Pensions/inkomstnivå - boende i Thailand

• Trådstartare Trådstartare Anonym
  • Start datum Start datum

Hur stor är din NETTO-pension per månad??

• 6.000 - 8.000:-

Röster: 3 8.6%
  • 8.000 - 10.000:-

Röster: 0 0.0%
  • 10.000 - 12.000:-

Röster: 2 5.7%
  • 12.000 - 14.000:-

Röster: 3 8.6%
  • 14.000 -17.000:-

Röster: 4 11.4%
  • 17.000 - 20.000:-

Röster: 5 14.3%
  • 20.000 - 25.000:-

Röster: 18 51.4%

• Totala väljare
    35

Garantipension är vanligt med fd .egna företagare ,dvs de som i många fall smitit undan från skatt i så stor utsträckning att de inte har rätt till annat än garantipension , normalt så bör de då i så fall ha en sudd sparad på banken samt även ett taskigt samvete att de levt och utnyttjat samhället samt oss" normala" skattebetalare , kvinnor som har varit hemmafruar samt ofta passat familjens barn borde ha en förhöjd pension då de ofta varit den som uppfostrat barnen till bra medborgare

Kom att tänka på en gammal dam som flyttade till Thailan och hade garantipension, när dett kom till myndightens kännedom, så drogs garanti pensionen inn.
Denn gamla damen fick flytta hem igen, mycket skriverier om detta i tidningarna, detta var får några årsedan.

Om det nu finns någon boende här som också har garantipension, men undan håller detta för myndighten med olika varianter var han bor, borde det vara straffbart att agera på sådan sätt.

Kom att tänka på en gammal dam som flyttade till Thailan och hade garantipension, när dett kom till myndightens kännedom, så drogs garanti pensionen inn.
Denn gamla damen fick flytta hem igen, mycket skriverier om detta i tidningarna, detta var får några årsedan.

Om det nu finns någon boende här som också har garantipension, men undan håller detta för myndighten med olika varianter var han bor, borde det vara straffbart att agera på sådan sätt.
Trodde du hade garantipension, för mig du skrev det när du berätta om eran månadsbudget och din fru städade på Koh Chang när du skrev här under nicket Golden?
Eller kanske jag minns fel, kanske inte va pension?

Jag har en känsla av att de flesta man stöter på, ofta har en oskalad potatis i någon form med myndigheterna, så gör dig inte för stor Holmen, du är inte Jesus här..

Sedan finns det människor som är skrivna hemma i Sverige, och då har man rätt till garantipension..... Så vi skall vara försiktiga när vi kastar oss över andra människor...

Trodde du hade garantipension, för mig du skrev det när du berätta om eran månadsbudget och din fru städade på Koh Chang när du skrev här under nicket Golden?
Jaha så Golden har gått i graven, och Holmen är samma gubbe!!
Ja det förklarar ju definitivt hela saken
55555555555555555555555

Nä hade innan sjukpensin under mina första år här ca 13000, hade jag haft ytterliga inkomster genom arbete, så hade jag blivet av med sjukpensionen.

Nu har jag pension lite större än sjuk pensionen.
Så det var fel

Senast redigerad av en moderator:
Jag har en känsla av att de flesta man stöter på, ofta har en oskalad potatis i någon form med myndigheterna, så gör dig inte för stor Holmen, du är inte Jesus här..

Sedan finns det människor som är skrivna hemma i Sverige, och då har man rätt till garantipension..... Så vi skall vara försiktiga när vi kastar oss över andra människor...
Det kanske också har en oskalad potatis.

Nu får du nog sätta dig inn i reglerna angående ang var man skall vara skriven.

Det ÄR straffbart , misstänker att en del är skrivna hos släkt eller vänner , just då för att utnyttja systemet .... Detta fungerar ju utmärkt , ingen myndighet som har koll på dessa , inga som helst problem att agera så , finns säkert någon som gör det av oss , ibland förståeligt ,men oftast riktigt fel enligt min syn på det hela ..

Det kanske också har en oskalad potatis.

Nu får du nog sätta dig inn i reglerna angående ang var man skall vara skriven.
Behövs inte, behöver inte bekymra mig om garantipension, den existerar icke för min del, och har aldrig gjort så heller för den delen.

Nä hade innan sjukpensin under mina första år här ca 13000, hade jag haft ytterliga inkomster genom arbete, så hade jag blivet av med sjukpensionen.
Nu har jag pension lite större än sjuk pensionen.
Så det var fel
Nej han hade inte fel, han påstod INTE att DU arbetade och hade extra inkomster, han sade att din fru städade på nåt hak, och det har ju inte med dig att göra, så där hade du fel..

Det ÄR straffbart , misstänker att en del är skrivna hos släkt eller vänner , just då för att utnyttja systemet .... Detta fungerar ju utmärkt , ingen myndighet som har koll på dessa , inga som helst problem att agera så , finns säkert någon som gör det av oss , ibland förståeligt ,men oftast riktigt fel enligt min syn på det hela ..
Alla blir så religiösa när dom ligger på dödsbädden sägs det. NU är du hemma igen i Sverige och bor där, och nu är du säkert väldigt prudentlig!!

Hon bodde faktiskt kvar tills hon blev för sjuk och åkte hem. Det var en generös miljonär som hörde om vad myndigheterna gjorde, och som sa att han toppade upp hennes pension med den uteblivna delen så länge hon var i Thailand.
Hör iofs inte till huvudfrågan, men ändå.....

Alla blir så religiösa när dom ligger på dödsbädden sägs det. NU är du hemma igen i Sverige och bor där, och nu är du säkert väldigt prudentlig!!
Tycker du det ser ut som jag ligger på dödsbädden ??:)

20170523_095318.jpg

Liknande trådar

A
Svar
2
Visningar
2 K
A
J
Svar
9
Visningar