Russland overtar Phuket

 
Det kommer bare mer og mer ryssere til Phuket


Konstigt, ska man tro den lokalt boende expertisen så verkar det knappt vara en ryss i Phuket och finns det några så är de ihopfösta så de knappt märks.
 
Funderade sist jag flög från Phuket och såg deras areoflot plan stå där. Hur får ryssarnar reservdelar ev expertis på deras Boieng eller om det Airbus plan dom har. Med tanke på sanktioner.
Skulle beställa upp reservdelar till ryssbåt Caterpillar/MAK och då var det saktioner pga anekteringen av Krim. Vilket var jävligt svårt/ omöjligt.
Är säkert en väldigt lukrativ marknad att kring gå dessa saktioner, vilket det var så det löste sig för dom ryskaägarna jag jobbade för.
 
Funderade sist jag flög från Phuket och såg deras areoflot plan stå där. Hur får ryssarnar reservdelar ev expertis på deras Boieng eller om det Airbus plan dom har. Med tanke på sanktioner.
Skulle beställa upp reservdelar till ryssbåt Caterpillar/MAK och då var det saktioner pga anekteringen av Krim. Vilket var jävligt svårt/ omöjligt.
Är säkert en väldigt lukrativ marknad att kring gå dessa saktioner, vilket det var så det löste sig för dom ryskaägarna jag jobbade för.
Man köper via mellanhänder, köper reservdelar av externa servicebolag på de flygplatser man trafikerar och utför service i vänligt sinnade länder.

Hittills har dom inte haft några större svårigheter att hålla planen i skick.
Sanktionerna är fullt av nya lösningar och enkla att runda.
 
Har varit här i Kata Beach en vecka nu och visst här man mycket ryska men är mest barnfamiljer och dom stör mig inte alls På bargatan så har dom 2 barer som dom går till och där är det fullt om kvällarna Dom gör ju som alla andra turister när dom kommer ner här och fått lite i sig Dansar och sjunger med i mysiken och har roligt som man ska när man är här nere
 
Har varit här i Kata Beach en vecka nu och visst här man mycket ryska men är mest barnfamiljer och dom stör mig inte alls På bargatan så har dom 2 barer som dom går till och där är det fullt om kvällarna Dom gör ju som alla andra turister när dom kommer ner här och fått lite i sig Dansar och sjunger med i mysiken och har roligt som man ska när man är här nere
Det är bara Einar som bor i Bangsaen som stör sig på ryssarna i Phuket. :cool:
 
Jag vet iof inte om han sagt att han "stört sig" på ryssarna han verkar konstatera att det finns 500 000 ryssar i Phuket något som verkar förnekas och de som bor där som icke turister.
Ok, Jag lämnade Phuket för drygt ett halvår sedan just på grund av att livet på Phuket inte längre passade mig, läs för stor påverkan av ryssar.
Att förneka detta är mest en lögn, kanske även för sig själv. På många platser har ryssar tagit över i Phuket livet.

Om man bor där, eller är turist och konstant åker mellan strand, bad, pool och baren, ja då kvittar det väl vilken bordsgranne man har.
Men om man ska bo, leva, arbeta, förflytta sig och framförallt gillar Thailand, så är Phuket kapat av Ryssar oavsett vad någon säger här, eller på annat svenskforum,.
 
Konstigt, ska man tro den lokalt boende expertisen så verkar det knappt vara en ryss i Phuket och finns det några så är de ihopfösta så de knappt märks.
Hej

Deras uppgifter stämmer ju i.o.f.s dåligt med dom siffror som Thailändska myndigheter redovisar när det gäller det ökande antalet anländande Ryssar, andel sålda bostäder till Ryssar och Ryska investeringar i området.

Mvh isan lover
 
Hej

Deras uppgifter stämmer ju i.o.f.s dåligt med dom siffror som Thailändska myndigheter redovisar när det gäller det ökande antalet anländande Ryssar, andel sålda bostäder till Ryssar och Ryska investeringar i området.

Mvh isan lover
Officiellt ankom 500.000 ryssar till Phuket första halvåret -23 och 9000 har fått longstay visas.
Andelen sålda bostäder ökade med 350% mot tidigare.

Snart kommer siffrorna för hela 2023.

Ett snitt på 100.000 ryska besökare per månad i Phuket är rimligt.
 
Man köper via mellanhänder, köper reservdelar av externa servicebolag på de flygplatser man trafikerar och utför service i vänligt sinnade länder.

Hittills har dom inte haft några större svårigheter att hålla planen i skick.
Sanktionerna är fullt av nya lösningar och enkla att runda.
De kannibaliserar, dvs tar delar från ett "reservdelsplan", vilket kommer till slut att leda till stora problem. Ett kännt problem är bromsarna inte fungerar så bra på inrikes flyget.
 
De kannibaliserar, dvs tar delar från ett "reservdelsplan", vilket kommer till slut att leda till stora problem. Ett kännt problem är bromsarna inte fungerar så bra på inrikes flyget.
Det förekommer också, men det är inte svårt att köpa nya delar...

De största företagen inom branschen som finns i UAE, Hong Kong och Turkiet har till stor del ryska ägare.

The simplest one is to buy in a “friendly” country, suppliers of original spare parts for Boeing and Airbus to Russia in the United Arab Emirates, China, Turkey and even in Europe


Russian airlines continue to import Western spare parts for aircraft maintenance despite sanctions, customs data show. Ural Airlines, Norwdind Airlines, S7, Aeroflot and others have imported US$1.2 billion worth of spare parts from third parties between May 2022 and June 2023, according to Reuters.
 
 

Liknande trådar

A
Svar
23
Visningar
2 K
Anonym
A
H
Svar
25
Visningar
11 K
Dmusen
D
A
Svar
5
Visningar
3 K
Dmusen
D
J
Svar
0
Visningar
903
Johann Bergstrand
J
 
Tillbaka
Topp