kurant
Forumveteran
Varför köper du enkelbiljett? Köp en ToR med öppen retur. Då kostar returresan inte många spänn.
Därtill kan det mycket väl vara ekonomisk att köpa UME-ARN separat och checka in igen. Inte alla som har så bra avtal med SAS om anslutningen, kan ibland bli löjligt dyrt. Att göra en så kallad positioneringsflygning kan många gånger vara förmånligt.
Jag har tänkt att köpa TOR från Asien i fortsättningen då frugan ska med, men inte denna gång då hon stannar hemma.
Köper jag en TOR får jag kasta returen eller att vi åker separat och aldrig kommer ikapp.
Ibland hittar man en TOR billigare än en enkel och då är valet lätt.
Stämmer att inget bolag har något fördelaktigt med SAS numera (även Star Alliance) från Umeå och kanske det får bli separata biljetter till ARN.
Det är dock en risk vid en ev. försening att åka på att köpa nya biljetter och att checka in igen är ett mindre bekymmer, bara bekvämt.
Är inte heller sugen på att ta en övernattning på ARN eller i Umeå heller så vissa tidiga avgångar faller bort.
Har inte hittat möjligheten att köpa till en extra väska med bolag som Thai, PAL, Cathy P, Qatar, Emirates som har bra tider från ARN. Endast per kg. 40-70USD/kg
Finnair och Norwegian verkar ha den möjligheten ( extra väska 700kr) och båda flyger från Umeå.
Bara att fortsätta leta fram till i augusti.