thai airways erfarenheter

Ja Emirates gillar jag starkt. Bra utrymme i economiklassen, maten är helt okej, mycket bra service av värdinnorna( ca 20 st ) Och mellanlandningen på DXB är bara så häftig. Personligen väljer jag att flyga med dom före allt annat.
Faktiskt är Emirates inte utrustade med bra utrymme.
Dom kör med 10 stolar i bredd på sina B777 när många andra kör med 9 stolar.
Varje stol är en tum smalare än Thai.

Service är bra, i klass med Singapore A och utklassar Thai, Finnair samt Norwegian.

Faktiskt är Emirates inte utrustade med bra utrymme.
Dom kör med 10 stolar i bredd på sina B777 när många andra kör med 9 stolar.
Varje stol är en tum smalare än Thai.

Service är bra, i klass med Singapore A och utklassar Thai, Finnair samt Norwegian.
Nu brukar jag alltid få åka med A380 och det är den jag refererar till, Men håller med dig angående servicen.
Thai har enligt mig sänkt sig ordentligt de senaste åren.

Thai har enligt mig sänkt sig ordentligt de senaste åren. Det är just så man kanske skall uttrycka sig , att påstå att den ena eller den andra har bättre service kanske inte är rätt , Det är högst subjektivt ,, Jag kanske inte gillar vad andra gillar och vice versa

Airbus eller Boeing , nja , fn vet , gillar 777an . Har flygit mycket A380 också , inte fel den heller , som jag skrev , subjektivt tyckande

Kan du subjektivt beskriva vad som är bättre med B777 kontra A380?

Jag vet vad jag tycker men har ganska låg sample rate = 5 på A380 och 30+ på B777. Vore intressant att höra fråm dig som flugit mycket med båda.

Kan du subjektivt beskriva vad som är bättre med B777 kontra A380?

Jag vet vad jag tycker men har ganska låg sample rate = 5 på A380 och 30+ på B777. Vore intressant att höra fråm dig som flugit mycket med båda.
Gillar kärrran rent teknsikt ,(jag är flygintresserad ) men även att jag upplever den är tystare , helt ok . Gillar dessutom att flyga non stop , och då är det väl bara Thai och Baggarna , Thai går fetbort

Vad är bättre ?? det är ju det jag frågar mig ibland , har flugit Qatar . Stockholm -Doha .Bkk . ok men Doha =skittråkigt ställe ,Kanske Dubai är roligare - och ja, trevligt med ett brake
Dubai är väl inte roligare.
Lika många araber men de vet iaf hur man köar vid incheck, till skillnad mot Doha där man tydligen inte kan köa.
Sen bjuder alla araber min son på godis, ja inte alla då men man kan ju generalisera lite.
Dessutom så luktar de inte illa, inte lika illa som européerna som oduschade landar efter x antal flygtimmar. So go for Emirates.

Gillar kärrran rent teknsikt ,(jag är flygintresserad ) men även att jag upplever den är tystare , helt ok . Gillar dessutom att flyga non stop , och då är det väl bara Thai och Baggarna , Thai går fetbort

Skojar du eller driver du?

B777 före A380... ljudnivå och teknik...
Boeing är ju kvar på 80-talet å maskinen låter ju som en skördetröska!

Flygbolag eller non-stop har ingenting med flygplansmodell att göra.

Har du ens flugit med A380 eller bara sett den på bild?

varför gillar du inte dem ?
Jag är bara lite konstig.

Jag flyger bara F och J (biz)
På a380 på F har du suite med duch och jag är 190cm och behöver inte böja mig 555

J (biz) är stolarna/bed blir helt flata och stolarna är formade så att du har mera privat.

Så kan du strecka på benen vid baren och fylla på din egen minibar. Och äta glass i mängder vid baren.

777 (biz)så är stolarna inte helt flata och ingen privat "old school" hur de placerar säten.

Men det finns nya F på 777 som är bättre än a380 men Emirates har inte så många flygplan med den.

Nää glassen vid baren och duschkabin, behöver jag säga mer.

Varje gång jag skriver på TS känns bara som jäv*a SKRYT hela tiden
@Joker

Senast ändrad:
A380 är ett bekvämt plan i ekonomi, men från Dubai är inte medpassagerarna någon höjdare.
Araber och indier som äter med fingrarna har jag drabbats av.
Inte mycket gemensamt och inte mycket att prata om med.
Stolsgrannar betyder också en del för en behaglig resa.
Sitta som en eremit i biz med Emirates är förstås ett alternativ. :cool:

:p:p
A380 är ett bekvämt plan i ekonomi, men från Dubai är inte medpassagerarna någon höjdare.
Araber och indier som äter med fingrarna har jag drabbats av.
Inte mycket gemensamt och inte mycket att prata om med.
Stolsgrannar betyder också en del för en behaglig resa.
Sitta som en eremit i biz med Emirates är förstås ett alternativ. :cool:
Äta med fingrana jag behöver inte titta på någon Arab eller Indier .
Titta bara på Thai..:p:p
Fingrar överallt

Skojar du eller driver du?

B777 före A380... ljudnivå och teknik...
Boeing är ju kvar på 80-talet å maskinen låter ju som en skördetröska!

Flygbolag eller non-stop har ingenting med flygplansmodell att göra.

Har du ens flugit med A380 eller bara sett den på bild?
Sist satt vi precis bakom vingarna och man hör ytterst lite av motorerna, och jag är inte hörselskadad. Så A380 är mycket tystare än 777,an

Jag är bara lite konstig.

Jag flyger bara F och J (biz)
På a380 på F har du suite med duch och jag är 190cm och behöver inte böja mig 555

J (biz) är stolarna/bed blir helt flata och stolarna är formade så att du har mera privat.

Så kan du strecka på benen vid baren och fylla på din egen minibar. Och äta glass i mängder vid baren.

777 (biz)så är stolarna inte helt flata och ingen privat "old school" hur de placerar säten.

Men det finns nya F på 777 som är bättre än a380 men Emirates har inte så många flygplan med den.

Nää glassen vid baren och duschkabin, behöver jag säga mer.

Varje gång jag skriver på TS känns bara som jäv*a SKRYT hela tiden
@Joker
Ja tror inte de är skryt. Du är som du är och utrycker dej som du gör, tror att du är en bra gammal gubbe

Mitt ex kom nyss hem från sin semester, hon flög med Thai, och vid incheckningen hade hon 5 hg övervikt vid incheckningen på suvan, för det skulle hon få betala 2000 baht, en riktig surkärring tydligen. Men hon tog bort en del och la i sitt handbagage.

Är ditt ex thai? När frugan skulle flyga hem från Suvan med thai så hade jag checkat in henne på nätet. När hon skulle in i kön för bahdrop var det en satmara som stoppade henne och krävde något slags bevis på att hon checkat in via nätet. Har aldrig hänt mig. Jag sade åt frugan att be surkärringen fara och flyga. Thai verkar njuta av att jävlas med andra thai.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp