skuggans funderingar och frågor.

• Trådstartare Trådstartare skuggan
  • Start datum Start datum

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
S

skuggan

Gäst
Det här är säkert fel tråd ?, för min fråga. Men jag frågar ändå. Demokrati på Chaimai, finns det ?

Vad jag vet är att Garzon är Global Moderator. Och jag TROR att ling är någon som bestämmer över ämnesvalen

Har ni/vi medlemmar omröstning varje år om vem som avgör vad, eller är det så som i t.e.x Nordkorea att man ärver titeln/ämbetet ?

Jag bara undrar för att jag är nyfiken Gul..

Det är fel tråd skuggan, men jag svarar ändå.

Ling är Administrator och han bestämmer över de olika tavlorna och vilka som han vill ha som moderatorer/forumvärdar över dessa. Men han lägger sig inte i ämnesval och moderering etc annat än i extrema fall. Ämnesvalen skriver medlemmarna fritt själva så länge allt följer forumreglerna.

Sen finns det också Globala Moderatorer som nu är Gazton och Kycklingen. Dom har befogenhet att moderera i samtliga forumtavlor och kan dessutom varna och bannlysa medlemmar som trots påpekanden inte följer reglerna.

Jag och övriga moderatorer har endast befogenhet att moderera inom den egna tavlan (i mitt fall "Ordet är fritt" och "Visum- och Uppehållstillståndstavlan").

Forumreglerna hittar du här:

(Ogiltig länk borttagen)

Hälsningar
Berralund

"Berralund " sa:

Ling är Administrator och han bestämmer över de olika tavlorna och vilka som han vill ha som moderatorer/forumvärdar över dessa. Men han lägger sig inte i ämnesval och moderering etc annat än i extrema fall. Ämnesvalen skriver medlemmarna fritt själva så länge allt följer forumreglerna.

Sen finns det också Globala Moderatorer som nu är Gazton och Kycklingen. Dom har befogenhet att moderera i samtliga forumtavlor och kan dessutom varna och bannlysa medlemmar som trots påpekanden inte följer reglerna.

Jag och övriga moderatorer har endast befogenhet att moderera inom den egna tavlan (i mitt fall "Ordet är fritt" och "Visum- och Uppehållstillståndstavlan").

(Ogiltig länk borttagen)

Hälsningar
Berralund

Tack för ditt svar Berralund. Men det är ändå inte ett komplett svar på min fråga, eller så uttryckte jag mig fel. Det jag menar är: Har vi fria val (som i Sverige) eller andra riktiga demokratiska länder t.e.x vart 4.de år om vilka vi vill ha som Global Moderator m.m Eller är det en titel/funktion som delas ut av er som nu sitter i dessa funktioner ?

Jag bara undra ,för jag är nyfiken av min natur, och vill lära så länge jag lever.

"Berralund " sa:

(Ogiltig länk borttagen)

Hälsningar
Berralund

Jag kanske också uttryckte mig oklart i så fall, skuggan. Se ovan!

"Berralund " sa:
Jag kanske också uttryckte mig oklart i så fall, skuggan. Se ovan!

jag var för kvick där,och det ber jag om ursäkt för. Nu har jag tittat på länken du hänvisade till. MEN det står att Gruppledaren bestämmer om medlemmen..mm. För att riktigt förstå vad du/ni menar med demokrati så måste du nog hänvisa till en ny länk. För jag förstår ändå inte själva VALPROCEDUREN, om det nu finns någon sådan ? Gazton verkar ju ha suttit som Global Moderator t.o.m innan han fick flinten tatuerad..

Jag frågar bara för...

Ett sista svar eftersom vi är totalt Off Topic i denna tråd: Det finns ingen valprocedur eftersom det är Admin som utser GM och övriga moderatorer.

"Berralund " sa:
Ett sista svar eftersom vi är totalt Off Topic i denna tråd: Det finns ingen valprocedur eftersom det är Admin som utser GM och övriga moderatorer.

Se där, det var väl inte så svårt. Hade du sagt det direkt så hade jag släppt det tidigare !

Då återstår bara en enda fråga; Är det annonsörer som betalar ert arvode, OM ni nu får något ?

Nyfiken Grön;

"legolas " sa:
Skuggan.... arvode, glöm det..... 100% ideelt arbete...

Jag säger bara för att återgå till ämnet--- secken tur att isaan finns. jag gillar det andra också, förutom Bangkok, vilket jag tycker de kunde jämna jäms med fotknölarna, men annars är det väl bra att det finns omväxling och inte behöver man hata nåt tycker jag i alla fall...
[/quote

Bara för att klargöra en sak.. jag har inget som helst emot att folk tjänar pengar på olika/diverse affärsideer. Det är ett tecken på entreprenöranda och det kan väl inte vara något fel med det. Jag Gratulerar Admin till det i så fall att han/hon har någon utkomst av detta.

Det största (problemet?!) med mig, förutom ovanan att skriva en massa saker inom parantes-, och vara flintskallig, är att jag är så j.vla intresserad av att undersöka saker för att jag är så nyfiken, helt enkelt. Jag tycker om att få klarhet i olika sammanhang, och inget illa ment. Sorry för det.

Glömde en sak. Hur utser Admin GM och övriga moderatorer ?

Nyfiken blå.........

Här kan du få fortsätta och ha dina frågor och funderingar så slipper du "spamma" sönder div. andra trådar.

Mvh Global Moderator.

Oavsett nick gammalt eller nytt, den som är admin för ett forum har oinskränkt makt att göra vad han/hon vill så länge han/hon respekterar mänskliga rättigheter samt yttrandefrihet.

Dett forum är Lings forum och han bestämmer hur forumet skall vara,han har skapat detta, skuggan, jag har själv haft forum då i samband med att jag gjort webbsidor till olika företag och jag har oinskränkt makt att bbestämma vad som skall finnas eller inte.

Till skillnad från en tidning eller annan media, är Internet "publikt, interaktivt, vilket inte kan redigeras i dess samtid" vilket menas att Ling som Admin för ett forum inte kan kontrollera allt som kommer in i ett forum. Det finns forum som där du inte kan lägga ett inlägg utan att redaktörer och admin först granskat inlägget, men vilket tråkigt forum, inte ett levande forum.

Ling har rätt att styra och ställa i sitt forum som han vill, han bestämmer vad som skall finnas, vilka forum han vill ha och vem som Berra sa vill ha som moderatorer, i det fallet finns inga valprocedurer eller demokrati.

Uppstår en situation där en medlem bär sig illa åt eller där viss polemik och uttryck samt ett språk som inte är förenligt med forumets regler där en moderator vill vidtaga åtgärder av ett slag som en moderator inte själv kan avgöra är det alltid Admin (Ling) i kraft av ägare och forumskapara som har sista ordet ifråga.

Som Berra säger, moderatorer ansvarar för respektive forum, globala för alla forumdelar, men det är alltid Ling (admin) som har sista ordet.

Hoppas at det bringade klarhet!

Insayt

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

V
Svar
31
Visningar
3 K
anonymous
A