Skicka pengar till Thailand. Kolla avgifter före!

• Trådstartare Trådstartare Farang 2008
  • Start datum Start datum

F

Farang 2008

Gäst
According to your enquiry regarding international fund transfer, we would like to inform that if the sender used SWIFT code method to made an international fund transfer, the charge fee is not over 1,270 Baht, except that the sender used other method or transfer the fund to their correspondent before remittance to KBank which the correspondent bank will charge additional fee.
The further information as below;
- To transfer funds from overseas, the correspondent bank will charge the sender of funds; the charge rate will depend on the conditions of the correspondent bank.
- The beneficiary will also be charged by KASIKORNBANK on the rate of 0.25% of the transferred amount which is minimum 200 baht and maximum 500 baht.
- To transfer to branches outside Bangkok and vicinity, there will be additional fees, which are leased line fee of 20 baht per transaction, and 10 baht for each 10,000 baht transferred which is minimum 10 baht and maximum 750 baht.
Jag kommer att använda Western union i fortsättningen. Då vet man vad man betalar och mottagaren får alla pengar!

According to your enquiry regarding international fund transfer, we would like to inform that if the sender used SWIFT code method to made an international fund transfer, the charge fee is not over 1,270 Baht, except that the sender used other method or transfer the fund to their correspondent before remittance to KBank which the correspondent bank will charge additional fee.
- To transfer funds from overseas, the correspondent bank will charge the sender of funds; the charge rate will depend on the conditions of the correspondent bank.
- The beneficiary will also be charged by KASIKORNBANK on the rate of 0.25% of the transferred amount which is minimum 200 baht and maximum 500 baht.
- To transfer to branches outside Bangkok and vicinity, there will be additional fees, which are leased line fee of 20 baht per transaction, and 10 baht for each 10,000 baht transferred which is minimum 10 baht and maximum 750 baht.
Jag kommer att använda Western union i fortsättningen. Då vet man vad man betalar och mottagaren får alla pengar!

Använd Bangkok Bank. Rolig avgift för deras lina (leased line fre).

Gör du det du det. kommer säkert att bli bra och "Jättebilligt" .
När du inser vad som är bäst, så kommer du att skicka Tbh. från din nuvarande bank i Swe.
Framme på konto 2 dag senare.

Jag gjorde en undersökning för ett tag sedan och har placerat Western Union i den:
För 20.000 baht betalar du (WU med dagens kurs, avgift inom parantes):

Forex: 5.286:- (525 - 10%)
Western Union Cash: 5.383:- (457 - 9%)
Western Union Transfer: 5.178:- (252 - 5%)
Automat (Visakort): 4.980:- (219 - 4%)
Överföring banker: 4.885:- (124 - 2,5%)

Vilket placerar Western Union (cash) i samma liga som Forex och med transfer dyrare än ATM-uttag

Verkar vara olika beroende på bank. kollat lite 25/7 2017 med Westernunion och 20000 THB till bankkonto 5156 SEK avg 25 SEK, kontanter 5361 SEK avg 190 SEK. ATM i BÄSTA fall 5141 SEK avg 190 SEK. Kortutgivaren och bankerna kan ha % på beloppet! MC tror jag tar 1,5% sedan tillkommer thai avgifter. Själv tog jag ut 40000THB på MC för en tid sedan och det kostade mig motsvarande 45000 THB. Sände via min bank till KASIKORNBANK 8 juni, pengarna i thaibank 12 juni pengarna på vårt konto 15 JULI. 5000 THB blev 3990 THB! var har pengarna varit?
Viktigt att hålla koll för vanligt folk är mjölk kor som ska skinnas! De som har lite mer kan ha kontakter och slippa undan billigare.
Att ta med kontanter kan vara skumt om man inte är medveten om regler för in och utförsel av valuta i det land man reser från! Norge har en gräns på 25000 NKR/pers för IN & UT försel sedan måste man tala om för tullen! Reser via OSL för det är enklast för mig och snabbast. Priset brukar vara hyfsat.

Gör du det du det. kommer säkert att bli bra och "Jättebilligt" .
När du inser vad som är bäst, så kommer du att skicka Tbh. från din nuvarande bank i Swe.
Framme på konto 2 dag senare.
Tyvärr funkar det inte bra utanför Bangkok med banköverföringar!

Visa tar alltid 1,2%, MC 1,1%. båda plus växlingspåslag. Sedan kan det skilja på bankerna som ger ut kortet. Swedbank och HB tar 1,5%

Kontanthantering är dyrt, därav höga avgifter.

Va? Det var något nytt. Pengarna skall väl inte till filialen?
Verkar så! Fick detta svar på fråga!
KASIKORNBANK
To transfer to branches outside Bangkok and vicinity, there will be additional fees, which are leased line fee of 20 baht per transaction, and 10 baht for each 10,000 baht transferred which is minimum 10 baht and maximum 750 baht

Verkar så! Fick detta svar på fråga!
KASIKORNBANK
To transfer to branches outside Bangkok and vicinity, there will be additional fees, which are leased line fee of 20 baht per transaction, and 10 baht for each 10,000 baht transferred which is minimum 10 baht and maximum 750 baht

Alla bankkontor i Th är egna enheter, därför kan dom ta ut dessa avgifter

En komis gör så atthan har ett MC Konto som han överför pengar till Sedan går han in på en bank iTH och bara säger summa han vill ha i TB GRATIS Alla kontor har tyvärr inte den tjänsten

Hej Har en fråga som jag inte vet vart jag ska posta den så gör det här när den ändå handlar om bank. Om man ska skicka pengar från svensk bank till en person i thailand som har thabank. För vet jag att man skulle skicka svenska pengar och sedan att dom växlar där nere. en hur är det nu? har hört att det är bättre att växla i sverige innan man skickar Ni är ju många här som har konton i thailand så hur gör ni

Hej Har en fråga som jag inte vet vart jag ska posta den så gör det här när den ändå handlar om bank. Om man ska skicka pengar från svensk bank till en person i thailand som har thabank. För vet jag att man skulle skicka svenska pengar och sedan att dom växlar där nere. en hur är det nu? har hört att det är bättre att växla i sverige innan man skickar Ni är ju många här som har konton i thailand så hur gör ni

Skickar THB från Swedbank (50 kr,mottagaren betalar avgiften för mottagande bank) till BKK bank (200-500 baht beroende på summa).
Såvitt jag vet förmånligast.

/ SatanG

Har skickat från Norskbank Swedbank 50kr från både Norska banken och Swedbank och sen 200-300 bath för Thailänska banken SCB och Thanachart

Mvh

Liknande trådar

N
Svar
1
Visningar
1 K
glimten66
G
L
Svar
2