå över ett år efter utgång. Har ju faktiskt haft lite nytta av mina thaikörkort så får kanske engagera sig och få dom uppdaterade/giltiga igen.
 
Ordnade med nytt körkort för ett par månader sedan och det var inte problemfritt då det gått ut och att jag inte kunde göra nytt på grund av corona och att jag hade bytt pass så det blev några resor mellan trafikverket och imigrationen.

Men till slut fick jag det och 205 Baht fattigare, fan vad hårfästet blivit högt.

1.jpg


Vänta vänta vänta.

3.jpg


4.jpg


Bromsreaktion och färgtest

2.jpg


Teorilektion i 1 timma och jag fattade knappt någon ting, ungefär som jag kollade tidningen Kalle Anka i mycket låg ålder och började bakifrån.
5.jpg


Den här göken fattar nog ingen ting hur man ska bete sig i trafiken.
6.jpg


5.jpg


6.jpg
Kö mässigt ser det bra ut, var nere och betala bilskatten för ett tag sen, inget corona avstånd där, var knökat...
 
Pensionärssysselsättning igen.

Nu är det tredje gången gilt, har haft 2 olika "hantverkare" från byn som misslyckats med att få till det utan att klinkerplattan spricker så jag gjorde ett försök själv.
1.jpg


Det går ju inte att sätta ett platta om det är 5 - 6 millimeter luft till underlaget där plattan ska ligga för då knäcks den lätt om det blir tyngd eller press på den så jag började bygga upp med en uttjänt tumstock.
2.jpg


Tog sedan fogmassa som jag gjorde rätt så tunn.
3.jpg


Blev inte perfekt men jag hoppas att plattan håller
20210713_122332.jpg
 
 

Liknande trådar

A
Svar
5
Visningar
3 K
A
A
Svar
15
Visningar
2 K
trollet
T
 
Tillbaka
Topp