Skicka pengar till Thailand på billigaste sätt ?

Jag har använt Wise i 2 år men när jag ville skicka pengar förra veckan fick jag en massa frågor som skulle besvaras. Jag har skickat en massa dokument av min inkomst, pensionär, från pensionsmyndigheten, min bank, slutskattesedel m.m. men de hjälper inte, suck. Wise, som jag använder har flyttat från London till Bryssel och de kanske har problem med de svenska dokument som jag laddat upp till dom.

Finns det nåt annat sätt att skicka pengar på? Har tröttnat på Wise oförmåga att förstå ett enkelt svar.

Se upp med vilka du skickar.

/ SatanG

Jag har använt Wise i 2 år men när jag ville skicka pengar förra veckan fick jag en massa frågor som skulle besvaras. Jag har skickat en massa dokument av min inkomst, pensionär, från pensionsmyndigheten, min bank, slutskattesedel m.m. men de hjälper inte, suck. Wise, som jag använder har flyttat från London till Bryssel och de kanske har problem med de svenska dokument som jag laddat upp till dom.

Finns det nåt annat sätt att skicka pengar på? Har tröttnat på Wise oförmåga att förstå ett enkelt svar.
Ja Wise har fått krav på sig att själva försvåra penningtvätt och svarta inkomster mm.

Jag har själv flera gånger åkt på det.
Intyg på pension med namn, bild av passet som tas direkt i appen och en selfi.
Tidigare kunde man bifoga filer med nu är det krångligare.

Knappast ett eget påhitt från Wise

Jag ändrade min adress till min Thailändska så blev det mindre papper som krävdes. EU har massor av penningtvätt kontroller.

Tar längre tid numera när jag kör snikvarianten. Vet inte om det är på grund av flytten.

Kan inte längre använda korten från Thailand.

Jag ändrade min adress till min Thailändska så blev det mindre papper som krävdes. EU har massor av penningtvätt kontroller.

Tar längre tid numera när jag kör snikvarianten. Vet inte om det är på grund av flytten.

Kan inte längre använda korten från Thailand.
Om du inte kan använda korten från Thailand beror det troligtvis på att din Thailändska bank spärrat så ingen skall skimma dig från utlandet.
Skall bara vara att kontakta din Thaibank så låser dom upp det, har själv råkat ut för och var bara en säkerhetsgrej.

Om du inte kan använda korten från Thailand beror det troligtvis på att din Thailändska bank spärrat så ingen skall skimma dig från utlandet.
Skall bara vara att kontakta din Thaibank så låser dom upp det, har själv råkat ut för och var bara en säkerhetsgrej.
Det är korten, som Wise har, som inte fungerar när man är bosatt i Thailand.

Mina Thai bankkort fungerar som vanligt.

Screenshot_2023-03-28-17-44-55-512_com.transferwise.android.jpg

Det här var frågan:
"
Jag funderar på att skicka pengar till Thailand i höst för köp av bil och evt condo, men tycker, att mottagende bank i Thailand i allmänhet tar ut stora kostnader för att ta emot pengarna.
Någon, som vet, om det finns stor pris skillnad mellan olika banker i Thailand ?"

Mig bekant finns Swedbank i Sverige och inte i Thailand !
BBKB tar 200 Baht per överföring, oavsett belopp. Stor kostnad?

Liknande trådar

N
Svar
1
Visningar
1 K
glimten66
G
L
Svar
2
Visningar