thai airways erfarenheter

har flugit med dem , bra bolag , dock mycket Araber på kärran och som luktar skit samt beter sig illa i Doha , håller inte kön till transfer tillex ,, bad dem dra åt hillvitte en gång,djäkla typer
Håller med om det om transfer. Enda gången på 25 års konstant flygresande som jag missat ett flyg. Transfer i Doha med ungarna till Thailand. Planet var inte ens färdigboardat, fortfarande kö in till planet, och vi hade endast handbagage.

Sitter och letar resa till Thailand i januari. Skall åka ned till huset i två veckor utan familj och bara ta det lugnt. Har varit riktigt skönt dom två gånger innan som jag testat.

Nu funderar jag på om jag skall kosta på mig att resa i business class denna gången :) Vi får se hur det blir i slutändan. Kanske snåltarmen slår till.

Själv har jag endast rest i boskaps class tidigare. Ni som har erfarenhet av business class. Vilka sittplatser är bäst? Jag sneglade in rad 11. Långt fram och ingen rad framför. Hur tänker/tycker ni som har erfarenhet?

35F7CF70-40EA-4767-A859-60B1504BA7EF.jpeg

Sitter och letar resa till Thailand i januari. Skall åka ned till huset i två veckor utan familj och bara ta det lugnt. Har varit riktigt skönt dom två gånger innan som jag testat.

Nu funderar jag på om jag skall kosta på mig att resa i business class denna gången :) Vi får se hur det blir i slutändan. Kanske snåltarmen slår till.

Själv har jag endast rest i boskaps class tidigare. Ni som har erfarenhet av business class. Vilka sittplatser är bäst? Jag sneglade in rad 11. Långt fram och ingen rad framför. Hur tänker/tycker ni som har erfarenhet?

Flyger inte så ofta med Boeing, men har suttit på rad 12 å 19på 777
11 och 12 är fina platser.
Biz är alltid Biz, fint å gött.
Du kommer att njuta lite mer än jag , dricker inget starkare en Zero, men kan dricka hur många som helst. :p
Maten är bättre på Biz
Slå till, man lever bara en gång och njut @Nam Falang

Du kan börja med att flytta en rad bak. Så slipper du stöket i gången. Alla sätte d samma flat bed. Köp economy plus så sparar du 50000 baht eller nåt o får samma sätte men annan mat

Du kan börja med att flytta en rad bak. Så slipper du stöket i gången. Alla sätte d samma flat bed. Köp economy plus så sparar du 50000 baht eller nåt o får samma sätte men annan mat

Hur menar du då? Economy plus, då sitter man väl fortfarande i boskaps delen? Det jag är mest ute efter är att få mer utrymme och kunna sova. Vet inte, jag kanske är konstig men har aldrig haft några större anmärkningar på maten i economy klassen.

Rad 12 & 15 är bättre då du är "skärmad" från korridoren.

Stolarna hos Thai är desamma i hela kabinen. Sä ingen fördel av bulkhead. Främre kabin slipper springet av ecopax vid boarding så det är lugnare då.

Galley och toaletter skapar spring och potentiellt oljud, så lite avstånd till dem är trevligt.

Då du reser ensam hade jag valt ABJK så slipper du grannen...

Stolarna hos Thai är desamma i hela kabinen. Sä ingen fördel av bulkhead. Främre kabin slipper springet av ecopax vid boarding så det är lugnare då.

Galley och toaletter skapar spring och potentiellt oljud, så lite avstånd till dem är trevligt.

Då du reser ensam hade jag valt ABJK så slipper du grannen...

Tillägg

Rad 12&15.
Sitter närmare fönstret och slipper sitta i direktanslutning till korridor.
Det negativa med rad12&15 är att man har bättre förvaring in mot flygplanskroppen på rad 11&14.

12&15 eller 11&14 är en smaksak beroende på behov.
Man känner sig mer ”exponerad” på 11&14

Bästa Biz resa jag haft var från Manila till Bangkok.
Långdistansflyg med mellanlandning i Bangkok.
Visste jag inte när jag checkade in, trodde jag hade economy och stod i den kön.
Bra överaskning, eftersom långdistans så riktig Biz, satt och åt och drack gött i 3,5 timmar och var full i magen och lätt gött småberusad när jag landa..
Det var den bästa pga så kort flygresa så var ju bara att slå sig ner och njuta.
Annars är det nog Swiss air tror jag det var eller om det var Austria eller vad dom heter som var bäst kvalitetsmässigt.

Skall flyga ner i januari , köper nog en bättre biljett denna gång , Men norrbaggarna har ju ingen riktig BIZ men Thai Air blir det EJ , det är säkert

Själv tycker jag inte biz är värt priset om man skall betala själv, får svit 10 dagar på dom lyxigare hotellen i Bangkok för extrakostnaden.
Har hänt att jag uppgraderat biljetten jag har för ibland ger dom sista minuten uppgraderingsrabatt vid incheckning.
Vid lågsäsong kanske tom en månad.

Men har man ekonomi och dom har erbjudanden för uppgradering vid incheckning är det inget dom annonserar ut, man måste fråga.

Skall flyga ner i januari , köper nog en bättre biljett denna gång , Men norrbaggarna har ju ingen riktig BIZ men Thai Air blir det EJ , det är säkert
Testa Emirates farsan gillar den rutten.
6,5 timma till Dubai, 2 timmar att sträcka på benen sen 6 timmar till Bangkok.
Han gillar mellanlandningen och få sträcka på benen lite.
Flyger han ju från Oslo men för mig dom har likadan rutt från Arlanda?
Mycket bättre flyg än finnair, Norwegian och Thai.

Fattar allvarligt inte vitsen att flyga med thai?
Jag som flyger cph-bkk har ju helkass ankomst- och avgångstider i bkk, åtminstone med tanke på boende. Det blir alltid en extranatt på hotell vid ankomst och en vid avgång. Nä ser inga fördelar med thaiairways.

Tack för alla råd. Visste väl att det fanns en massa braxar här på forumet som är vana att resa ”fint” 55555
Har inga problem med thaiairways som vissa verkar ha. Vill absolut flyga direkt. Orkar inte ödsla extratid på flygplatser. Som jag skrev tidigare så är det det extra utrymmet som är viktigast. Fast när man vandrar bakåt i planet vid boarding och dom sitter där i business class med sina champagne glas så blir man rätt sugen på uppgradering :) Känner sig som en fällkniv då man kliver ut från boskaps avdelningen.
Jasså kan man alltså köpa uppgradering vid typ incheckning? Kan man komma undan billigare då om man har tur? Har som jag skrev innan aldrig flugit något annat än ekonomi klass.

Fattar allvarligt inte vitsen att flyga med thai?
Jag som flyger cph-bkk har ju helkass ankomst- och avgångstider i bkk, åtminstone med tanke på boende. Det blir alltid en extranatt på hotell vid ankomst och en vid avgång. Nä ser inga fördelar med thaiairways.

För mig precis tvärtom. Thais flygtider passar mig och mitt boende både i Sverige och Thailand perfekt. Flyger ARN - BKK.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp