Svenskt hus i Surin

Kollar på bilderna igen får absolut inte ihop det men kanske dåliga foton du tagit eller så räknar du varje utrymme som sovrum? Bara en fråga från ett frågetecken eller kanske idiot om jag missat något uppenbart?
Läs vad han skriver i inlägg 12, övervåningen 2 sovrum.

Huset ser jag att du bygger med kvalitet , du isolerar det är inte alla i Thailand som gör .
utan isolation går det dubbelt med EL till AC for å få det behagligt inne
Jag har bygga många hus i Norge , och skal jag tippa på kor stort huset är , vill jag säga
60 Km2 i första våningen och 40 i andra våningen , för man räkna km2 for det som är
over 1,5 meter under taket , for du får två sovrum på cirka 15 km2 + gång det blir 40
i andra våningen

Huset ser jag att du bygger med kvalitet , du isolerar det är inte alla i Thailand som gör .
utan isolation går det dubbelt med EL till AC for å få det behagligt inne
Jag har bygga många hus i Norge , och skal jag tippa på kor stort huset är , vill jag säga
60 Km2 i första våningen och 40 i andra våningen , för man räkna km2 for det som är
over 1,5 meter under taket , for du får två sovrum på cirka 15 km2 + gång det blir 40
i andra våningen
55555
Ja i norska mått är det nog 100 km2, norrmän vill ju gärna dra på sanningen lite

He he tack för alla kommentarer. Jag skissade med cc4 m mellan pålarna så det blev 12m långt och sen minskade jag altanen till 3m djup för att få promotioner på huset. Sen 4x3 m på farstukvisten. Övervåningen gjordes av 15 st 20 mm limträskivor 120x240 från global så om ni tar fram miniräknaren blir det 180m2 under tak. Sen är sprången 1 m så det ger 60m2 till under tak.

dd92effb7536fb70a351b52b6ce6aa1e.jpg

He he tack för alla kommentarer. Jag skissade med cc4 m mellan pålarna så det blev 12m långt och sen minskade jag altanen till 3m djup för att få promotioner på huset. Sen 4x3 m på farstukvisten. Övervåningen gjordes av 15 st 20 mm limträskivor 120x240 från global så om ni tar fram miniräknaren blir det 180m2 under tak. Sen är sprången 1 m så det ger 60m2 till under tak.
60m2 takutsprång kan du la inte räkna ;)...fick inte heller ihop måtten för i Sv räknas boyta (iofs ingår la balkong när man hyr lgh tex) inte yta under tak.

Men fint hus och som sagt helt ok storlek 120m2 isf.

Vem räknar yta under tak, Thai räknar totalyta och plussar lite men det som är intressant är invändig boyta.

55555
Ja i norska mått är det nog 100 km2, norrmän vill ju gärna dra på sanningen lite
Jag har svårt att förstå varför det skall hackas på norrmän hela tiden. Det är få som bidrar lika mycket med bilder mm här som @EV all heder åt honom. Norgehistorier kan väl vara OK någon enstaka gång men nu börjar det bli tjatigt, jag och flera med mig ser ingen humor i det.

Jag har svårt att förstå varför det skall hackas på norrmän hela tiden. Det är få som bidrar lika mycket med bilder mm här som @EV all heder åt honom. Norgehistorier kan väl vara OK någon enstaka gång men nu börjar det bli tjatigt, jag och flera med mig ser ingen humor i det.
Kanske för att EV gärna hackar på Svenskar. Men han ska tydligen särbehandlas.

Spelar roll han skrev ju 180 kvm under tak ... sen boyta är väl inte viktigt, huvudsaken han är nöjd.
Ska det jämföras arbete(pris)/kvm är det viktigt, men som sagt ovan att räkna som Thai därav funderingar.

Senast redigerad av en moderator:

Liknande trådar

N
Svar
24
Visningar
6 K
glimten66
G

Tillbaka
Topp