Möblera sitt hem i Thailand.

Blir det vitt genomgående? Eller med bruna inslag som planringsbilder?
Inte 100% på färgen än får ju komma till IKEA först och kolla på olika luckor och bänkskivor irl.
Enda jag vet är att köket skall bli byggt som i planeraren.
Men tyckte det köket på bild med vita luckor och brun bänkskiva var snyggt, lite Svenskt över det, en liten röd stuga på tomten med och några dalahästar ;) .

Varför inte passa på att köpa några lådor 1000-bitars puzzel? montering ingår, fy på dig Ubon, vad Du är elak...:)
Inte ett dugg elak, vissa gillar ju att bygga ihop sådant här och du kanske är en av dom.
Själv ser jag mina begränsningar över att det skulle bli väldigt svårt att få upp hyllor på väggar etc. då jag saknar någon som kan hjälpa mig.
Sen ser jag inget nöje i det, jag har inga problem med att bygga ihop det men ser det som ett skitgöra som jag helst betalar någon för att göra så jag slipper skitgörat, men det är ju jag.

Har bara kollat bilderna i mobilen så detaljerna syns inte så bra, men tycker att det verkar bli snålt med arbetsytor och kylen blir som en blockerande vägg mitt i, kylen gör sig bäst som sista enhet och att dra om vattnet lite är väl ett litet problem med tanke på att du ska leva med detta i många år sen.
Men bara mina personliga tankegångar.

Här är en bild på köket ifrån visningshuset i villagen som jag har använt som modell när jag har planerat mitt IKEA kök.
Det har samma form

26.jpg

Inte ett dugg elak, vissa gillar ju att bygga ihop sådant här och du kanske är en av dom.
Själv ser jag mina begränsningar över att det skulle bli väldigt svårt att få upp hyllor på väggar etc. då jag saknar någon som kan hjälpa mig.
Sen ser jag inget nöje i det, jag har inga problem med att bygga ihop det men ser det som ett skitgöra som jag helst betalar någon för att göra så jag slipper skitgörat, men det är ju jag.

Nja, jag tror nog inte att Du riktigt förstod Ubon:s humor:) 1000-bitarspuzzel, när dom är klara med monteringen av möblerna så är det monteringen av puzzlet, montörerna ska naturligtvis sätta ihop puzzlet, Du vill väl se att det inte saknas en bit? och att det fungerar, monteringen ingick ju i priset...:)

Funderar på den här hyllan framför sängen i sovrummet.
20180501_132553.jpg

Alternativt möblera sovrummet framför sängen som på bilden.
FB_IMG_1524289288870.jpg

Vart och kollat på tvmöbel med.
Denna fann vi på SB inne på homepro.
20180501_121518.jpg

Den här soffan ville frugan ha.
20180501_134413.jpg

Funderar på den här hyllan framför sängen i sovrummet.
20180501_132553.jpg

Alternativt möblera sovrummet framför sängen som på bilden.
FB_IMG_1524289288870.jpg

Vart och kollat på tvmöbel med.
Denna fann vi på SB inne på homepro.
20180501_121518.jpg

Den här soffan ville frugan ha.
20180501_134413.jpg
Bild 2 i sovrum hade jag valt, den andra va lite kontorskänsla;)

Själv har jag införskaffat denna soffgruppen. Frugan har ju tjatat ett tag att hon vill ha en chesterfield..
Den kommer nog fram i slutet av juni

20180427_114906.jpg
Snygga men inte min stil, soffan får frugan välja vilket som om hon fick välja köksbord och soffa så fick jag fria händer på resten av huset.
Hennes förslag som jag nappade på direkt ;)
Fast soffan skall ju vara bekväm när man skall sitta och kolla på tv, erat hus är ju av samma storlek som vårat kommer dom möblerna verkligen passa?
Eller skall dom säljas?

Snygga men inte min stil, soffan får frugan välja vilket som om hon fick välja köksbord och soffa så fick jag fria händer på resten av huset.
Fast soffan skall ju vara bekväm när man skall sitta och kolla på tv, erat hus är ju av samma storlek som vårat kommer dom möblerna verkligen passa?
Eller skall dom säljas?

Allting går att sälja men Inte moderna uttjänta soffgtupper. En original chesterfield i skinn (begagnad) är en investering och ingen konsumtion av pengar.
Soffan går nog in. Har en liknande skinnsoffa innan. Det kan hända att jag sätter ena fåtöljen tex. i sovrummet..

Om vi ändrar oss kan jag lätt sälja den för 40.000B

Allting går att sälja men Inte moderna uttjänta soffgtupper. En original chesterfield i skinn (begagnad) är en investering och ingen konsumtion av pengar.
Soffan går nog in. Har en liknande skinnsoffa innan. Det kan hända att jag sätter ena fåtöljen tex. i sovrummet..

Om vi ändrar oss kan jag lätt sälja den för 40.000B
När jag möblerar hemma så går jag inte i investeringstankar det är ren utgift och skall passa in det är det enda som är viktigt för egen del ;)
Skall känna på morgonen när jag vaknar att här trivs jag förjäkla bra, jag tror jag stannar inne idag ;)

När jag möblerar hemma så går jag inte i investeringstankar det är ren utgift och skall passa in det är det enda som är viktigt för egen del ;)
Skall känna på morgonen när jag vaknar att här trivs jag förjäkla bra, jag tror jag stannar inne idag ;)
Så tänker jag också men @krister har en poäng där. Dock mer eller mindre ogenomförbart om man har små barn, det är så lätt att det blir fula fläckar i ett obevakat ögonblick. Min gamla skinnsoffa börjar se rejält sliten ut nu men ett byte får vänta några år till. Och då blir det förmodligen en i något tåligt tygslag.

Så tänker jag också men @krister har en poäng där. Dock mer eller mindre ogenomförbart om man har små barn, det är så lätt att det blir fula fläckar i ett obevakat ögonblick. Min gamla skinnsoffa börjar se rejält sliten ut nu men ett byte får vänta några år till. Och då blir det förmodligen en i något tåligt tygslag.
Jag hade inte valt skinn eller skinnanimations soffa, hade jag vetat att frugan hade det i tankarna kanske jag inte gått med på dealen ;)
Innan har hon ju pratat om tygsoffa, det jag gillar bäst.
Skinnsoffa får mig att tänka Don Johnson, 80 tal, fula bilar och Miami Vice 5555 inget första val för mig ;)

Jag hade ju nåt sånt här i åtanke först när det gällde tvrummet plus ett par IKEA rissäckar eller vad det kallas på golvet istället för fåtöljer.
44392a5baa21c9d2fcfebc7da963cf9b.jpg

Det hade nog varit bra. Skinnsoffan hade jag köpt en några år innan jag träffade frugan, hade ingen tanke på barn då. Så man får väl trots allt se den som avskriven nu. :)

Eller skall dom säljas?
Soffan på bilden som din fru gillade är väl fake skinn eller?
Brukar ju vara det här eller skinn av dålig kvalitet. Haft många fina skinnsoffor i Sverige men har kommit fram till att tyg är mycket skönare, inte svettigt och inte halt.

Liknande trådar

H
Svar
71
Visningar
8 K
Hans Svensson
H
M
Svar
0
Visningar