Möblera sitt hem i Thailand.

Väldigt snyggt och stilfullt. Helt i linje med min smak. Nu blev man sugen på att inreda då man kommer ned i slutet på september. Hela vårt hus samt uteplatser är minst sagt spartanskt. Vi semestrar endast i huset så då känns det inte lika viktigt. Hoppas på en starkare krona så man får lite mer för pengarna. Just nu känns det skönt att huset är betalt och klart.

Väldigt snyggt och stilfullt. Helt i linje med min smak. Nu blev man sugen på att inreda då man kommer ned i slutet på september. Hela vårt hus samt uteplatser är minst sagt spartanskt. Vi semestrar endast i huset så då känns det inte lika viktigt. Hoppas på en starkare krona så man får lite mer för pengarna. Just nu känns det skönt att huset är betalt och klart.

Ja, men då har ju värdet på huset ökat något så jävulskt i Sek.
Det är ju kul med ett värde. Synd att man inte har nytta av det värdet rent ekonomiskt.

Ja växelkursen är inget kul.
NOK var ju uppe i 4.10 par dagar förra månaden innan det föll igen och jag lyckades pricka in och växla på toppen då.
Men ser inte bra ut med växelkursen och är väl nåt man får vänja sig vid.

Då va köket installerat, skall jag bara åka till Homepro nu och köpa så jag kan koppla gasen.

20180829_145428.jpg

20180829_145347.jpg

20180829_145453.jpg

Ja, det var väl snack om det tidigare då det blev enklare med skoltransporten.
In till smeten i Pattaya tar det ju lika lång tid till oavsett var man bor.
Ja jag kör bara upp på bypassen, slipper jag alla stoppljus och svänger av ner till Sukhumvith efter kört under motorvägen, det går rätt snabbt.
Eller ner Pattaya Nua beroende på vad jag skall, fast där bygger dom om nu så kanske bättre med Naklua.

Senast ändrad:
Då va köket installerat, skall jag bara åka till Homepro nu och köpa så jag kan koppla gasen.

20180829_145428.jpg

20180829_145347.jpg

20180829_145453.jpg

Snyggt! Vi har också pianolack i köket. Trodde jag skulle behöva torka ihjäl mig men det går faktiskt riktigt bra. To en bild i vintras efter att jag satt upp lite belysning över diskhon. En miss jag gjorde med köket var otillräcklig belysning men det har jag snart åtgärdat.

IMG_1293.JPG

Köp med dig tapeter ifrån Sverige då, ser att mina är importerade ifrån Tyskland, 1 månads väntetid från det jag beställde dom på Homepro.
Du får dom nog billigare i Sverige med.

Tänkte på det, ser att du har mycket trå i köket.... (?) Hur är läget med termiter hos Er då? Har man otur så tar det några år, så kan det ligga i smulor..... Eller har du garderat dig??

Tänkte på det, ser att du har mycket trå i köket.... (?) Hur är läget med termiter hos Er då? Har man otur så tar det några år, så kan det ligga i smulor..... Eller har du garderat dig??
Jag var i kontakt med pestkontrollfirma för att termitskydda huset.
Dom ville att jag skulle kolla med villagen om dom hade färdiga injeceringsledningar.
Frugan ringde och frågade om det och fick svar att det behövde hon inte göra alla hus i villagen har termitskydd.

Liknande trådar

H
Svar
71
Visningar
8 K
Hans Svensson
H
M
Svar
0
Visningar