Ja, Boeingplanen som Norwegian använder på Bangkok var ett bekymmer i början när dom fick flygförbud.
Fick själv en resa med en inhyrd äldre A340 vid ett tillfälle.
Men det är ingen anledning till undvika Norwegian då Qatar och även Thai använder Boeing 787 och andra modeller från samma tillverkare.
Från Umeå är Norwegian oftast mest prisvärda, särskilt om man vill åka med en enkel och extra bagage.
Bor man nära Stockholm finns mer att välja på om man vill ha en genomgående biljett
Bara älskar när du slänger ur dig "fakta" för att stärka ditt case. Där är du lik IL. Men du får googla bättre.
Thai har 8st B787, dessa går på ruter från Bangkok till Wien, Delhi, Taipei och Nagoya.
Till Arlanda är det B777.
Qatar har B787 på ruten från Arlanda till Doha, det stämmer. Från Doha till Bangkok har de vanligtvis tre flighter om dagen, varav en körs med B787.
Men nu är det inte det frågan gäller utan huruvida Norwegian är ett skitbolag eller ej. Jag anser inte Norwegian vara ett skitbolag, det är en LCC och de gör det bra. De attraherar ett visst klientel med sina tjänster, dock inte mig.
Däremot är det mycket bra för mig att de finns. Konkurrensen på den skandinaviska marknaden är stenhård, vilket gynner mig. Norwegian, Thai och Finnair på samma lilla yta, det har gjort att vi har Europas billigaste resor till Asien i många år, bara tacka och ta emot.
Vad gäller produkten som Norwegian erbjuder så är det en klassisk LCC produkt. Inget ingår, allt kostar extra, det är ett vinnande koncept för att nå den prismedvetna resenären det har jag inget emot. Att man därtill infört en cabinklass på sträckan som saknades får bara anses som ett genidrag. Ingen annan i Skandinavien har någon Premium Economy, den är de ensamma med. Thai hade förr en produkt de kallade Premium Economy men de som reste den satt i cabinklassen Buisness på planet men med PE servicegrad.
Sammanfattningsvis, jag har flugit med Norwegian en ToR till Bangkok, samt en del intra-Europe. Inget fel på varken plan eller personal, dock passar det inte mig.
För den skull så vill jag inte att de försvinner, konkurans och tillgång gynnas mig när jag reser med andra traditionella bolag som Thai, Finnair, Lufthansa osv...