thai airways erfarenheter

Tack för alla råd. Visste väl att det fanns en massa braxar här på forumet som är vana att resa ”fint” 55555
Har inga problem med thaiairways som vissa verkar ha. Vill absolut flyga direkt. Orkar inte ödsla extratid på flygplatser. Som jag skrev tidigare så är det det extra utrymmet som är viktigast. Fast när man vandrar bakåt i planet vid boarding och dom sitter där i business class med sina champagne glas så blir man rätt sugen på uppgradering :) Känner sig som en fällkniv då man kliver ut från boskaps avdelningen.
Jasså kan man alltså köpa uppgradering vid typ incheckning? Kan man komma undan billigare då om man har tur? Har som jag skrev innan aldrig flugit något annat än ekonomi klass.
Akta dig på vad du önskar.:eek:
Åker du Biz, då aldrig mer apklass.:p:p:cool:
@Nam Falang

Tack för alla råd. Visste väl att det fanns en massa braxar här på forumet som är vana att resa ”fint” 55555
Har inga problem med thaiairways som vissa verkar ha. Vill absolut flyga direkt. Orkar inte ödsla extratid på flygplatser. Som jag skrev tidigare så är det det extra utrymmet som är viktigast. Fast när man vandrar bakåt i planet vid boarding och dom sitter där i business class med sina champagne glas så blir man rätt sugen på uppgradering :) Känner sig som en fällkniv då man kliver ut från boskaps avdelningen.
Jasså kan man alltså köpa uppgradering vid typ incheckning? Kan man komma undan billigare då om man har tur? Har som jag skrev innan aldrig flugit något annat än ekonomi klass.
Ja du kan komma undan mycket billigare, jag har fått uppgradering för runt 4000 kronor, ibland rear dom ut dom om det är lite folk...
Hur Thai är med att rea ut vet jag inte dock aldrig uppgraderat med dom.
Upggradering brukar ligga mellan 4000-8000 kr om det finns platser.
När du checkar in frågar du, ibland går det vid incheckning, ibland är det vid boarding du uppgraderar, vissa flyg kan du uppgradera när du är ombord.
Några bolag auktionerar ut till sina medlemmar.

Ja du kan komma undan mycket billigare, jag har fått uppgradering för runt 4000 kronor, ibland rear dom ut dom om det är lite folk...
När du checkar in frågar du, ibland går det vid incheckning, ibland är det vid boarding du uppgraderar, vissa flyg kan du uppgradera när du är ombord.
Men tänk på att för en sådan uppgradering kan du få huset städat 6 dagar i veckan, 12 månader om året så ni kan hänga och käka pizza hela dagarna ;) 5555

Så kommer @Nam Falang till incheckningen hos Thai och NÄÄÄÄÄ inga platser kvar.:eek::mad:
Då sitter han i apklass med brallorna ner.:p:p:p:p:p

Vad mig gäller, har jag bestämt mig på vilken klass jag vill flyga på, då köper jag biljetten och väljer där JAG vill sitta.
Chansar inte om det skulle finnas plats när jag kommer till flygplatsen.
Men jag är väldig petig på sådana grejer.

Vad mig gäller, har jag bestämt mig på vilken klass jag vill flyga på, då köper jag biljetten och väljer där JAG vill sitta.
Chansar inte om det skulle finnas plats när jag kommer till flygplatsen.
Men jag är väldig petig på sådana grejer.
Nä men du har ju andra ekonomiska resurser, för majoriteten här så kostar en sån biljett mer än nettolönen på en månad.
Också tycker folk att 5000 baht i månaden för att alltid ha det rent är slöseri 55555 ;)
Nä köpa någon biz skulle jag inte göra och har inte uppgraderat sen jag blev pappa och ansvarsfull heller 5555.

Nä men du har ju andra ekonomiska resurser, för majoriteten här så kostar en sån biljett mer än nettolönen på en månad.
Också tycker folk att 5000 baht i månaden för att alltid ha det rent är slöseri 55555 ;)
Nä köpa någon biz skulle jag inte göra och har inte uppgraderat sen jag blev pappa och ansvarsfull heller 5555.
Ansvarsfull har du alltid varit @PanPan

Min kollega, har för mig att han blivit erbjuden uppgradering någon gång. Det har aldrig hänt mig men har aldrig vunnit något på någonting så är inte förvånad :)

Men jag har ju städat själv hela livet så då borde jag ha sparat i hop till en resa i biz :)

Uppgradering vid incheckning blir du inte erbjuden, du måste fråga om det finns möjlighet till uppgradering.
Inget dom tar upp, up to you to ask.

Aha då missförstod jag honom. Han var smart och frågade. Själv vandrade jag vidare bakåt till apklass.
Med tanke på att du får kommentarer på städning för 5k baht/mån så är det snart någon som tar illa upp när vi kallar ekonomi klass för apklass, boskaps klass. Nä nu får vi skärpa oss :)

Min fru dricker inte alkohol:p
MEN om vi är tillsammans på Biz då skålar hon med champagne:eek: och jag med Zero;).
The odd couple.:p
Som jag säger hon har fått smaken.
@Nam Falang

Min fru dricker inte heller alkohol, hon är absolutist. Hon gillar inte ens kolsyra. Blir ju bortkastat att köpa biz till henne. Dessutom sover hon alltid skönt i apklass för hon snor alltid min plats :mad: Jag har faktiskt legat på golvet en gång för att hon skulle få det bra. Vilken martyr jag är :)

Själv åker jag apklass ner den 18 med Thai och duger riktigt bra T/R med Thai Stockholm -Udon Thani för 5400kr Tänk så mycket roligare jag kan ha för dom pengarna som jag slipper lägga på att få lite bättre utrymme

Uppgradering är ett lotteri!

Vill du åka business class, gör som @magunnar säger, köp den.

Uppgraderingar kan, med betong på kan, vara billigare men är det sällan. Jag har också fått bra deal på uppgradering vid några tillfällen. Men när man i slutänden räknat på det är skillnaden inte så stor.

Lite olika från bolag till bolag men generellt finns det några sätt att få uppgraderingar.
Buda/köpa dem innan
Vid incheckning
Vid boarding
Ombord

Men allt är ett lotteri. Ibland släpps inga biljetter för budning... då sitter man där i apklass ändå...

Vill man flyga business, då köper man den från början. Att göra ett klipp, händer men det är sällan!

Liknande trådar

Tillbaka
Topp