Skicka pengar till Savings acount.

S

Soralen

Gäst
Hejsan.
Jag har en fundering, Om man vill skicka pengar till en bekant i Thailand som enbart har den gula bankboken "Savings acount" från Krungsri hur går man då tillväga?

Hejsan.
Jag har en fundering, Om man vill skicka pengar till en bekant i Thailand som enbart har den gula bankboken "Savings acount" från Krungsri hur går man då tillväga?
Det är bara att skicka från din bank i Sverige till hens bankkonto i Thailand. Hur mycket vill hen ha varje månad?:laugh:

Gör överföringen från Sverige till ett vanligt bankkonto nummer. Därefter manuell överföring till sparkontot.
Insättning på sparkontot måste vara minst 200.000 baht i min bank, Bangkok Bank.

Det är bara att skicka från din bank i Sverige till hens bankkonto i Thailand. Hur mycket vill hen ha varje månad?:laugh:

För jag har bara ett konto nr på " xxx-x-xxxxx-x " Jag tycker det känns som jag behöver någon mer info för att kunna göra en överföring.

Vi har inte pratat om några överföringar varje månad är en födelsedag som snart inträffar så jag ville skicka en liten present. =)

Gör överföringen från Sverige till ett vanligt bankkonto nummer. Därefter manuell överföring till sparkontot.
Insättning på sparkontot måste vara minst 200.000 baht i min bank, Bangkok Bank.
Va, minst 200 000 vid varje insättning, någon sådan gräns har inte jag.

För jag har bara ett konto nr på " xxx-x-xxxxx-x " Jag tycker det känns som jag behöver någon mer info för att kunna göra en överföring.

Vi har inte pratat om några överföringar varje månad är en födelsedag som snart inträffar så jag ville skicka en liten present. =)

Du behöver en SWIFT kod, den är AYUDTHBK för Krungsri (som också heter Bank of Ayudhya)

På vissa banker också kontoägarens namn och hennes adress, även var kontot är öppnat ....

Kolla in Western union. Du behöver namn, adress och kontonummer +vilken bank det är. Kostar 25 :- i avgift.
Har skickat många gånger med dom till olika Thaikonton. Tar ca en vecka.

Min bank inom Swedbank tar SEK 75 för en överföring till Bangkok Bank. Det tar oftast inte mer än tre bankdagar. Har aldrig varit några problem.

Vecka oj det var lång tid,vad är växlingskursen har för mig att den inte är så bra rätt e fel
Du ser alltid växlingskursen alltså innan du skickar. Så du kan avgöra själv om du vill skicka eller ej. vill du att pengarna ska komma direkt, så kan du göra det med, kostar 250:- Hämtas ut på närmaste lokala kontor, brukar vara det lokala postkontoret.
Det tar 5 minuter så är pengarna där.

Förstår nog inte frågan.
Vi skickar lite småpengar då och då till behov till olika fattiga släktningar.
Tjejen har öppnat olika konton och gett kontonumret och fullmakt.
Vi har även skickat pengar till andras konton.
Inte månadvis utan vid behov. nu är det en minnesceremoni till svärmor som står på tur och gissar på en svensk tusenlapp eller två.
Släkten har lite kärvt i Bangkok så jag funderar på om jag skall leja dem och måla vårt hus.
I den nivån kör vi.

Senast ändrad:

Liknande trådar

N
Svar
1
Visningar
1 K
glimten66
G
L
Svar