Russland overtar Phuket

 
Engelsmän och amerikaner har jag många gånger upplevt som störande här nere.
Aldrig ryssar igentligen, dom har jag aldrig upplevt gjort något störande men stört mig på dom ändå pga man är hjärntvättad att man skall göra det som västerlänning ;)

Dom mest störande i Pattaya som jag upplevt var US Navy grabbarna som dök upp med jämna mellanrum och ockuperade barerna.

Tjejerna älskade dom vältränade grabbarna med feta plånböcker men vi mindre vältränade gick fett bort.

BTT
 
Det är inte speciellt många ryssar i Phuket. Det är mest barnfamiljer och dom stör inte mig, men du vet ju bäst som bor i Bangsaen och inte varit i Phuket på 20 år.
Jag undrar var du bor på ön om du kan påstå att det inte är speciellt många ryssar på Phuket?
Det kan knappast vara någon av turistorterna?
Phuket är ju en av ryssarnas stora turistmål i Thailand.

Jag besökte Phuket senast i fjol vintras och tillbringade största delen av vistelsen i Kata och Karon och där var nog uppskattningsvis 80-90 % av turisterna ryssar.
Kata och Karon är ju inte ytmässigt så stora så koncentration av ryssar blir ju ganska märkbar-så dom både syns och hörs.
Sen om det är barnfamiljer eller någon annan kategori av ryska turister det är spelar ju mindre roll.

Och att dom inte stör mig fysiskt kan jag väl hålla med om…dom uppträder ju betydligt mer civiliserat nu än dom gjorde när dom i större mängder började turista i Thailand.
Jag har blivit beskylld för att vara fördomsfull och rasist förut men det bryr jag mig inte om…men jag stör mig på ryssar i allmänhet för det dom ställer till med i Ukraina. (även om jag vet att inte alla ryssar stödjer kriget)
 
Jag undrar var du bor på ön om du kan påstå att det inte är speciellt många ryssar på Phuket?
Det kan knappast vara någon av turistorterna?
Phuket är ju en av ryssarnas stora turistmål i Thailand.

Jag besökte Phuket senast i fjol vintras och tillbringade största delen av vistelsen i Kata och Karon och där var nog uppskattningsvis 80-90 % av turisterna ryssar.
Kata och Karon är ju inte ytmässigt så stora så koncentration av ryssar blir ju ganska märkbar-så dom både syns och hörs.
Sen om det är barnfamiljer eller någon annan kategori av ryska turister det är spelar ju mindre roll.

Och att dom inte stör mig fysiskt kan jag väl hålla med om…dom uppträder ju betydligt mer civiliserat nu än dom gjorde när dom i större mängder började turista i Thailand.
Jag har blivit beskylld för att vara fördomsfull och rasist förut men det bryr jag mig inte om…men jag stör mig på ryssar i allmänhet för det dom ställer till med i Ukraina. (även om jag vet att inte alla ryssar stödjer kriget)
Jag är ingen turist och bor inte på hotell. Jag bor bland fast bosatta och det finns några ryska familjer men dom stör inte mig.
 
Jag är ingen turist och bor inte på hotell. Jag bor bland fast bosatta och det finns några ryska familjer men dom stör inte mig.
Det finns väl fast bosatta även på turistorterna?
Men bor man i någon liten by inåt ön så är naturligtvis chansen mindre att stöta på turister.
 
Vad säger de norska fastboende?

Finns inga norska fastboende på Phuket.
Det finns väl fast bosatta även på turistorterna?
Men bor man i någon liten by inåt ön så är naturligtvis chansen mindre att stöta på turister.

Även i ex Pattaya så är chansen att du stöter på turister inte så stor om du bor i ett hus lite utanför turistgatorna.

Oftast så är det andra faranger som bor mer permanent du träffar på.

BTT
 
Det står alle plasser med russiske skilt på turistorterna , så dere svensker som bor i Phuket , ta ett kurs i russisk .

OIP.jpg
 
 

Liknande trådar

A
Svar
23
Visningar
2 K
Anonym
A
H
Svar
25
Visningar
11 K
Dmusen
D
A
Svar
5
Visningar
3 K
Dmusen
D
J
Svar
0
Visningar
903
Johann Bergstrand
J
 
Tillbaka
Topp